Vice Roleplay

Sunucu Bilgileri => Oyun Modu Geliştirme => AR-GE => Sistemler => Reddedilenler => Konuyu başlatan: hollycrap - 28.04.2021 20:27

Başlık: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: hollycrap - 28.04.2021 20:27
Player Kill kuralı, birçok durumda oyuncuların rol esnasında ve sonrasında zevk almasını sağlayan bir kural. PK kuralının mantığı basit fakat insanların adapte olması ufak bir zaman dilimini alır. Player Kill kuralı beraberinde birçok dengeyi baştan oturtur, roleplay zevkini arttırmaya yardımcı olur.

Player Kill nedir?
Player Kill, ilgili karakterin o rol içerisinde ölümüdür. Bazı platformlarda bu PK, iki tarafın arasında olan rollerin sıfırlanması anlamına gelir. Bu Player Kill, yaralı sistemine oranla yorumlanır. Yaralı sistemi ikiye ayrılacak;
Hafif Yaralı
Karakterlerin ilk yaralıya düşmüş halidir, hafif yaralı karakterler PK'a maruz kalmaz ve karakterleri PK'lanmış olarak devam ettirilemez. İlgili karakterin PK olması için, bir sonraki yaralıya düşürme işlemi gerçekleştirilmelidir. PK edilen karakter, ateşli/ateşsiz silah fark etmeksizin PK'lanmış olarak varsayılır. Hafif yaralı sistemi, karakterlerin yaralıya düştükten sonra belirli bir süre karşı saldırı yapmasını engeller.
Ağır Yaralı
Hafif yaralıya düşen karakterler, belirli bir hasar daha aldıklarında ağır yaralı durumuna getirilirler. Ağır yaralı durumuna getirilen karakterlerin, üzerinde olan silahları sıfırlanır. Ağır yaralıya maruz kalan karakterler, sunucu kuralına göre belirlenecek belirli bir saat sonra tekrar kendilerini ağır yaralıya uğratan kişilere saldırı düzenleyebilirler. Örneğin A kişisi 12:00'da ağır yaralıya düşürüldü, ağır yaralıların bekleme süresi eğer 8 saatse ilgili kişi 8 saat bekledikten sonra kendisini ağır yaralı durumuna sokan oyuncuya karşı saldırı yapabilir.

PK sisteminin yararı ne?
PK sistemi birçok savaşı ve oyun içerisinde olan müdahaleleri dengeye sokan bir sistem. PK uygulanan karakterler, beraberinde birçok rolü devam ettiremezler. PK uygulanan karakterler, PK olmalarına sebep olan rolleri unuturlar ve o rolleri  hiçbir şekilde devam ettiremezler.
Ağır Yaralı ve Hafif Yaralıların arasında olan fark ne? Bunların ne tür yararı var?
Hafif yaralı şuan kullanılan sistemle aynı niteliği taşıyor, sadece tekrar saldırı süresi hafif yaralı oranına göre daha fazla. Ağır yaralı sistemiyse başka bir boyut, ağır yaralıya düşürülen karakterler karşı tarafla olan rollerini daha dikkatli sürdürmeliler. İlgili karakter eğer Ağır Yaralıya düşürülmüşse üzerinde olan silahı silinir ve rolle bağlantısı kopartılır. İlgili karakterler ağır yaralı durumuna sokulduğunda, MD veya PD üyelerine bir komut eklenebilir, bu komut ilgili karakterin PK'dan önce neleri üstünde barındırdığını gösterir ve buna göre roller şekillenir.

PK sistemi kısaca:
PK sistemi eğer gelirse sunucuda, birçok savaş ve karakter arası sorunların çözülmesine olanak sağlayan bir sistem. Oyuncuların rollerini dengelemekle kalmaz, daha heavy bir ortam sağlar. PK sistemini ve ağır yaralı, hafif yaralı sistemini olabildiğince kısa tutup ana temayı size aktardım. PK ve yaralı sistemlerinin genişlemesi, sunucuya giren silah miktarlarını ve sunucuya giren silahların da düzgün oranlanmasını sağlar.
Silah sistemi ve ilerleyişi hakkında oluşturduğum araştırma ve geliştirme konusu: https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=107818.0

