Vice Roleplay

Diğer => Genel Sohbet => Arşiv => Konuyu başlatan: Rosato the Dripper - 17.04.2021 20:51

Başlık: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Rosato the Dripper - 17.04.2021 20:51
(https://foxchronicle.com/wp-content/uploads/2021/04/CommissionChart1963-640x455.jpg)

Selamlar. Ara sıra aklıma bir soru geliyor ve bunu siz Vice platformunun güzide üyeleriyle paylaşmak istedim.

Sizce sunuculardaki aynı konsepti taşıyan oluşumlar neden hiç birleşmiyor?

 Örneğin çoğu zaman 3-4 tane İtalyan mafyası görüyoruz. Konsepti aynı, işleyişleri farklı olabiliyor. Ama neden birleşip tek bir oluşum açmıyorlar? Patronluk yarışıysa tek patron olmasına gerek yok, komisyon üzerinden gidilebilir. Rekabete girilecek kimse kalmaz korkusuysa, özellikle de Vice şehri'nde böyle bir şey imkansız. Neden hiçkimse Lucky Luciano'nun yıllar önce yaptığı şeyi yapıp günümüzde bunu uygulamaya çalışmıyor?

Fikirlerinizi merak ediyorum, paylaşırsanız müteşşekkir olurum efendim.

not: oluşum açmadan önce nabız yoklamıyorum, sadece soruyorum...
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Cobblestonedd - 17.04.2021 20:54
kurtlar vadisi rolü daha cazip
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: et yiyen çiçek - 17.04.2021 21:08
Herkesin "birlik lideri" olmak istemesi bu durumun önüne geçiyor.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: balvenie - 17.04.2021 21:09
Harika olurdu. Hatta benim için rötarlı dönüşüme heves katarak ivme kazandıracak derecede bir sansasyonel. Bilakis rekabet tek birlik çatısı altında da yapılabilir aslında, belli bir kesimin örgütlenip Boss'a takeover atmaya çalışmaları gibi. İştahım açıldı resmen.

Yine Rosato, yine harika bir fikir. Umarım birkaç kişi değerlendirir.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: JSW - 17.04.2021 21:46
belli bir kesimin örgütlenip Boss'a takeover atmaya çalışmaları gibi. İştahım açıldı resmen.
Yine Rosato, yine harika bir fikir. Umarım birkaç kişi değerlendirir.
İçinde olduğumuz birlikte, lideri ile anlaşıp yada anlaşmadan take over rolleri için girişimde bulunduğumuzda daha o role başlamadan karakterimiz ck oluyor. Yani bu durum işi zorlaştırıyor.

Farklı bir senaryo çizeyim bu durumla ilgili;
Kendi içinde örgütlendiğimizde büyük bir çoğunluk karakterinin ck olacağı gerekçesinden dolayı baş kaldıran yada şöyle diyim take over girişiminde olan kişinin tarafında yer almıyor. Birlik lideri bu durumu anladığı takdirde zaten karakterimizin ölüm rolü profesyonel şekilde gerçekleştiriliyor. En ince ayrıntısına kadar düşünüyor olsak bile bu durum maalesef değişmiyor.

Deneyen birlikler olmadı değil ama bu durum genel olarak böyle karşımıza çıkıyor.


Komisyon konusu gerçekten yapılsa güzel olurdu, bizler için güzel bir seyir zevki olurdu ama açıkçası şuanki birlikler arasında herkes "En uzağa ben işiyorum bak -sidik yarışı-" yada güzel bir söz olarak "Ağanın b*konun üstüne b*k olur mu? dediği için ve bunu gösterme peşinde olduğu için yapılabileceğini pek zannetmiyorum. Sunucu senaryosu buna uygun, sistemler uygun roller uygun ortam müsait ama yapan olmaz sanırım.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: balvenie - 17.04.2021 21:58
Evet, haklısın. Yanlış anlaşılmak istemem ama sanırım bu noktada da ekip radikal ölçüde etkili oluyor. Bilhassa seninle aynı rol mantalitesinde olan ekip kurman gerekiyor, fakat birkaç birliğin ortak paydada toplanıp, aynı perspektiften bakması da biraz güç gibi gözüküyor. O halde şöyle diyelim, bir an önce tüm kitlenin oyunu rütbe ya da çeşitli niteliklere, alametifarikalara göre değil de, "bu işi en gerçekçi nasıl yapabiliriz?" düşüncesi, anlayışı ile değerlendirmesi temennimizdir. :p

Benim nazarımca, Vice platformu da en başından beri bu düşünce üzerine kurulan bir platform. Mütemadiyen de devam ettiriyor. Buradan da bi respect göndermiş olalım.  :vays: :nays:
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Lynx - 17.04.2021 22:11
Herkesin "birlik lideri" olmak istemesi bu durumun önüne geçiyor.
Kesinlikle buna katılıyorum.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Justice - 17.04.2021 22:12
Çok mantıklı ve uzun süredir olmasını istediğim, farklı karakterlerimde de bunu denediğim bir olay fakat nedense hiçbirinde "rekabet" yüzünden başarılı olamadım, herkesin bir çıkar gütmesi bunun önüne geçiyor. Uygun bir ortam oluşturulursa ve sonunda bu gerçekleşirse gerçekten çok güzel roller, sonuçlar doğuracağına inandığım tek rol planı.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 17.04.2021 23:00
Gerçekte bu tür yapılar savaşların çıkmaması için, daha fazla para kazanmak için, sorunları ortadan kaldırmak için kurulur. SAMP oyuncularının geneli -sözüm meclisten dışarı- bu kaldırılması söz konusu olan şeylerden zevk alıyor. Daha benimsediği kültür hakkında araştırma yapmayan, her oluşumda basmak alıp rol yapan, karakterinin bir arkaplanı olmayan (veya bunu referans edecek davranışlar sergilemeyen), rol yaptığın zaman bilgisayarın başındaki kişiyle sohbet ediyormuş gibi hissettiren kişilerden bu tarzda yapılar kurmasını/yer almasını beklemek oldukça optimist bir yaklaşım diye düşünüyorum. İnsanlar bu konularda daha fazla özen göstermeli.

Yani bundan önce insanların genel olarak rollerini değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum. Süleyman Çakır rolü yapıyor çoğu kişi. İllegal rol yapan çoğu kişi ben mafyayım diye bağırıyor, konsept ve kültürle alakasız. İtalyan-Amerikan bir suç ailesinde hacı sakallı caporegime olunca insan ciddiye alamıyor maalesef karşısındakini. O kadar Sopranos izleyin diyor herkes... Breaking balls'ı Sopranos izleyip duymayan kişi yoktur, Türkçe'sine taşak geçmek diyelim. New York'taki Lupertazzi Suç Ailesi'nin Underboss'u John Sacramoni gibi taşaklı bir adamla bile o aileden katbekat güçsüz bir aile olan DiMeo ailesi yeminlileri taşak geçiyorlar, karşılıklı gülüp eğleniyorlar. Gel gör ki SAMP'ta işler farklı, işkolik herkes, kimsenin bir espriye gülecek vakti bile kalmamış. Konvoy halinde mekan basmalar da öyle, Sopranos izleyip 2. günden meydan savaşı yapıyor millet. Konudan biraz uzaklaştım ama benim de yakındığım konu bu. Oluşum sahipleri dahi benimsediği kültür hakkında yeterli bilgiye sahip değilken böyle şeyleri beklememeliyiz... kendimize yazık ederiz.

