Okumaya üşendim spoilerı (TL;DR):
Pay 'n' sprayler halihazırda NON-RP bir şekilde çalışıyor ve sunucuda bu kadar fazla aktif tamirhane varken bu rollerin yapılmasını engelliyor. Bu sistemde düzenlemeye gidilmesi gerekiyor. Bunun için iki çözüm var: Birincisi fiyat arttırımına gidilmesi, diğeri de pay'n'spraylerde tamir süresinin arttırılması.
Pay 'n' spraylerin var olması gerekiyor, fakat bunların birincil amacı oyunda aktif tamirci yokken oyuncuların mağdur olmasını engellemek olmalı.
Detaylar aşağıda mevcut.
Eğer olumsuz yorum yapacaksanız lütfen bu spoilerı kapatıp Ar-Ge'nin hepsini okuyunuz.
Merhabalar.
Hepimizin bildiği gibi, şehrin çeşitli yerlerinde araçlarımızı $50, $100 gibi komik bir rakam ödeyerek hızlı ve rahat bir şekilde tamir ettirebiliyoruz.
Bu sistem kullanırken iyi, hoş. Önemli bir kısmınız bu ar-geyi bu açıdan değerlendirip karşı çıkacaktır.
Fakat hatırlatmalıyım ki bir rol yapma sunucusundayız. $50 karşılığında hemen araç tamiri yapılması oldukça mantıksız iken, ayrıca bu durum tamirhane rollerini baltalamakta. Ar-Ge'mizde bu iki maddeyi inceleyeceğiz.
1- $50/$100 karşılığında hızlı tamir neden Roleplay'e aykırı?
1.a: NON-RP
50 dolar gibi çok çok düşük bir meblağ ödeyerek aracımızı saniyeler içinde tamir ettirebiliyoruz. Bu mantıklı geliyor mu?
Bu kadar düşük fiyata aracın sağ aynasını ancak tamir edebiliriz gerçekte. Ayrıca, bu kadar kısa bir sürede bu kadar iyi işçilikle araç tamir eden bir müesseseye sadece 100 dolar verilmesi mantığa aykırı.
1.b: RP Sunucusunda olmamız
Pay 'n' spraylerde mantıksal olarak bir tutarlılık yok. Fakat bunun yanı sıra rolsel olarak da oyuna hiçbir katkısı yok. Hiçbir emote, vesaire çıkmıyor. Yani aracımızı rol yapmadan hızlıca tamir ettiriyoruz hem de 50 dolara.
2- Tamirhanelerin varlığı
Evet, gelelim asıl meselemize. Bildiğimiz gibi sunucuda bazı iş yerleri mevcut: Number "9" Cruse, GLM, Burnout Performance, North Park's, OverDose, Monster, Wehner ve benzeri bir sürü garaj var. Bu garajlar hakkında ilginç bir gerçek bırakayım size. İnanması güç ama, bu iş yerleri sadece modifiye amaçlı kullanılmıyor. Hatta, daha önce forumda pek çok kere karşılaştığımın (tamircilerden "modifiyeci" şeklinde bahsedilmesi) aksine, çalışanlarının ismi oyunda "tamirci" diye geçiyor.
Peki, statüsü "tamirhane" olan bu işyerlerinde tamir rollerinin nadiren yapılması sizce bir rol yapma sunucusunda hoş duruyor mu? Ya da şöyle aktarayım; sunucuda bu kadar aktif tamirhane ve tamirci varken, aynı sunucuda 50 dolara hiçbir dezavantaj olmadan hızlı araç tamiri yapabildiğimiz bir sistemin bulunması sizce Roleplay açısından mantıklı mı?
Üstelik, bu tamirciler araç tamir ederken $100 gibi bir ücret ödüyor, üstüne doğal olarak işçilik masrafı eklenince müşteriden alınması gereken miktar en az $200 olması gerekiyor. Sonuçta tamir ederken rol yapıyoruz, nasıl tamir edilebileceğini düşünüyoruz, emote'lar veriyoruz. Rolün kalitesine bağlı olmakla birlikte bence minimum 200 dolardan başlar, bu tabi kişiye bağlıdır tartışılır. Biri 150 alır, diğeri 250.
Aracınız mahvoldu, iki seçeneğiniz var.
Tamirhaneye rol paslayarak araç tamir ettirmek. Tamir rolü yaptırmak: $200
Pay 'n' sprayde şip şak "hizmet": $50
Seçeneklerimiz böyle, ve tekrar hatırlatıyorum ki bir RP sunucusundayız.