Bu sistemlerin getirilmesi, silahların sunucu içerisinde olan değerini emin olun fazlasıyla azaltır. Eğer silah ve bu oluşturduğum arge kabul olursa, sunucu içerisinde artık oyuncuların silahlarını kaybetmekten korktuğu için /q attığını veyahut PD ile olan rollerinde bağlantı kopartma eylemine girdiklerini görmezsiniz. Onlar içinde bu bir dönüm noktası olur. PK sistemi PD için yorumlanabilir, en basitinden lsrpde olduğu gibi ağır yaralıya düşürülen kolluk kuvvetleri, ağır yaralıya düşürüldüğü rollerin dashcam/bodycam kaydıyla APB/aranma oluşturamıyor. (Bunlara oyun dışı ihlaller dahil değil, tamamıyla rolden doğan trafik çevirmesi sırasında gerçekleşen saldırılan gibi konular dahil)
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: fearwend - 29.04.2021 02:05
destek
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: Stygian - 29.04.2021 02:06
Güzel bir öneri, destekliyorum
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: et yiyen çiçek - 29.04.2021 02:48
Her sistemde olduğu gibi suistimal edenler olacaktır, sıkı takibi yada ağır bir ceza gelirse neden olmasın.
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: TuppeX - 29.04.2021 03:52
Dostumun https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=107818.0 (https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=107818.0) burada belirttiği gibi bir sistem gelicekse, bu sisteminde gelmesini isterim. Lakin şuan bu sistemin gelmesini doğru bulmuyorum, silaha erişim bu kadar zorken (neredeyse imkansız) bu sistemin gelmesi oyuncuların yararına değil, zararına olucaktır
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: xOOx - 29.04.2021 17:43
Destek
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: Merthetrouble - 29.04.2021 20:23
Destek
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: bhadmoney - 30.04.2021 15:34
ağır yaralıya düşünce silahın gitmesi bence saçma, gerçek hayatta yaralanınca silahımızı kaybediyor muyuz?

ağır yaralıya düşünce silahın gitmesi olayı dışında destekliyorum
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: hollycrap - 30.04.2021 17:33
ağır yaralıya düşünce silahın gitmesi bence saçma, gerçek hayatta yaralanınca silahımızı kaybediyor muyuz?

ağır yaralıya düşünce silahın gitmesi olayı dışında destekliyorum
Eğer ağır yaralıya düşüldüğünde karakterin PK olması gerekiyorsa, silah dengesinin sağlanmasında büyük etken. Ağır yaralıya düşürüldüğünde silahların silinmesi, sunucu içerisinde silah nüfuzunu ayarlar. Bu PK argrsi onaylanırsa, silah sisteminin zaten değişmesi gerekecek.
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: Dmitri - 30.04.2021 19:26
Yer yer çok karışık aktarmışsın düşüncelerini , tekrar düzenlemeni öneririm. Genel olarak rk rollerine sistemsel bir düzenleme gelmesi gerektiği çok açık bunu aylar öncesinde de söylemiştik hiç bir zaman kabul görmedi. Bir kişinin kalktıktan sonra gelip intikam amaçlı yumruk sallamaya başlaması çok yaygın bir olay , hangi biri şikayet edilecek? Bu oyunu şikayet açmak için mi oynuyoruz diyoruz ama kabul görmüyoruz. En azından sistemsel bir engellemeyle rkya düşmüş bir kişi belli bir süre ( saat bazında) fiziksel saldırı yapamayacak duruma sokulabilir. Ağır yaralılık durumunda da 2-3 gün gibi bir süre saldırı hakkı sistemsel olarak elinden alınabilir. Çok şey yapılabilir bu konuda.
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: hollycrap - 01.05.2021 12:43
Yer yer çok karışık aktarmışsın düşüncelerini , tekrar düzenlemeni öneririm. Genel olarak rk rollerine sistemsel bir düzenleme gelmesi gerektiği çok açık bunu aylar öncesinde de söylemiştik hiç bir zaman kabul görmedi. Bir kişinin kalktıktan sonra gelip intikam amaçlı yumruk sallamaya başlaması çok yaygın bir olay , hangi biri şikayet edilecek? Bu oyunu şikayet açmak için mi oynuyoruz diyoruz ama kabul görmüyoruz. En azından sistemsel bir engellemeyle rkya düşmüş bir kişi belli bir süre ( saat bazında) fiziksel saldırı yapamayacak duruma sokulabilir. Ağır yaralılık durumunda da 2-3 gün gibi bir süre saldırı hakkı sistemsel olarak elinden alınabilir. Çok şey yapılabilir bu konuda.
PK ve RK sistemi birbirinden iki farklı sistemler dostum, karışık gelmesinin sebebi ssdece ana temaya yönelik yazı yazmam. Yöneticiler PK sisteminin işkeyişini ve nasıl olduğunu zaten biliyordur.
RK sisteminin sunucuya iyi lanse edilememesi gerçekten kötü. Eğer yöneticiler isterse PK rollerinin ve sisteminin nasıl işlediğini sıfırdan yazarım.
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: icedier - 05.05.2021 03:51
Silahın silinmesi yerine ağır yaralıya düşünce yaralı olma süresi artması gibi şeyler eklenebilir. 180 saniye hafif yaralı iken 300 saniye ağır yaralı gibi gibi.
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: hollycrap - 20.05.2021 19:28
up
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: CheffOfficial - 23.05.2021 11:36
katılıyorum, destek
Başlık: Ynt: Player Kill(PK) Kuralı ve Yaralı Sistemi
Gönderen: yutoalpha the polak - 11.07.2021 23:27
PK sistemini planlar dahilinde değil. Yine de fikirleriniz için teşekkürler.