Başkasından beklemek yerine belki Rosato yapar, orası ayrı  :-\ .
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: sp00nface - 18.04.2021 00:57
Herkes kendi sürüsünün çobanı olmak istediği için büyük ihtimalle.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Metamfetamin - 18.04.2021 00:57
Rolde örgütlenmeyi beceremeyen insanların, tek bir oluşum altında toplanıp rol yapması felaketle sonuçlanır diye düşünüyorum ben. Niyetim kimseyi üzmek ya da eleştirmek değil ama birkaç gün önce dost-kardeş rolü yapan insanların iki gün sonra birbirine savaş açtığını çok gördük. Hepsi bir oluşum altında toplanırsa ki buna hiçbir şekilde OOC rolü yönlendirme girmezse beşinci gün o oluşumun iç savaştan kafasını kaldıramayacağını düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Visionary - 18.04.2021 01:18
Tek bir çatı altında toplanması realistik ve hoş fakat oyun ortamında böyle bir şeyin olması kötü olur. Metamfetamin'in de dediği gibi iç savaştan ne rol yapılır ne de oluşum kalır. Aşk-ı Memnu'ya döner ortalık.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: wolfusta - 18.04.2021 23:49
Daha bir oluşum bile kalabalık olayım güçlü olayım gerisi önemli değil kafasında iken ve yapısını yönetmekten mahrumken 3-4 birliğin bu gibi bir olaya girişmesi felaket olur. Yönetilememeyi bırakın içerde kavga çıkar, şikayetler havada uçuşur. Zaten bunu yapabilecek birkaç adam şuan aktif olarak oynamıyor  :sampanya:
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Aureus - 19.04.2021 00:00
Vice City Crime Family? Hayali güzel ama sadece "hayal".  Bunu yapabilecek kişilerin birbirini uzun zamandır iyi tanıması, kafalarının uyuşması, ekibindeki adamları iyi bilmesi gerekiyor. Çünkü vaktinde açılan SFCF bunları bilerek açıldı fakat ilerleyen süreçte çatlakların olması, bunalıma girilmesi, birliğin kendi içinde monotonlaşması kapanmasına sebep oldu. Olayda biraz birliğin yönetiminde ve yöneticisinde bitiyor. Bu tarz bir birliğin yönetilebilmesi için yönetici kadrosundaki komisyonun çok doğru ve net kararlar ile ilerlemesi gerekiyor. SFCF birliğinin hep bu komisyon muhabbeti ile yönetilmesini çok istiyordum hatta son atılımlarımızda New York mafyasını örnek alıyorduk. Eğer bir gün böyle bir şey gerçekleşilecekse bu yolda yürümeye varız. Birilerinin artık çıkıp "Babacık eve geri döndü." demesi gerekiyor. @vatansever @Rosato the Dripper @Bluff
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Back - 19.04.2021 00:04
İşin ustaları yönetim konusunda en iyisini yapacaklarını düşünüyorum fakat alt rütbe olsun ve diğer kitleler olsun sampın zaman ilerleyişine ve kitlenin değişimine bağlı olarak artık "SAMP" oyununu gerçek hayat gözüyle bakıp sürekli birbirine kin nefret ve egosunu tatmin etmek üzere bir çoğu kişi maalesef oyuna bu biçimde giriyor ve bu tarz bir olayın sonunun hezimet olacağını düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: chikobyte - 19.04.2021 00:30
Nasılsın @Rosato the Dripper baya bir özledik. Sen yokken çok savaş çıktı. Neyse fikirlerim, düşüncelerim, önergelerim, yorumlarım, durum değerlendirmelerim, bence diyebileceğim her şeyimi burada paylaşayım.

Güç aşkı, parayı silahı vesaire bir kenara bıraktım. Nam, şöhret, otorite... ve akabinde diğerleri; en güçlü olmazsam olmaz mantığını benimsedikçe zor gibi. Otağı beyi gibi, "Benim sözüm son sözdür, üzerine söylenemez!" repliğini farklılaştırarak rol türettikleri sürece zor sanki. Nasıl denir? Bize böyle şey lazım yıkık, gariban, ezilmiş, tabiri caiz iki ucu kakalı değneği eline almış da öyle girmiş bu işlerin işine, işte böyle karakterler. Başını bir belaya sokmuş da öyle pis işlerin içine girmiş. Şuan çoğu karaktere bir bakalım. A karakteri, işin içine girme şekli aynen şöyle; Hadi risk alalım, adam vuralım ve hemen arkasından "Nasıl düzdüm seni aşağılık herif! Geldiğin çukura dön şimdi" ve akabinde gelen sıfır panik atak, tam soğuk kanlılık, mimiksiz bir şekilde fotoğraf çekme ve türevleri. Garip değil mi? Adamı vurdun, kan çıktı ya kan kan. Kurşunu da sen attın, bir popon tutuşsun, aha naneyi yedik duygusuna bürün. Ama yok neden mi? Çünkü gücümü gösterdim :sunglasses: Eee? Ben güçlüyüm şimdi neden ortak olalım ki seninle?

Bir diğer muhabbet, işletmeler. En iyi kulüp benim, en lüks, en kalabalık ve en sağlam mekan benim. En çok parayı ben kazanıyorum, bir açılış yapıyorum ve BAM! Bundan da kurtulmamız lazım, biraz basitleşmemiz lazım. Lazım ki, ortağımla birlikte iş yapayım. Benim ortağım bu gece kulubü işini beceriyor, ben de restoran çevireyim desek mi? Diyemeyiz, bir sor onu da niye? Adamlar yemeği pizzastackten yiyor. Çünkü canımı fullüyor orası, neden yemeyeyim ki? Daha bir iki saat önce Van Ness üyeleriyle bir toplantı çevirdik, biraz da kaynattık. Dedik ki bilardo salonu açalım. Sonra tutmaz diyenler oldu. Neden dedik? Millet gelip bilardo mu oynar dediler. Haklısınız dedim. Haklılardı ama yine de ben bir ara denerim, fikrimi çalan olursa benden önce yapan olursa önünü kapatmam desteklerim bu arada. Varsa yapmak isteyen kesinlikle yapsın, iki üç günde bir gelir oynarım ben. Sonra toplantıda biraz konuyu çarptırdık, dedik daha iyi bir fikir. Böyle güzel bir rol çıkmalı dedik. Aktif de olsun istedik tabii, farklı bir bar muhabbeti düşündük. Bunu paylaşmayı düşünmüyorum çünkü üçüncü bir fikir bulamadık, yani bunu da çaldırmayalım. İşletme muhabbeti de bu şekilde işte abi, klasik partilemece tarzında. Bir de DJ'lerin techno müzik açmayışı, DJ snake falan dinliyoruz sürekli. Gece kulübündeyiz ama o hissiyatı yakalayamıyoruz, haliyle partinin sonuna doğru bir bu mekan berbat konusu. Her neyse bunu da bir kenara atıp diğer meselelere geçelim.