Sistemin şu anki hali tamir rollerini net bir şekilde baltalamış, hatta kökünden kesmiş durumda.
3- Ekstra:
Gerçekte insanlar kaza yapmamak için dikkatli sürer. Trafik kazaları çok ciddi yaralanmalara ve ölümlere yol açar. Ayrıca maddi zarar meydana gelir. Sunucuda ilk durum oyuncuların tercihlerine bağlı olduğu için es geçiyorum. Fakat ikinci durum da Pay 'n' sprayler sağ olsun ortadan kalkınca kazaların oyunumuza herhangi bir etkisi yok. Kaza yapınca çok bir şey kaybetmiş olmuyoruz. Dolayısıyla RP dışında düzgün araç kullanmak için bir sebep yok. Pay 'n' spraylerin varlığı bu noktada aslında sunucu trafiğine yön veriyor. Tüm gün sağa sola vurarak kullansan da çok bir şey kaybetmiyorsun. Nasıl olsa 50, 100 dolar, değil mi?
ÇÖZÜM:
Pay 'n' spraylerin var olması gerekiyor, fakat bunların birincil amacı oyunda aktif tamirci yokken oyuncuların mağdur olmasını engellemek olmalı. Aktif tamirci varken oyuncular tamirhanelere rol paslamalı.
Pay 'n' sprayi kullanan oyuncu rol yapmış olmayacak, birine rol paslamış olmayacak. Bu yüzden tamircilere giden oyunculara ödül niteliğinde bir düzenlemeye gidilmesi elzem. Bu düzenlemeyi de tamircilerin alabileceği makul ücret olan 200 dolar üzerinden planlayabiliriz. İki farklı çözüm önerim var.
1- Pay 'n' spraylerde fiyat arttırımı:
Şehirdeki tüm pay 'n' spraylerin fiyatının daha üst bir noktaya çekilmesi en kolay ve efektif çözüm bana göre. Hem rol yapmayacağım, hem de aracımı saniyeler içinde hazır bulacağım. Bunun karşılığında cüzdanımı aralamaya hazır olmalıyım, değil mi?
Oyuncuları tamirhanelere teşvik etmek için fiyat arttırımına gitmeli. Böylece hem oyunda tamirci yokken mağdur olmayız, hem de rol yapmak yerine sistemi kullanmanın bir bedeli olur. 300 ya da 350 dolar olması bir şey değiştirmez, yine oyuncular rol yapmaktan feragat eder sonuçta pay 'n' sprayde hemen tamir oluyor. Rolde ise karşı tarafın inisiyatifine bağlı şekilde uzayabiliyor. Oyuncuları role iten ama bunu yaparken mağdur etmeyen tutar için benim görüşümce alt sınır 400, üst sınır 500 dolar şeklinde olmalı.
2- Pay 'n' spraylere yeni bir sistem:
Bu biraz daha realistik bir çözüm fakat altyapı açısından daha zahmetli olur diye tahmin ediyorum. Fiyat yine 100 dolar kalır fakat tıpkı aracı sanayiye vermemişiz, yetkili servise teslim etmişiz gibi, aracın tamir olması uzun sürebilir. Bu süre de 30 dakika ya da 1 payday olabilir.
/atamir yazarım, aracı gerçekten servise vermek isteyip istemediğimi soran bir kutucuğu evet olarak işaretledikten sonra aracım başka bir yere ışınlanır (despawn olmaz, böylece araç spawn limitini suistimal ihtimali ortadan kalkar) ve 30 dakika sonra yetkili servis aracımı en son /park yazdığım noktaya teslim eder.
Profit: Hem sistem daha gerçekçi olur, hem tamir rolleri dirilir ve çeşitlenir, hem de sunucu trafiği bir nebze rahatlar.
Ek açıklamalar: Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için minnettarım. Bu konuya sağduyulu, ve rol yapma sunucusunda olduğumuzu hatırlayarak yaklaşmak gerekiyor. Eğer bu ar-ge'ye karşı çıkıyorsanız nedenlerinizi duymayı isterim.
Desteklediğim ve desteklemediğim yerleri söyleyeceğim, fakat ondan önce - Arkadaşlar 50 dolara şehir dışında tamir yapıldığını biliyorum, zaten şehir içinden oraya gidene kadar 20-30 dolar benzin ücreti birikiyor. O yüzden oraya gidenlerin bende kaarı olmuyor. Şehir içerisindede 100 dolar.
Bu uzun olduğu için okuyamadım fakat mantıklı gibi geldi, yarısına kadar okudum.
