Vice Roleplay
Sunucu Bilgileri => Oyun Modu Geliştirme => AR-GE => Sistemler => Arşiv => Konuyu başlatan: yutoalpha the polak - 21.07.2021 16:11
-
Merhaba İllegal :uzi: veya silahı olan legal dostlar :-[,
Çatışma ve drive-by konusunda benzeri konulardan 6-7 tane konu açılmış görünüyordu ve epey bilgi kirliliği vardı. Bu olaylarla ilgili SAMP içerisinde mümkün olan ve roleplay konseptine uygun geliştirmeleri detaylı bir şekilde bu konu altından bildirebilirsiniz. Kullanıcı dostu ve karmaşık olmayan fonksiyonları değerlendirmeye çalışacağız.
ÖNEMLİ NOT: Lütfen ileti atmış olmak için ileti atmayın, mümkünse videolu-görselli güzel bir şekilde durumu açıklayan içerikler bekliyoruz. Bunun dışındaki spam niteliğindeki yorumlar silinecektir.
-
Açıkcası en çok istediğim olaylardan birisi shotgun ile drive-by. Real hayatta bir çok örneği var. Detaylı açıklamam gerekirse kimse tek eli ile drive-by atmaz ama samp fizikleri tek elle yaptırıyor, bunun önüne emote ile geçebileceğimizi düşünerekten bu konuya fazla değinmiyorum. Günümüzde ve geçmişte gerek mafyalar, gerek karteller ve gerek çeteler bu drive-by adındaki saldırıyı kullanıyor, genellikle mekan taramak için kullanılan bu saldırı tipinde her silah kullanılabilir, sonuçta kimse vücudunun yarısını çıkartıp shotgun ile drive-by atmıyor. Shotgun ile çok kolay bir şekilde atış yapılabilir, türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin Mossberg 500, Remington 870 gibi büyük bir tüfek ile drive-by çok zordur ama yapılabilir, çoğu kişi küçük shotgun modu kullanıyor; https://prnt.sc/1dzf1t9 bu linkte yer alan silah gibi. Uzun lafın kısası shotgun gibi bir silah aşırı derecede tepme yapan bir silahtır, ama türüne göre. Alt sınıf bir shotgun aşırı sekebilir, kolunuzu kıracak seviyeye gelebilir ama küçük ve üst sınıf bir shotgun türü silahlar o kadar da sekmez, en azından 7.62 mermisi kadar sekmediği kesin. En kısa zamanda shotgun silahının drive-by'a açılması dileği ile. Teşekkürler, iyi forumlar.
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
-
Eklemek istediğim ufak bir şey var, silah ile drive-by'a çıktığımızda bir komutla geri girebilmemiz çok iyi olur. Ayrıca araç içinde silah değiştirebilirsek daha da mantıklı olabileceğini düşünüyorum. Bu söylediğim iki şeyin komutlarla yapılabileceğini düşünüyorum.
Iyi forumlar..
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Dediklerinizde herşey güzel, fakat silah hasarlarında bir kaç değişiklik olsa daha mantıklı olabilir.
1. TEC-9 neden Uzi'den daha az vursun? Sonuçta sevkiyat silahı Tec-9 kısaca bulunması daha zor, Bence Tec-9 20 vursun Uzi 15 vursun. demek istediğimi anlamışsınızdır umarım.
2. AK-47 hasarları 35 olursa diğer hiçbir silahın gücü kalmaz, Ayrıca millet çatıya çıkıp aynı MTA platformunda olduğu gibi herkesi kolayca vurur, kısaca oyun MTA'ya ve DM sunucusuna döner, Kısa bir örnek vereceğim; Misal Hoover birliği İdlewood'u tarıyor durmadan çatıya çıkıp sizi tarıyor ve siz durmadan uzaktan gelen mermilerle düşüyorsunuz, karşıdaki insanı göremiyorsunuz ve çok uzaktan mermi yiyip düşüyorsunuz, bu çok sinir bozucu birşey gerçekten bunu desteklemiyorum çok sıkıntılar yaratacaktır. Bu sadece herhangi bir örnek yanlış anlamayın lütfen, biraz daha anlamanız adına aşşağıya bir video bırakacağım.