"Bölge benim! Benim bölgem, yaylanın. Haracını öde seni muhallebi çocuğu." Denk gelen oldu mu? Kesin olmuştur, birisi bir mekan açacaksa kesin hoodlardan uzak bir yer seçer. Belaya bulaşmak, iki üç bin haraç ödemek istemez. Be abim paran varsa aç oraya da öde. O da bir rol. Ama sen de hood adam, kesme be. Mahalle, bölge senin diye yapma bunu be. Fatih bile İstanbulu aldığında bu kadar yükselmedi, saldı milleti. Sen iki sokağı renklendirdin diye geçilemez Çin seddine çevirme orayı. Her geçene "Hop! Hemşerim nereye?" mantığını bir kenara atın, bırakın da insanlar yürüsün. Haliyle buradan çıkan sonuçta şu şekilde; Bölgem varsa eğer; o bölgede kimseyle anlaşamam, yoldan geçen siville bile.

Ne kaldı geriye? Garajlar. Eğerki garajım varsa yarışların kralı benim. Eee? Çıkarın birer yiğit, 4-5 garaj oluşumundan birer kelle dörder tekerlek. Yarışın, gösterin kendinizi, yapın şovunuzu. @Stance bak bunu yapsan kıyak olur. Belki de yapmıştır, ben elegy süremiyorum. Oradan uzağım ama güzel olur bu tip olaylar. Bari siz aranızda bir çatı kurun garajlar. Mafya değilsiniz sonuçta, yapsa yapsa bu birleşme işini bir garajlar yapar, şuan onu fark ettim.

Geriye bir şey kalmadı. Muhabbeti seven varsa diye aşağıya biraz daha yazı yazıyorum. Orada takılın.

Konudan alakasız ama burada muhabbet var.: GösterGizle
Pis mekanlar açın, outsider insanların geleceği yerler. Ucuz mekanlar falan. Giriş 100-200 dolar böyle. Siz hırsızlarda ucuz diye oralara fokuslanıp soymayın abi. Yeni bir ev aldım yüz seksen bine, içine daha interior atamadım. Param yok, altı kere soymuşsunuz. Aynı eve fokuslanmayın kesin lütfen artık. Görürsem sıkarım şakam yok artık. Guest rol yapın iyi de parası var. Araba parçaları çalın satın, çiftçilik yapın mekanlara toptan satış yapın, el yapımı içki yapın mekanlara satın, mücevher çalın satın, yapın böyle şeyler. Bakın yukarıda bilardo dedim ya onun gibi şeyler yapın, özgün fikirler her zaman tutmaz belki ama kaliteli roller doğar. Bir mekanda /dans atılacak fikirlerden farklı şeyler üretin.. Açın böyle farklı şeyler, takılalım hep beraber.


Bu arada bir ortaklık masası gibi bir şey olacaksa o masanın ucundaki tek koltuk var ya orada oturacaklar yani, hiç yuvarlak masa olsun hayali de yok.

Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: wolfusta - 19.04.2021 00:37
Vice City Crime Family? Hayali güzel ama sadece "hayal".  Bunu yapabilecek kişilerin birbirini uzun zamandır iyi tanıması, kafalarının uyuşması, ekibindeki adamları iyi bilmesi gerekiyor. Çünkü vaktinde açılan SFCF bunları bilerek açıldı fakat ilerleyen süreçte çatlakların olması, bunalıma girilmesi, birliğin kendi içinde monotonlaşması kapanmasına sebep oldu. Olayda biraz birliğin yönetiminde ve yöneticisinde bitiyor. Bu tarz bir birliğin yönetilebilmesi için yönetici kadrosundaki komisyonun çok doğru ve net kararlar ile ilerlemesi gerekiyor. SFCF birliğinin hep bu komisyon muhabbeti ile yönetilmesini çok istiyordum hatta son atılımlarımızda New York mafyasını örnek alıyorduk. Eğer bir gün böyle bir şey gerçekleşilecekse bu yolda yürümeye varız. Birilerinin artık çıkıp "Babacık eve geri döndü." demesi gerekiyor. @vatansever @Rosato the Dripper @Bluff
Etiketleri büyük at korkma  :D
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Syeezow0 - 19.04.2021 13:09
Herkesin "birlik lideri" olmak istemesi bu durumun önüne geçiyor.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: akaScanS - 19.04.2021 13:21
Herkesin kendi birliğinin lideri olması da bu konuya cevap ama bundan daha büyük bir etken olarak "Hiç bir birlik kendinden güçlü bir oluşumu kabullenemiyor."
Acı fakat doğru bir gerçek. Yukarıdaki iletilerde de belirtildiği gibi; Yuvarlak bir masa etrafında toplanılması çok hoş olacaktır. Valachi masasından ayrı olarak oluşumların bir kaçının bulunduğu bir masa var ancak bu yeterli olmuyor.

Var bir hayalimiz...
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Krallend - 19.04.2021 14:17
bir ekmeği dört eşit parçaya bölemezler
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 19.04.2021 18:09
Chiko çok güzel yazmış, dediklerine katılmakla birlikte aşağıda yazdıklarımı da eklemek istiyorum.

Böyle bir rol planına birbirleriyle ortak özellikleri bulunan oluşumlar ve organizasyonlar gidebilir, ben ise İtalyan-Amerikan ailelerini birleştiren üst yapı olan komisyondan örnek vereceğim. Komisyonun kurulma amacı tarafların bölgelerinde daha efektif şekilde iş çevirmesi, kimsenin kendini capo di tutti capi yapmaması. Şuanda Cosa Nostra'da kullanılan capo di tutti capi terimi eski toprak patronlara saygı amaçlı söyleniyor, ama zamanında öyle değildi. Salvatore Maranzano, Joe Masseria gibi adamlar kendini capo di tutti capi olarak gördükleri için bir çok savaş çıktı. Zamanında çıkan Joe Masseria-Giuseppe Morello, Joe Masseria-Salvatore Maranzano savaşlarının sebebi de bu güç açlığı ve isteği. Lucky Luciano'nun komisyonu kurma amacıysa ailelerin birbirleriyle iş yapmasını (her ne kadar şuan yapmıyor olsalar da), sorunların çıkmamasını, para kazanmalarını kolaylaştırmaktı.

Evet tarih dersi bitti, bunları anlatmamın sebebi kurulacak buna benzer yapıların da hemen hemen bu temeller üstüne inşa edilebilir olması. Kim olursanız olun, sosyal statünüz ve paranızın hiçbir önemi olmaksızın beyninize yediğiniz bir mermiyle ölürsünüz. Kennedy de öldü, Castellano da öldü. Savaşlar size bir şey kazandırmaz, bu yüzden savaşlar her zaman yapılmamalı. Savaşlar maddi anlamda hiç kimseye yaramaz. Oysa ki bir koalisyon herkesin işine gelir, herkes fazla para kazanır, gerçekçi olan budur, göğsünde taaruz tüfeğiyle sokak ortasında bağırmak değildir. Bir patronu mu indireceksin? Komisyondan izin alırsın, almazsan dışlanırsın, farklı sonuçları olur. Sunucuda bulunan çoğu İtalyan-Amerikan birliğinin bu komisyon olayından dahi bihaber olduğunu görüyorum, bu da ümitlerimi yitirmeme sebep oluyor.