2- Tamirhanelerin varlığı
Evet, gelelim asıl meselemize. Bildiğimiz gibi sunucuda bazı iş yerleri mevcut: Number "9" Cruse, GLM, Burnout Performance, North Park's, OverDose, Monster, Wehner ve benzeri bir sürü garaj var. Bu garajlar hakkında ilginç bir gerçek bırakayım size. İnanması güç ama, bu iş yerleri sadece modifiye amaçlı kullanılmıyor. Hatta, daha önce forumda pek çok kere karşılaştığımın (tamircilerden "modifiyeci" şeklinde bahsedilmesi) aksine, çalışanlarının ismi oyunda "tamirci" diye geçiyor.
Peki, statüsü "tamirhane" olan bu işyerlerinde tamir rollerinin nadiren yapılması sizce bir rol yapma sunucusunda hoş duruyor mu? Ya da şöyle aktarayım; sunucuda bu kadar aktif tamirhane ve tamirci varken, aynı sunucuda 50 dolara hiçbir dezavantaj olmadan hızlı araç tamiri yapabildiğimiz bir sistemin bulunması sizce Roleplay açısından mantıklı mı?
Üstelik, bu tamirciler araç tamir ederken $100 gibi bir ücret ödüyor, üstüne doğal olarak işçilik masrafı eklenince müşteriden alınması gereken miktar en az $200 olması gerekiyor. Sonuçta tamir ederken rol yapıyoruz, nasıl tamir edilebileceğini düşünüyoruz, emote'lar veriyoruz. Rolün kalitesine bağlı olmakla birlikte bence minimum 200 dolardan başlar, bu tabi kişiye bağlıdır tartışılır. Biri 150 alır, diğeri 250.
Modifiye yaptıklarında FAST-RP geçiyorlar, umarım tamir rollerinde FAST-RP geçmezler ve güzel rol oluşur. DESTEK
Aracınız mahvoldu, iki seçeneğiniz var.
Tamirhaneye rol paslayarak araç tamir ettirmek. Tamir rolü yaptırmak: $200
Pay 'n' sprayde şip şak "hizmet": $50
Seçeneklerimiz böyle, ve tekrar hatırlatıyorum ki bir RP sunucusundayız.
Sistemin şu anki hali tamir rollerini net bir şekilde baltalamış, hatta kökünden kesmiş durumda.
-
400-500 çok, 200-250 arasında olusa daha uygun olur.
1- Pay 'n' spraylerde fiyat arttırımı:
Şehirdeki tüm pay 'n' spraylerin fiyatının daha üst bir noktaya çekilmesi en kolay ve efektif çözüm bana göre. Hem rol yapmayacağım, hem de aracımı saniyeler içinde hazır bulacağım. Bunun karşılığında cüzdanımı aralamaya hazır olmalıyım, değil mi?
Oyuncuları tamirhanelere teşvik etmek için fiyat arttırımına gitmeli. Böylece hem oyunda tamirci yokken mağdur olmayız, hem de rol yapmak yerine sistemi kullanmanın bir bedeli olur. 300 ya da 350 dolar olması bir şey değiştirmez, yine oyuncular rol yapmaktan feragat eder sonuçta pay 'n' sprayde hemen tamir oluyor. Rolde ise karşı tarafın inisiyatifine bağlı şekilde uzayabiliyor. Oyuncuları role iten ama bunu yaparken mağdur etmeyen tutar için benim görüşümce alt sınır 400, üst sınır 500 dolar şeklinde olmalı.
Destek fakat ; Araçların hasarları yüksek olduğunda bu sistem olabilir fakat 30 dakika çok, 10 dakika uygun olabilir. Nede olsa gerçek hayattada araç tamiri 30-60dakika sürmüyor.
2- Pay 'n' spraylere yeni bir sistem:
Bu biraz daha realistik bir çözüm fakat altyapı açısından daha zahmetli olur diye tahmin ediyorum. Fiyat yine 100 dolar kalır fakat tıpkı aracı sanayiye vermemişiz, yetkili servise teslim etmişiz gibi, aracın tamir olması uzun sürebilir. Bu süre de 30 dakika ya da 1 payday olabilir.
/atamir yazarım, aracı gerçekten servise vermek isteyip istemediğimi soran bir kutucuğu evet olarak işaretledikten sonra aracım başka bir yere ışınlanır (despawn olmaz, böylece araç spawn limitini suistimal ihtimali ortadan kalkar) ve 30 dakika sonra yetkili servis aracımı en son /park yazdığım noktaya teslim eder.