Dakika 0:21'e gelin ve demek istediğimi rahat bir şekilde anlamış olun.
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Dediklerinizde herşey güzel, fakat silah hasarlarında bir kaç değişiklik olsa daha mantıklı olabilir.
1. TEC-9 neden Uzi'den daha az vursun? Sonuçta sevkiyat silahı Tec-9 kısaca bulunması daha zor, Bence Tec-9 20 vursun Uzi 15 vursun. demek istediğimi anlamışsınızdır umarım.
2. AK-47 hasarları 35 olursa diğer hiçbir silahın gücü kalmaz, Ayrıca millet çatıya çıkıp aynı MTA platformunda olduğu gibi herkesi kolayca vurur, kısaca oyun MTA'ya ve DM sunucusuna döner, Kısa bir örnek vereceğim; Misal Hoover birliği İdlewood'u tarıyor durmadan çatıya çıkıp sizi tarıyor ve siz durmadan uzaktan gelen mermilerle düşüyorsunuz, karşıdaki insanı göremiyorsunuz ve çok uzaktan mermi yiyip düşüyorsunuz, bu çok sinir bozucu birşey gerçekten bunu desteklemiyorum çok sıkıntılar yaratacaktır. Bu sadece herhangi bir örnek yanlış anlamayın lütfen, biraz daha anlamanız adına aşşağıya bir video bırakacağım.
Dakika 0:21'e gelin ve demek istediğimi rahat bir şekilde anlamış olun.
Dediğin şey realistik, şuan olan sistem mmoRPG, Hoover ile savaştaydık ve strateji yaparak çatıya ak47 indiriyorlar. Gayet doğal gözüküyor. AK47'nin 7.62 mermi kullandığını unutmayalım.
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Dediklerinizde herşey güzel, fakat silah hasarlarında bir kaç değişiklik olsa daha mantıklı olabilir.
1. TEC-9 neden Uzi'den daha az vursun? Sonuçta sevkiyat silahı Tec-9 kısaca bulunması daha zor, Bence Tec-9 20 vursun Uzi 15 vursun. demek istediğimi anlamışsınızdır umarım.
2. AK-47 hasarları 35 olursa diğer hiçbir silahın gücü kalmaz, Ayrıca millet çatıya çıkıp aynı MTA platformunda olduğu gibi herkesi kolayca vurur, kısaca oyun MTA'ya ve DM sunucusuna döner, Kısa bir örnek vereceğim; Misal Hoover birliği İdlewood'u tarıyor durmadan çatıya çıkıp sizi tarıyor ve siz durmadan uzaktan gelen mermilerle düşüyorsunuz, karşıdaki insanı göremiyorsunuz ve çok uzaktan mermi yiyip düşüyorsunuz, bu çok sinir bozucu birşey gerçekten bunu desteklemiyorum çok sıkıntılar yaratacaktır. Bu sadece herhangi bir örnek yanlış anlamayın lütfen, biraz daha anlamanız adına aşşağıya bir video bırakacağım.
Dakika 0:21'e gelin ve demek istediğimi rahat bir şekilde anlamış olun.
Dediğin şey realistik, şuan olan sistem mmoRPG, Hoover ile savaştaydık ve strateji yaparak çatıya ak47 indiriyorlar. Gayet doğal gözüküyor. AK47'nin 7.62 mermi kullandığını unutmayalım.
Bilmiyorum fakat şahsen uzaktan sadece tek bir mermi ile 35 gibi bir hasar almak istemiyorum, ayrıca bu silah çok hızlı sıkıyor belkide 1 saniye içinde full candayken düşürüleceğim, yakın çatışmalar neredeyse hiç olmaz böyle olursa.
-
Selam,
Güzel konuya değinilmiş, hoş görünüyor ve gelmesi gereken sistemlerden birisi olabilir, neden olmasın?