Oluşumlar gerçekçi bir şekilde rol yapmaya, konseptleri hakkında araştırma yapmaya acilen başlamalılar. Sıfır bir rolleri görmekten çoğu kişi bıktı, yetmedi mi artık? Korkun, ölmekten korkun, polisten korkun. Komisyon gibi bir yapı kurulmadan önce birliklerin savaştan korkması, çekinmesi, oyun da olsa olabildiğince gerçekçi şekilde rol yapması gerekiyor. Oynadığımız şey bir oyun da olsa pastayı paylaşmalısınız, Vice şehrinde birlikte yaşamayı öğrenmelisiniz.

Bu kişiler forum mafyalığı, on dakika rol yapıp üç saat CS6'da vakit geçirmek yerine konseptleri hakkında araştırma yapıp nasıl gerçekçi rol yaparım, 2021'de gerçekçi bir mobster olarak kültürüme bağlı şekilde nasıl rol yaparım diye düşünmeli.

Bazen Besim Tibuk gibi boşa konuşuyoruz diye düşünüyorum... 
 


bir ekmeği dört eşit parçaya bölemezler

Theory of ekmek: Amaç ekmeği bölmek değil, ekmeği arttırmak, ekmeği alırken daha az çaba sarf etmek, ekmeği daha sorunsuz şekilde almak.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: JSW - 20.04.2021 00:51
@Chiko yazdıklarına bir cevabım yok genel olarak doğru şeyleri yazmışsın zaten ona bir lafım yok ama bu kadar kişi içinden "bilardo salonu" açmayı sadece kendinin düşündüğünü düşünüyorsan yanılıyorsun, aşağıya görseli bırakıyorum. Sunucuda oynayan herkesin yada büyük bir kitlenin yaptığı roller zaten belli, önceki birliğimizde kimsenin yapmadıklarını yapmış olmamıza rağmen bunu bizden başka yapan olursa fikrimizi çaldı? gibi bir düşünceye sahip olmadık. Yemek yediğin çatal değil çorba içtiğin kaşık değil fikir yani bu aklına gelir üstüne düşünürsün uygularsın veya uygulamazsın. Çalıntı muhabbetine yönelik cevap olarak düşünmeni isterim, lütfen. Sunucuda support olarak görev alıyorsun, görevlerinizden birisidir ki bir etkinlik olduğunda katılım sağlamak, sunucu kalabalık olduğu için pek de gerek kalmıyor zaten.
Yanlış anlamanı istemem, arkadaşımla 2 günlük geçen konuşmalarımda Bilardo Kafe konusunu açıyorum nasıl yaparız diye, sende benden çalmışsın 1!11!1!11 :sampanya: :vays: :nays:
Spoiler: GösterGizle
(https://www.upload.ee/image/13069163/wtfdayi.PNG)


Thoros ve senin yazdığın evet, durumu açıklıyor. Emeğiniz için teşekkürler. :vice:
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: chikobyte - 20.04.2021 01:01
@Chiko yazdıklarına bir cevabım yok genel olarak doğru şeyleri yazmışsın zaten ona bir lafım yok ama bu kadar kişi içinden "bilardo salonu" açmayı sadece kendinin düşündüğünü düşünüyorsan yanılıyorsun, aşağıya görseli bırakıyorum. Sunucuda oynayan herkesin yada büyük bir kitlenin yaptığı roller zaten belli, önceki birliğimizde kimsenin yapmadıklarını yapmış olmamıza rağmen bunu bizden başka yapan olursa fikrimizi çaldı? gibi bir düşünceye sahip olmadık. Yemek yediğin çatal değil çorba içtiğin kaşık değil fikir yani bu aklına gelir üstüne düşünürsün uygularsın veya uygulamazsın. Çalıntı muhabbetine yönelik cevap olarak düşünmeni isterim, lütfen. Sunucuda support olarak görev alıyorsun, görevlerinizden birisidir ki bir etkinlik olduğunda katılım sağlamak, sunucu kalabalık olduğu için pek de gerek kalmıyor zaten.
Yanlış anlamanı istemem, arkadaşımla 2 günlük geçen konuşmalarımda Bilardo Kafe konusunu açıyorum nasıl yaparız diye, sende benden çalmışsın 1!11!1!11 :sampanya: :vays: :nays:
Spoiler: GösterGizle
(https://www.upload.ee/image/13069163/wtfdayi.PNG)


Thoros ve senin yazdığın evet, durumu açıklıyor. Emeğiniz için teşekkürler. :vice:


Orada sadece gırgır şamata, yaparlarsa inan ben de çok mutlu olurum. Böyle rolleri görmeyi aşırı seviyorum. Umarım görürüz ki göreceğimizden de eminim.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: shotofwhiskey - 20.04.2021 05:01
Herkesin "birlik lideri" olmak istemesi bu durumun önüne geçiyor.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: derin devlet bakhtiyar - 20.04.2021 13:14
Bütün yorumları okumadım da anladığım kadarıyla herkes şu anki durumdan şikayetçi.

Konuya yorum atanlar birleşip ortak bir birlik kursun, nasıl yapılır görelim arkadaşlar.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 20.04.2021 14:21
Bütün yorumları okumadım da anladığım kadarıyla herkes şu anki durumdan şikayetçi.

Konuya yorum atanlar birleşip ortak bir birlik kursun, nasıl yapılır görelim arkadaşlar.

Görmek yetmez, anlamak gerekir.
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80527.0
 :-\ :D
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: derin devlet bakhtiyar - 20.04.2021 14:46
Bütün yorumları okumadım da anladığım kadarıyla herkes şu anki durumdan şikayetçi.

Konuya yorum atanlar birleşip ortak bir birlik kursun, nasıl yapılır görelim arkadaşlar.

Görmek yetmez, anlamak gerekir.
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80527.0
 :-\ :D
E arşiv yazıyor ama?
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 20.04.2021 15:00
Bütün yorumları okumadım da anladığım kadarıyla herkes şu anki durumdan şikayetçi.

Konuya yorum atanlar birleşip ortak bir birlik kursun, nasıl yapılır görelim arkadaşlar.

Görmek yetmez, anlamak gerekir.
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80527.0
 :-\ :D
E arşiv yazıyor ama?

Her güzel şeyin bir sonu vardır, bu sonlar daha güzel şeylerin habercisidir. Bunu iyi bilirsin.

Sayfalardan herhangi birine tıklayıp bakabilirsin.
(https://www.upload.ee/image/13070410/gozleriniyigoruyormu_.PNG)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: derin devlet bakhtiyar - 20.04.2021 15:52
Bütün yorumları okumadım da anladığım kadarıyla herkes şu anki durumdan şikayetçi.

Konuya yorum atanlar birleşip ortak bir birlik kursun, nasıl yapılır görelim arkadaşlar.

Görmek yetmez, anlamak gerekir.
https://www.vice-rp.com/forum/index.php?topic=80527.0
 :-\ :D
E arşiv yazıyor ama?

Her güzel şeyin bir sonu vardır, bu sonlar daha güzel şeylerin habercisidir. Bunu iyi bilirsin.