Drive-by'a "Shotgun-colt45" gibi silahlarla çıkılması harika görünüyor, bu sistem gelebilir ve İl-legal daha da haz-tutku verebilir.
Fakat yukarı da olan iletideki hasar sistemleri biraz abartıya kaçmış gibi duruyor, düzenlenilebilir.
AK-47: -> 15
MP-5: -> 10-12.5
Colt-45: -> 10
Uzi: -> 12.5-13
Tec-9: -> 12.5-13
Shotgun: -> 35 (Tam isabet hasarı, menziline göre değişir)
Hasar sistemleri bu şekilde olabilir, teşekkürler.
-
Merhaba, çok sık silahlı çatışma rollerine girmediğimden ötürü yukarıda yazılanlarla ilgili pek birşey söylemeyeceğim ama benim combat sistemi ile ilgili bir fikrim var,
fikrim ise tam olarak şöyle: eğer bu sistemsel olarak mümkünse GTA V mantığında araçlar silah ile isabet aldığında hasar almamalı. Eğer araç içerisindeki kişiye isabet edilirse kişi hasar alsın. Bunu istememin nedeni özellikle seri ateş eden silahlar kolay bir şekilde araçların motorunu bozup aracı pasif hâle getirebiliyorlar. Buda çatışma sırasında arada kalan kişiler için çok büyük bir dezavantaj oluyor.
-
Ateş edildiğinde polise bildirim gitmesi sistemiyle beraber polisin olay yerine gelme süresi epey kısaldı. Dün Idlewood'da ghetto'nun içinde vurulan adama bile tam "yedi" saniyede polis geldi. Kalabalık bir ekibin herhangi bir bölgede çatıştığını düşününce, daha iki taraf birbirini görmeden polisleri görecek gibi duruyor.
Bundan dolayı, çatışmaların hızlıca bitmesi gerekiyor. Mevcut silah sisteminde bu mümkün dahi değil. Hasarların artması gerekiyor, bir tarafın üstünlüğüyle çatışma hızlıca bitmeli. Ek olarak; polislerin beş ila on saniyede olay yerine ulaştığı bir durumda, işi temiz çözmenin tek yolu drive-by. Bundan dolayı kesinlikle drive-by için iyileştirmeler (drive-by sonrası araca geri binebilme vs.) gerekli.
Önceki iletilerde quakeN'in attığı driveby videosu tam olarak olması gerektiğini düşündüğüm şekilde. Daha hızlı, daha realistik. Ek olarak, drive-by yediğinde vurulma ihtimalinin çok yüksek olduğunu bilerek bundan korkmaya da başlarsın. Olması gereken, realistik olan da bu. Açıkçası şu an "Drive-by atsalar da birkaç deagle hit'iyle araçlarını bozup vursam, zaten geçerken en fazla 5 hit atsalar 50 canım gider." diye düşünülüyor. Değişmeli.
Yararlı ve memnun eden AR-GE için yutoalpha'ya teşekkürler <3
-
İllegale MP5, güzel olabilir.
-
Shotgun'un drive-by'a açılmasını gerektiğini düşünüyorum, bu konu hakkında AR-GE açmıştım fakat silinmiş.
Mantıksal açıdan baktığımızda 7.62 gibi ağır bir mermi kullanan AK-47 ile drive-by atılırsa saçma atan bir Shotgun ile rahatça atılabilir, Shotgun'un seri atış yapmaması için her ateş edildiğinde aracın içine girip tekrardan dışarı çıkma animasyonu bulunabilir. Shotgun ile drive-by Gta San Andreas'ın orijinal halinde de bulunmakla beraber daha önceden bu sebeple açtığım AR-GE konusunda bir çok oyuncu sebepleriyle beraber Shotgun'un neden drive-by'a açık olması gerektiğini belirtmişti fakat konu silindiği için gündeme getirilmedi. Shotgun'un drive-by'a açılması konusunda diğer oyuncularında yorumunu beklerim.