Sayfalardan herhangi birine tıklayıp bakabilirsin.
(https://www.upload.ee/image/13070410/gozleriniyigoruyormu_.PNG)

Konu oluşumların örgütlenmesi, birkaç oluşumun birleşip tek çatı altında birlik kurması. San Fierro birliğinin bunun ile bağlantısı ne? Ben söyliyeyim, yok. Konuşmak için konuşuyorsun. Bu arada gözlerim iyi görüyor, evet.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Rosato the Dripper - 20.04.2021 15:54
Konuyu yakından takip ediyorum, malum ben açtım. İkili kıyaslamalara girmeye gerek yok. Ortaya çok basit bir fikir attım, oluşum liderleri böyle olmak zorundadır neden beceremiyorlar demedim. Sadece sebeplerini beraber konuşalım dedim.  Kendi fikirlerimi geceye doğru yazacağım.

not: Polat alemdar rollerinden ben de muzdaribim, bu konuda bir şeylere el atmak gerekebilir.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 20.04.2021 17:15
Konu oluşumların örgütlenmesi, birkaç oluşumun birleşip tek çatı altında birlik kurması. San Fierro birliğinin bunun ile bağlantısı ne? Ben söyliyeyim, yok. Konuşmak için konuşuyorsun. Bu arada gözlerim iyi görüyor, evet.

Konunun açılma amacı zaten bu tür bir yapıyı daha önce kimsenin kurmamış olması, şuanda sunucuda bulunan birliklerin neden böyle bir yol izlemediği hakkında fikir alışverişinde bulunmak. Amaç birkaç birliğin birleşmesi değil; ortak hareket etmesi, sıkı bir iş birliğinde bulunması vs. Bir yemeğin kötü olduğunu, nasıl daha iyi olabileceğini söylemek için aşçı olmaya gerek yok. Bu tür yapıları kurmak için bir birlik yetmez, diğer birliklerin de olayı anlaması ve istemesi gerekir. Konuya yorum atan çoğu kişinin önceden bulunduğu birlik olarak San Fierro birliğini örnek gösterdim. Bana kalırsa işleyişi ve ilerleyişiyle bu rol fikrinin altından kalkabilecek yegâne oluşumlardan biriydi. 

Fikrini düzgünce belirtmektense, "siz yapın da görelim." kafasıyla yorum yapmanı yanlış buluyorum. Biz neden yapılmadı, nasıl yapılabilir onu tartışıyoruz zaten. Bu konuyu okuduktan sonra bu rol fikri kafasına yatan oluşumlar bu tür yapılar kurabilirler.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: derin devlet bakhtiyar - 20.04.2021 17:22
Konu oluşumların örgütlenmesi, birkaç oluşumun birleşip tek çatı altında birlik kurması. San Fierro birliğinin bunun ile bağlantısı ne? Ben söyliyeyim, yok. Konuşmak için konuşuyorsun. Bu arada gözlerim iyi görüyor, evet.

Konunun açılma amacı zaten bu tür bir yapıyı daha önce kimsenin kurmamış olması, şuanda sunucuda bulunan birliklerin neden böyle bir yol izlemediği hakkında fikir alışverişinde bulunmak. Amaç birkaç birliğin birleşmesi değil; ortak hareket etmesi, sıkı bir iş birliğinde bulunması vs. Bir yemeğin kötü olduğunu, nasıl daha iyi olabileceğini söylemek için aşçı olmaya gerek yok. Bu tür yapıları kurmak için bir birlik yetmez, diğer birliklerin de olayı anlaması ve istemesi gerekir. Konuya yorum atan çoğu kişinin önceden bulunduğu birlik olarak San Fierro birliğini örnek gösterdim. Bana kalırsa işleyişi ve ilerleyişiyle bu rol fikrinin altından kalkabilecek yegâne oluşumlardan biriydi. 

Fikrini düzgünce belirtmektense, "siz yapın da görelim." kafasıyla yorum yapmanı yanlış buluyorum. Biz neden yapılmadı, nasıl yapılabilir onu tartışıyoruz zaten. Bu konuyu okuduktan sonra bu rol fikri kafasına yatan oluşumlar bu tür yapılar kurabilirler.

(https://cdn.discordapp.com/attachments/834006668252676096/834070672899571763/unknown.png)

Söylediğini gayet güzel anladım. Benimde demek istediğim şu; herkes iyi/kötü bir düşünceye sahip, demek istediğim düşünce ile kalmasın, yorum atanlar birleşsin, düşündüğünüz gibi bir birlik kurulsun.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 20.04.2021 18:16
Konu oluşumların örgütlenmesi, birkaç oluşumun birleşip tek çatı altında birlik kurması. San Fierro birliğinin bunun ile bağlantısı ne? Ben söyliyeyim, yok. Konuşmak için konuşuyorsun. Bu arada gözlerim iyi görüyor, evet.

Konunun açılma amacı zaten bu tür bir yapıyı daha önce kimsenin kurmamış olması, şuanda sunucuda bulunan birliklerin neden böyle bir yol izlemediği hakkında fikir alışverişinde bulunmak. Amaç birkaç birliğin birleşmesi değil; ortak hareket etmesi, sıkı bir iş birliğinde bulunması vs. Bir yemeğin kötü olduğunu, nasıl daha iyi olabileceğini söylemek için aşçı olmaya gerek yok. Bu tür yapıları kurmak için bir birlik yetmez, diğer birliklerin de olayı anlaması ve istemesi gerekir. Konuya yorum atan çoğu kişinin önceden bulunduğu birlik olarak San Fierro birliğini örnek gösterdim. Bana kalırsa işleyişi ve ilerleyişiyle bu rol fikrinin altından kalkabilecek yegâne oluşumlardan biriydi. 

Fikrini düzgünce belirtmektense, "siz yapın da görelim." kafasıyla yorum yapmanı yanlış buluyorum. Biz neden yapılmadı, nasıl yapılabilir onu tartışıyoruz zaten. Bu konuyu okuduktan sonra bu rol fikri kafasına yatan oluşumlar bu tür yapılar kurabilirler.

(https://cdn.discordapp.com/attachments/834006668252676096/834070672899571763/unknown.png)

Söylediğini gayet güzel anladım. Benimde demek istediğim şu; herkes iyi/kötü bir düşünceye sahip, demek istediğim düşünce ile kalmasın, yorum atanlar birleşsin, düşündüğünüz gibi bir birlik kurulsun.

Konu üzerinden fikrini belirten kişilerin konseptleri böyle bir yapıyı kurmak için uygun olmayabilir. Örnek vermek gerekirse Van Ness Ave. Bastards oluşumu serseri rolü yapıyor, serseri karakterlerin bu kadar profesyonel davranması gerçekdışı olacaktır. Ayrıca PD üyesi bazı kişiler de fikir belirtmiş. Saydıklarım dışında fikrini belirten kişilerin de bulundukları oluşumdaki pozisyonları önemli. Bu tür önemli kararları oluşumların yetkili kadrosu verir. Ayrıca şuanda sunucuda aktif olarak rol yapmıyorum. Konseptleri ve benimsedikleri kültür komisyon benzeri bir yapıyı kurmaya elverişli olan oluşumların liderleri böyle kararlar verebilir ve bunu uygulayabilir.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Tenpenny - 20.04.2021 18:17
Ego tatmini bu tür rollerin önüne geçiyor, yapılan rolleri karakter yaşıyor gibi değil, kendi yaşıyormuş triplerine girdikleri için bu tarz komisyon rollerine sıcak bakmıyorlar.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: LatinoTheReaper - 20.04.2021 22:49
Anca dm de birleşirler
Bizde anca mezarda uslanırız
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Solitario - 21.04.2021 14:52
Yapılan bütün yorumları tek tek okudum. Herkesin kendine göre bir fikri vardır. Yaklaşık 3-4 aydır burada oynuyorum. Bende 3-4 ayda kafamda oluşan fikirleri paylaşmak istiyorum.