Örnek olarak bir kaç video bırakacağım, bunlar daha açıklayıcı olacaktır;
1-
2-
3-
Bunlar gibi daha bir çok örnek atabilirim, bence Shotgun ile rahatlıkla drive-by atılabilir.
-
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
-
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
-
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
Idlewood'un ortasında yanlışlıkla da olsa sıkarsan APB açılır. Dağda sıkan birisine APB açılmıyor. Gelen billdirimin olduğu bölgede CCTV varsa APB açılıyor.
-
Hatırlatma: oynadığımız sunucuda "Sosyal rol" adinda bir rol çeşitide var. Polisin silah sesleri duyulan bir bölgeye gelme hızı vesaire gayet ideal bence, gerçekliğe vurduğumuzda her yerde insan var.
/me silahına davranır. Şüpheli Gaetan Howell 5 sanise önce Idlewood'da ateş açtı gibi bir şey görmek istemiyoruz doğrusu. Bende polisin bölgeye gelmesini isterim ama 4 saniye içinde bir polisin bir yere gelmesi veya yanlışlıkla ateş ettim diye ((Şuan hala apb var üstümde yanlışlıkla sıktım diye)) apb açılması gibi durumlar çok soğutan bir şey. Ara sokakta sıksan ya da dağda sıksan fark etmiyor, her yerde ismin düşüyor.
Idlewood'un ortasında yanlışlıkla da olsa sıkarsan APB açılır. Dağda sıkan birisine APB açılmıyor. Gelen billdirimin olduğu bölgede CCTV varsa APB açılıyor.
Idlewood'un ortasında sıkmadım, zaten öyle sıksaydım sitem etmezdim. NPC'den silahı aldığım gün iki kere tık bastım, tekte aldı ve diğer tık ile silah sıktım. Bana göre bölgeden silah ateşlenme ihbarı gelmeli, bu ihbar 10-15 saniye sonra gelmeli ve sıkanın ismi gözükmemeli. Benim açımdan böyle.
-
silah hasarları abartılmadığı sürece arttırılabilir, örnek verecek olursam; bazı pp sunucularında bulunan headshot yediğimizde direkt olarak düşme gibi bir hasar artışı olmamalı. bu gerçekten silahı üst düzey yapar, herhangi bir polis kovalamacasına polisler hazırlıklı, üzerinde drive by için herhangi bir silah olmaması, olmadıkları için, herhangi bir gun şüphelisini kovalarken drive by yiyerek düşmesi kolaylaşır, bu da her iki tarafa rol imkanı sağlamaz, silah hasarları arttırılacaksa eğer, mantıklı bir şekilde arttırılmalı. Drive by konusuna katılıyorum, shotgunla drive by atmak zevk verecektir.
Fakat yukarı da olan iletideki hasar sistemleri biraz abartıya kaçmış gibi duruyor, düzenlenilebilir.
AK-47: -> 15
MP-5: -> 10-12.5
Colt-45: -> 10
Uzi: -> 12.5-13
Tec-9: -> 12.5-13
Shotgun: -> 35 (Tam isabet hasarı, menziline göre değişir)
bu benim fikrime göre gayet ideal gözüküyor
-
Ateş edildiğinde polise bildirim gitmesi sistemiyle beraber polisin olay yerine gelme süresi epey kısaldı. Dün Idlewood'da ghetto'nun içinde vurulan adama bile tam "yedi" saniyede polis geldi. Kalabalık bir ekibin herhangi bir bölgede çatıştığını düşününce, daha iki taraf birbirini görmeden polisleri görecek gibi duruyor.
Bundan dolayı, çatışmaların hızlıca bitmesi gerekiyor. Mevcut silah sisteminde bu mümkün dahi değil. Hasarların artması gerekiyor, bir tarafın üstünlüğüyle çatışma hızlıca bitmeli. Ek olarak; polislerin beş ila on saniyede olay yerine ulaştığı bir durumda, işi temiz çözmenin tek yolu drive-by. Bundan dolayı kesinlikle drive-by için iyileştirmeler (drive-by sonrası araca geri binebilme vs.) gerekli.