Kurulan birliklerin birçoğunun hedefi en büyük olmaktır. Bu zihniyet içerisinde bahsettiğiniz ortak bir masa ya da tek çatı altında toplanmak pek mümkün gözükmüyor. Hadi diyelim mümkün oldu birkaç oluşum birleşti ya da tek bir masa kurdu. Sizlerden farklı bir bakış açısıyla şunları söyleyebilirim ki deşifre olması çok uzun sürmez. Rol yapan arkadaşların birçoğu yaptığı illegal rolleri açık açık, göstere göstere yapmakta. Başka bir açıdan bakarsak, yine birçok arkadaş korku rolü yapmaktan çekinmekte. Korku rolü yapmaktan çekinen arkadaşlar, bu birleşme sonucunda ortaya çıkan gücün arkasına sığınarak şehirde terör estirir. Bu durumlar ve yapılan rollerin geneli üzgünüm ki bahsettiğiniz fikrin gerçekleşmesine ne zemin hazırlıyor ne de mümkün kılıyor. Umarım ilerleyen süreçlerde realistik rol gerçekleştiren üyelerin sayısı artar da bende bu fikirlerimde yanılırım.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: allOnezOne - 22.04.2021 04:29
Öncelikle merhaba. Konu üzerine bir güzel tartışılmış, hatta konunun dışına çıkıp kendi sorunlarını dile getiren arkadaşlarda olmuş. Hepsi dikkate alınması gereken sorunlar gibi duruyor. Malum, herkesin derdi ayrı olabiliyor.

Aynı konsepte sahip olan oluşumlar birleşmiyor. Bunun sağlanması için iyi bir işleyişe, yönetimin yönlendirmesine, herkesin uygun gördüğü ve iyice önceden düşünülmüş senaryolara ihtiyaç var. O senaryolar iyi düşünülmüş olsun ki kullanıcıların da bahsettiği anlık oluşacak iç savaş durumu, kaos durumu ilk dakikadan boy göstermesin, direkt savaş çıkmasın. Sonrasında ise bu komisyonun bel kemiği olacak bir roleplayer'a ihtiyaç var ve bu kişinin en ufak şeylere dahi dikkatli olması gerekiyor. Ama ben bu platformda bu birleşmeyi üstlenebilecek birlikler ve gerçekten rollerde bel kemiği olabilecek birini göremiyorum. Böyle bir birleşim olursa doğru hiyerarşinin oluşamayacağına dair şüphelerim dahi var. Eğer bir topluluk birleşip artacaksa, aynı doğrultuda her kafadan çıkan ses artar. Bunu yönetmek, yönlendirmek daha zor bir hal almış olur. Diğer kullanıcıların dediği gibi ben de bu birleşmenin felaket ile sonuçlanacağını düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Aureus - 23.04.2021 03:31
bir ekmeği dört eşit parçaya bölemezler
İstediğin ekmeği bölmek olsun, olay zaten ekmeği eşit parçaya bölmek değil. Ekmek bölünür. Ekmeği kimlerin böldüğü önemli.

Bir ekmeği dört eşit parçaya bölebiliyoruz bu arada uyandırayım.  :-\
(https://www.upload.ee/image/13078308/ekmek.png)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: wolfusta - 23.04.2021 03:32
bir ekmeği dört eşit parçaya bölemezler
İstediğin ekmeği bölmek olsun, olay zaten ekmeği eşit parçaya bölmek değil. Ekmek bölünür. Ekmeği kimlerin böldüğü önemli.

Bir ekmeği dört eşit parçaya bölebiliyoruz bu arada uyandırayım.  :-\
(https://www.upload.ee/image/13078308/ekmek.png)


Ekmek bölündü, keyifli forumlar
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 07.05.2021 21:06
Kendi fikirlerimi geceye doğru yazacağım.

yeterince gece olmadı mı? @Rosato the Dripper
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: lastgunmobster - 08.05.2021 12:53
birincisi; dediğin birleşme vs olayını, aile içinde capolar ayrı ayrı canlandırabiliyor olması. ikincisi, herkesin farklı amaçları, genellikle tek ve güçlü olma amaçları var.
üçüncüsü ise 4-5 ita-ame oluşumunun iç içe olması ciddi bir güç  yaratır ve bunu gören herkes o gücün içine dahil olmak isteyebilir. bu da sunucunun rol ekosistemini bozabilir. herkesin ita-ame oluşumu açması veya içinde olması sebebiyle.. ayrıca sunucu ortamının da buna müsait olduğunu sanmıyorum. gördüğüm kadarıyla zaten dediğin birleşmeyi valachi üstleniyor ve dengeliyor. olumlu yanı ise aynı örgütün içindeki rekabet olabilir.

örgüt içinde örgütlenme attardi zamanında kaldı.   :D

edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Rosato the Dripper - 08.05.2021 13:46
Bugün içinde buraya öyle uzun bir şey yazacağım ki, Downtown'da kartlar yeniden dağıtılacak...
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Aureus - 08.05.2021 14:59
Bugün içinde buraya öyle uzun bir şey yazacağım ki, Downtown'da kartlar yeniden dağıtılacak...
Sen öyle bir yazı yaz ki beni bile hypelarsan bırak kartları, bu saatten sonra tüm çayları ben dağıtırım.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 08.05.2021 16:15
birincisi; dediğin birleşme vs olayını, aile içinde capolar ayrı ayrı canlandırabiliyor olması. ikincisi, herkesin farklı amaçları, genellikle tek ve güçlü olma amaçları var.
üçüncüsü ise 4-5 ita-ame oluşumunun iç içe olması ciddi bir güç  yaratır ve bunu gören herkes o gücün içine dahil olmak isteyebilir. bu da sunucunun rol ekosistemini bozabilir. herkesin ita-ame oluşumu açması veya içinde olması sebebiyle. gördüğüm kadarıyla zaten dediğin birleşmeyi valachi üstleniyor ve dengeliyor. olumlu yanı ise aynı örgütün içindeki rekabet olabilir.

örgüt içinde örgütlenme attardi zamanında kaldı.   :D

Aile içindeki capolarla komisyon gibi bir yapıyı bir tutamayız. Aile içinde patron ne derse odur, komisyon böyle işlemez. Aile içindeki capoların hepsi aynı fikirde olsa bile son sözü patron söyler, sonucu patron için iyi olur ya da olmaz. İkinci dediğin, herkesin tek ve mutlak güç olmaya çalışması konusu belli bir kesim için doğru diyebilirim.