Önceki iletilerde quakeN'in attığı driveby videosu tam olarak olması gerektiğini düşündüğüm şekilde. Daha hızlı, daha realistik. Ek olarak, drive-by yediğinde vurulma ihtimalinin çok yüksek olduğunu bilerek bundan korkmaya da başlarsın. Olması gereken, realistik olan da bu. Açıkçası şu an "Drive-by atsalar da birkaç deagle hit'iyle araçlarını bozup vursam, zaten geçerken en fazla 5 hit atsalar 50 canım gider." diye düşünülüyor. Değişmeli.
Yararlı ve memnun eden AR-GE için yutoalpha'ya teşekkürler <3
Bölgelerden ne kadar bildirim yapılıyor veya PD buna ne kadar sürede yöneliyor gibi etmenleri bakım esnasında görmek zor oluyor. Şikayetinizi anlıyoruz ve bu konuyla ilgileneceğiz. Yeni CCTV normalde çatışmanın olmaması gerektiği yerlerde (güvenli bölge veya rolsel işlek/lüks bölgeler) kayıt tutuyor. Idlewood bölgesinde mağdur eder seviyeye geldiğini fark ettik. Konu hakkında düzeltme yapılacak.
Düzenleme: Idlewood'daki otomatik kayıt tutan CCTV kaldırıldı. Rolsel ve obje destekli kameralar aktifliğini sürdürüyor.
-
Çatışma sırasında bir kişi bacaklarından hasar aldığında belirli bir süreliğine(60 saniye, 120 saniye gibi) koşması ve zıplaması engellenebilir. Bu sayede hem realistik bir özellik kazanmış oluruz hem de çatışmalarda kişilerin kaçma şansı azalır. (Düşünsenize adama 3-4 el ateş açıyorsunuz, adam koşarak/zıplayarak kaçıyor. Kesinlikle mantıklı değil)
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Hala gündemde kalması gereken bi konu
-
Ya can sisteminin değişmesi ya da hasarların artması şart dayanıklılık uyuşturucu diyince herkesin canı 150 160 oluyor ya adamın düşmesi 15 ak mermisi gerekiriyor zaten hepsini tutturmak imkansız adam zaten El corona gibi bi yerdeyse çitlerin üstünde zıplaya ine bolca zaman kazanır çatışmalar çok uzun sürüyor
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Bunu incelemelisiniz, geçmişte açtığım arge ile neredeyse birçok oyuncunun da fikrini almış. Ve bu düzenleme, bir an önce gelmeli.
-
MP5 silahı illegalleştirilebilir. Kısıtlı silah sayısı var sunucuda. MP5 ile bunun artacağına eminim. :sampanya:
-
Diğer arkadaşlarında bahsettiği gibi silah hasar oranlarının yükseltilmesi gerekiyor, şuan oyun içerisinde bulunan sistem roleplay ortamına pek uymuyor yumruk uziden fazla vuruyor. Uzi çöp gibi bir şey sadece drive-by kalkınca rakip oyuncunun aracını bozmak için işe yarıyor, hasarı yükseltilerek oyuna kazandırılabilir. Shotgun ile drive-by çıkılabilir, çoğu çete hesaplaşmalarında örnekleri bulunuyor. Bu iki konu incelenirse silahlı rollerin daha fazla keyif vereceğine eminim, iyi çalışmalar dilerim.
-
Colt45 drive-by'a açılmalı
-
Cuntgun denilen dürbünsüz tüfeğin illegal oyunculara açılması taraftarıyım.
-
Drive-by tüm silahlarla yapılabilmelidir. Gerçek hayata oranla baktığımızda tüm silahlarla camdan dışarıya çıkabiliriz. Bu sisteme biraz cooldown eklenir, bu sayede örneğin pompalıyla drive-by kalkıldığında ateş ettikten sonra 1-2 saniyeliğine karakter içeriye girip silahın kurmasını yapabilir.
Deagle ve colt tabancaları için de aynı fikirdeyim.
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
-
Selam,
Vice Roleplay benim fikrimce harika ve benzersiz sistemlere sahip bir platform, bahsedeceğim açılmış bu konu dışında kesinlikle rol yaparken ki aldığımız zevki arttıracak onlarca emek sarf edilmiş şey var. Bu konunun açılması beni oldukça sevindirdi ve fikirlerimin çoğunu kendi gözlemlerimle edindiğim bilgilere göre; platformun illegal ve legal oyuncularının büyük bir oranı Combat ve Drive-by'dan oldukça şikayetçi, ben de aynı fikirdeyim.
Peki bu neden kaynaklanıyor? Sunucu içerisindeki silah hasarları kesinlikle realistik değil, bildiğimiz üzere SA-MP'ın orjinal silah hasarlarını kullanıyoruz, roleplay'e uygun olarak tasarlanmamış şekildeler. Bu da birçok çatışma rollerinde mantık dışı hatalara sonuç olabiliyor; bir bölgeye yapılan drive-by saldırısında bir rakibi yaralamak için Uzi, Tec-9, AK gibi silahlar kullanıyoruz fakat hepsinin hasarı oldukça düşük durumda (Colt-45, 6.3, Uzi 6.6, Tec-9 6.6, AK 9.9) buna sebebiyetten 3-10 saniye arasında bir drive-by atağı olması gerekirken birçok oyuncu o bölgede dakikalarca zaman geçiriyor ve bu hiç gerçekçi bir davranış değil. Normal bir çatışmada da bu geçerli, Deagle ve M4'ün hasarları dışında hiçbir silahın verdiği zarar doğru gelmiyor. 2 ila 3 metre arasında çatışma mesafesi olan birisiyle AK-47, MP-5, Uzi, Tec-9, Shotgun, Colt-45 gibi silahlarla hasar vermeye çalıştığınız da tüm mermiler isabetli olmasına rağmen onu sistemsel yaralıya düşürme süreci neredeyse 10 saniyenizi alabiliyor. Bir de bu konuya uyuşturucu/dayanıklılık sistemi eklendiği zaman adeta bir terminatörle savaşıyormuşsunuz hissi veriyor, kimi zaman ise sunucunun konumu sebebiyle lag gibi durumlar da ortaya çıkabiliyor. Çatışmalar buna sebebiyetten gerçekçiliğini oldukça yitiriyor, sonrasında ise hiçbir zevk almamaya başlıyorsunuz.
Uyuşturucu ve dayanıklılık konusuna gelirsek oldukça gerçekçi olduğunu ve kimsenin bununla bir problem yaşamadığı düşüncesindeyim ancak 20 dayanıklılığa sahip birisi ve kaliteli bir uyuşturucu kullanımı sonrası canı 200'leri görüyor, 6-9 vuran silahların karşı tarafa verebileceği zararı bir de bu şekilde düşünmek gerekiyor.
AK-47 uzun namlulu bir taaruz tüfeği, sadece tek bir rakibi sistemsel yaralıya düşürmek için en yüksek cana sahip birisine; 20 isabetli atış yapması gerekiyor, kafaya veya göğüse verdiği herhangi bir hasar değişimi bulunmuyor. Ortadan isabeti kaldırdığımız anda toplam 210 mermiye sahip bir silahın sadece bir kişi için 60 mermiden fazla atış yapması gerektiği bulgusundayız.
Colt-45 Uzi, Tec-9, Shotgun, MP-5 bunlar oyun içerisinde atış yapması zor silahlar fakat yakın mesafede gerçekçi bakıldığında hepsi oldukça ölümcül ve saniyede karşınızdaki kişiye ciddi ölümcül hasarlar verebilecek düzeyde. Hasarları AK-47'ye göre daha az ve çok daha fazla sekme oranına sahipler, bir de bu şekilde oyun içinde birini sistemsel yaralıya düşürmeye çalıştığınızı düşünün.
Bunların hepsini bir mekân, sokak, bölge baskınında sayıca daha fazla olduğunu, drive-by'da isabet almanın daha da zorlaştığını hesaba katarsak olması gerektiğinin oldukça dışında.
Şimdi ise olması gerekenler hakkında konuşalım,
Bir atakta çatışmanın dakikalarca değil, saniyelerce sürmesi, hızlıca bitip bu yapılan rolün bir sonraki aşamasına geçilmesi gerekiyor. Tüm rolün çatışmayla ilerlememesi ve bir sonraki aşamaya geçilmesi gerek, peki bu nedir? Çatışma sonrası karakterlerin paranoyaklaşıp yaptıkları büyük hataların ceremesini çekmesi gerekir, buna daha önce hiç rastlamadım çünkü çatışmanın yapıldığı bölgede en az beş-on dakika geçiriyorlar ve kessssinlikle bu çok saçma, buna sebep olan şey ise silah hasarlarından başka bir şey değil.
Silah hasarları değişirse drive-by ve çatışmalar nasıl bir hâle gelir? Bunu örneklendirmek adına birkaç videoyu size sunuyorum:
Bir de oyun içinden pek yabancı olmayan, olması en doğru hasarlarını paylaşmak istiyorum, Vice Roleplay'de çatışmaya girmiş birçok oyuncu ve yetkililer aradaki rol ve alacağınız zevk farkının ne kadar tatmin edici olabileceğini anlayacaktır:
Eğer bir MMO RPG oyununda boss kestiğimizi düşünüyor olsaydım şu an kullanılan silah hasarlarının oldukça normal olduğunu söylerdim, çünkü adeta o tadı veriyor. Hasar sebebiyle diğer silahlara olan ilgide artacaktır, insanlar Deagle'ın hasarı diğerlerine göre kat kat daha iyi olduğu için onu tercih etmek yerine farklı silahlara yönelecek ve bu sayede TDM hissi veren çatışmalar daha rol odaklı, daha eğlenceli olacağının kesinlikle kendimce garantisini verebilirim. Şahsen çatışma rollerinden çok bir topluluk içinde farklı/chit-chat roller yapmaktan daha keyif alırım, eğer olacaksa bu tarz çatışma rollerine olanak sağlamak garantisini veriyorum ki oldukça eğlenceli olacaktır. Rol yaparken almamız gereken en doğru hisin gerçekçilik olduğunu unutmamak gerek.
Gerçekçiliğe uygun silah hasarları nasıl olmalı? Şimdi ise son olarak bu konuya geçelim: (Hasarlar aynı olmak zorunda değil, değişken olabilir.)
AK-47: -> 35
MP-5: -> 25
Shotgun: -> 40 (Saçma mermi olduğundan isabetliliğine göre değişiyor. 40 tam isabet hasarı.)
Uzi: -> 20
Tec-9: -> 15
Colt-45: -> 10
Uzun zamandır "silah hasarları" ile alakalı onlarca ar-ge açılıyor ve açılmaya da devam edecektir diye düşünüyorum. Konunun altına "Orjinal SA-MP hasarları, değişmeyecektir." "En doğrusu bu şekilde, bu uzak menzilli bir silah, şu kısa menzilli bir silah, bu böyle sekiyor, şu şöyle sekiyor." tarzı artık alışık olduğumuz yorumlar yerine, biraz daha gerçeğe yatkın, açık fikirli yorumlar almayı teklif ediyorum. Eğer bir rol platformunda isek bu gibi önemli bir konuyu realizmin dışında tutmak hiç doğru olmayacaktır. Özellikle illegal ve legal oyuncuların yarısından oldukça fazlası bu durumdan şikayetçi iken göz önünde bulundurmamak olmaz gibi.
Destekliyorum
Silah çeşitliliği ve silah hasarları uzun zaman önce arttırılmalıydı zaten.
-
Fikirler için teşekkürler, önümüzdeki güncelleme döneminde silah fonksiyonlarına göz atabiliriz.