Son dediğin olayıysa anlamadım. Herkes dahil olmak isterse işbirliği artar ve herkes kazançlı çıkar. Belki böyle bir yapıyı kuran oluşumlar kendi aralarında kurallar koyar ve belli bir sayıda kişiyi alır, bu tamamen onların tercihi. Böyle bir yapının kurulma amacı zaten ciddi bir güç olmaktır. Oluşumlar kurallar koyar, uygular, birbirlerine destek olurlar; amaç budur. Sunucunun gidişatını bozacak bir durum göremiyorum. Savaş yerine iş birliği mi sunucu gidişatını bozar? Hayır, daha gerçekçi kılar. Sokakta birbirini vuran iki 'boss' görmektense birbirlerinin ellerini sıkan iki kişiyi görmeyi yeğlerim. Herkesin İtalyan Amerikan rolü yapma olayını anlamadım. Komisyon tarzı bir yapıyı farklı kurallar ve konseptler çerçevesinde de kurabilirsin. Kimsenin İtalyan Amerikan rolü yapmasına gerek yok böyle bir yapı için, sadece örnek veriyoruz biz.

ayrıca sunucu ortamının da buna müsait olduğunu sanmıyorum.
Sunucunun hazır olmamasından ziyade, ben böyle bir yapıyı kurabilecek kişileri göremiyorum. Bu işin altından kalkabilecek kişiler toplanırsa yakın zamanda bile böyle bir yapı kurulabilir. Kurulması kadar doğru şekilde işlemesi ve amacını yerine getirmesi de önemli tabi, burada da iş böyle bir yapılanmaya girecek oluşumlarda.

edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
Katılıyorum. Konu üzerinde önceki mesajlarımda da bunu dile getirdim.

Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Aureus - 08.05.2021 18:14
edit: diğer neden ise herkesin racon adam olma hevesi. kimse alt tabaka olmak istemiyor. ita-ame çarlarının çoğu takım elbiseli ciddi çarlar falan filan.. kimsenin kimseyle anlaşacağını sanmıyorum.
Biz buna "altın keleş" rolü diyoruz. @Thoros
(https://store.donanimhaber.com/c5/dc/92/c5dc92619e059e8516e0e9c1e7943305.jpg)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: lastgunmobster - 08.05.2021 20:14

Son dediğin olayıysa anlamadım. Herkes dahil olmak isterse işbirliği artar ve herkes kazançlı çıkar. Belki böyle bir yapıyı kuran oluşumlar kendi aralarında kurallar koyar ve belli bir sayıda kişiyi alır, bu tamamen onların tercihi. Böyle bir yapının kurulma amacı zaten ciddi bir güç olmaktır. Oluşumlar kurallar koyar, uygular, birbirlerine destek olurlar; amaç budur. Sunucunun gidişatını bozacak bir durum göremiyorum. Savaş yerine iş birliği mi sunucu gidişatını bozar? Hayır, daha gerçekçi kılar. Sokakta birbirini vuran iki 'boss' görmektense birbirlerinin ellerini sıkan iki kişiyi görmeyi yeğlerim. Herkesin İtalyan Amerikan rolü yapma olayını anlamadım. Komisyon tarzı bir yapıyı farklı kurallar ve konseptler çerçevesinde de kurabilirsin. Kimsenin İtalyan Amerikan rolü yapmasına gerek yok böyle bir yapı için, sadece örnek veriyoruz biz.

rosato, aynı konseptte yani ita-ame olan birliklerin neden lucky luciano'nun yaptığı gibi birleşmediğini sormuş. yani böyle bir komisyondan bahsediyoruz. lucky luciano' da italyan örgütlerini birkaç ayrı yapıya bölüp, kendisini de en başa yerleştirerek patronların patronu konumuna getirmişti. diğer farklı kültürlerden oluşan komisyon şehirde zaten mevcut değil mi? valachi'nin masası farklı kültür ve ailelerden oluşan içinde siyahi bile barındıran bir komisyon, masa. kısacası biz ita-amelerin böyle bir güç oluşturmasından bahsediyoruz. böyle bir güç oluşursa (yine tüm ita-ame birleşiminden bahsediyorum) diğerlerin de böyle bir gücün içinde yer almak isteyip, ita-ame oluşumu oluşturacabileceğinden, konseptlerin hepsinin ita-ame olabileceğinden bahsettim. ayrı konseptlerden oluşan komisyon şuan zaten var, valachi masası. rosato'nun konuda bahsettiği konu ita-amelerin lucky gibi bir komisyon oluşturması.


Aile içindeki capolarla komisyon gibi bir yapıyı bir tutamayız. Aile içinde patron ne derse odur, komisyon böyle işlemez. Aile içindeki capoların hepsi aynı fikirde olsa bile son sözü patron söyler, sonucu patron için iyi olur ya da olmaz. İkinci dediğin, herkesin tek ve mutlak güç olmaya çalışması konusu belli bir kesim için doğru diyebilirim.

yine ita-amelerin oluşturduğu bir komisyondan bahsedeceksek, (konunun açılma sebebi) capolar boss'a bağlı, doğru. ama kurulacak komisyonda, bölünen ailelerin başındaki kişiler de bu komisyonun başındaki kişiye bağlı olacak. yani komisyondaki aileler de patronların patronu olan kişiye bağlanacak. capolar zaten bunu yapıyor, ayrı aileler olmasalar da ayrı ekipler aracılığıyla. bu kısımda da bunu kast etmiştim. :) ama lucky'in yaptığı gibi değil de ondan esinlenerek böyle bir komisyon kurulup, ita-ame masası rolleri döndürebilir. fakat bu da savaşa engel olamaz, bu sefer anlaşamayan ita-ame patronlarının savaşlarını izleriz.
@Thoros

yine edit: bir sorun daha var. böyle bir yapının kurulmasına karar veren bir kişi, bu yapıyı nasıl oluşturacak? tek tek ita-ameleri dolaşıp "gelin birlik olalım, ticaret yapalım" diyerek bir yere varamaz. zaten kendi başına güç olan ita-ame birlikleri neden birleşmeyi kabul etsin ki? valachi gibi, yönetim kararıyla ve senaryosuyla ita-ameler birleştirilebilir, daha sonra oluşturulan ita-ameler de bu komisyona katılabilir, orası ayrı. her şey oldu bitti, ita-ameler komisyon oluşturdu diyelim. yine karşımıza farklı bir senaryo çıkıyor. valachi masası gücünü korumak isteyebilir. ita-ame masası ve şehirdeki diğer oluşumlar anlaşamayabilir, rekabet yine oluşur. ama iki boss'un el sıkışmasını şimdi ki rol ortamında da görebilirsin, anlaşma için böyle bir yapıya ihtiyaç var mı? düşünmek lazım.

Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 08.05.2021 21:58
rosato, aynı konseptte yani ita-ame olan birliklerin neden lucky luciano'nun yaptığı gibi birleşmediğini sormuş. yani böyle bir komisyondan bahsediyoruz. lucky luciano' da italyan örgütlerini birkaç ayrı yapıya bölüp, kendisini de en başa yerleştirerek patronların patronu konumuna getirmişti. diğer farklı kültürlerden oluşan komisyon şehirde zaten mevcut değil mi? valachi'nin masası farklı kültür ve ailelerden oluşan içinde siyahi bile barındıran bir komisyon, masa. kısacası biz ita-amelerin böyle bir güç oluşturmasından bahsediyoruz. böyle bir güç oluşursa (yine tüm ita-ame birleşiminden bahsediyorum) diğerlerin de böyle bir gücün içinde yer almak isteyip, ita-ame oluşumu oluşturacabileceğinden, konseptlerin hepsinin ita-ame olabileceğinden bahsettim. ayrı konseptlerden oluşan komisyon şuan zaten var, valachi masası. rosato'nun konuda bahsettiği konu ita-amelerin lucky gibi bir komisyon oluşturması.

Sizce sunuculardaki aynı konsepti taşıyan oluşumlar neden hiç birleşmiyor?

 Örneğin çoğu zaman 3-4 tane İtalyan mafyası görüyoruz. Konsepti aynı, işleyişleri farklı olabiliyor. Ama neden birleşip tek bir oluşum açmıyorlar? Patronluk yarışıysa tek patron olmasına gerek yok, komisyon üzerinden gidilebilir. Rekabete girilecek kimse kalmaz korkusuysa, özellikle de Vice şehri'nde böyle bir şey imkansız. Neden hiçkimse Lucky Luciano'nun yıllar önce yaptığı şeyi yapıp günümüzde bunu uygulamaya çalışmıyor?

Alıntı yapılan: Wikipedia
Güç oyunları
Masseria'nın gidişiyle Maranzano, New York'taki İtalyan suç örgütlerini Beş Aile'ye böldü. Anlaşmaları gereği Masseria'nın ailesi Luciano'ya verildi, ailenin adı Luciano olarak değiştirildi. Diğer dört aile patronları da Maranzano, Profaci, Gagliano ve Mangano oldu. Maranzano tüm patronlara tamamen eşit olacakları ve istedikleri gibi para kazanmalarına karışılmayacağı sözünü verdi. Fakat tüm mafya patronlarının buluştuğu bir toplantıda Maranzano kendisini capo di tutti capi, yani "başların başı", "patronların patronu" ya da "babaların babası" ilan etti. Ayrıca tüm ailelerin bölgelerini de kendi zevkine göre değiştirip karıştırdı.

Cosa Nostra'nın yeniden düzenlenişi
Maranzano'nun ölümüyle Luciano, Birleşik Devletler suç organizasyonlarının baskın gücü hâline geldi. Amerika'nın yeraltı organizasyonlarının hemen her noktasına erişebilir oldu, suç örgütlerinin kanunlarını, politikalarını ve aktivitelerini diğer patronlarla birlikte yönetir hale geldi. Ayrıca Luciano'un kendi suç ailesi de vardı, çok kazançlı bölgeleri yönetiyorlardı, bu bölgelerde yasadışı kumar, tefecilik ve haraç gibi yasadışı aktiviteleri kontrol ediyorlardı. Luciano kısa sürede işçi sendikaları üzerinde büyük söz sahibi olmaya başladı, ayrıca Manhattan Liman Bölgesi'nin, çöp toplama işlerinin, inşaat ve tekstil merkezi aktivitelerinin de kontrolünü ele almıştı.

Luciano capo di tutti capi unvanını lağvetti, bu unvanının aileler arasında sadece daha çok kan akmasına sebep olduğuna inanıyordu. Kendisini patronların patronu ilan edip diğer ailelerin hedefi olmaktansa gücünü gizli tutup diğer aileler üzerinde sakince söz sahibi oldu.

Rosato aynı konsepti taşıyan oluşumların neden birleşmediğini sormuş, örnek olarak da İtalyan-Amerikan demiş. Lucky Luciano üstte alıntıladığım şekilde capo di tutti capi unvanını kaldırdı, şuanda mafya içinde eski toprak patronlara saygı için söyleniyor sadece. Valachi'nin masası sadece hood onaylı birliklerin oturabildiği bir masa, sadece sunucu senaryosunda önemli yer tutan olaylara müdahale ediliyor. Belki yeni gelen Gentlemen's Social Club ile daha efektif olabilir ama o da yine sadece hood onaylı oluşumların işine yarar. Komisyon benzeri bir yapı kurulması için herkesin hood onaylı olmasına gerek yok. Daha küçük çaplı oluşumlar da kendi aralarında bu tür işlere girişebilirler, onları daha güçlü kılar.



yine ita-amelerin oluşturduğu bir komisyondan bahsedeceksek, (konunun açılma sebebi) capolar boss'a bağlı, doğru. ama kurulacak komisyonda, bölünen ailelerin başındaki kişiler de bu komisyonun başındaki kişiye bağlı olacak. yani komisyondaki aileler de patronların patronu olan kişiye bağlanacak. capolar zaten bunu yapıyor, ayrı aileler olmasalar da ayrı ekipler aracılığıyla. bu kısımda da bunu kast etmiştim. :) ama lucky'in yaptığı gibi değil de ondan esinlenerek böyle bir komisyon kurulup, ita-ame masası rolleri döndürebilir. fakat bu da savaşa engel olamaz, bu sefer anlaşamayan ita-ame patronlarının savaşlarını izleriz.
Konunun açılma sebebini üstte açıkladım. Komisyonun en büyük özelliği başında birinin olmamasıdır zaten. Kurallar koyulur, iş partnerleri bunları kabul eder, kuralların dışına çıkan cezalandırılır. Dediğin şey komisyon benzeri bir yapıdan çok Valachi masasını andırıyor, zaten sunucuda bir kişiye bağlı bir masa bulunuyor yani. Komisyon varken de savaşlar çıkar, oynadığımız oyun SA-MP olduğu sürece savaş her türlü çıkar. Bu tür yapılar kurulursa hemen hemen her gün görülen 'saygısızlık yaptı vurdum.' savaşları çıkmaz/daha az çıkar.

yine edit: bir sorun daha var. böyle bir yapının kurulmasına karar veren bir kişi, bu yapıyı nasıl oluşturacak? tek tek ita-ameleri dolaşıp "gelin birlik olalım, ticaret yapalım" diyerek bir yere varamaz. zaten kendi başına güç olan ita-ame birlikleri neden birleşmeyi kabul etsin ki? valachi gibi, yönetim kararıyla ve senaryosuyla ita-ameler birleştirilebilir, daha sonra oluşturulan ita-ameler de bu komisyona katılabilir, orası ayrı. her şey oldu bitti, ita-ameler komisyon oluşturdu diyelim. yine karşımıza farklı bir senaryo çıkıyor. valachi masası gücünü korumak isteyebilir. ita-ame masası ve şehirdeki diğer oluşumlar anlaşamayabilir, rekabet yine oluşur. ama iki boss'un el sıkışmasını şimdi ki rol ortamında da görebilirsin, anlaşma için böyle bir yapıya ihtiyaç var mı? düşünmek lazım.
Bu yapının nasıl ve hangi temeller üzerine oluşturulacağı iyice düşünülmeli. Oluşum kararını verdiği zaman fikrini diğer oluşumlarla paylaşır, paylaşmak için bin tane yol var, hepsini toplar mı yoksa tek tek mi gider orası kişiye bağlı. En basitinden birkaç örnek vereceğim oluşumlar arası yardımlaşmaya. Örneğin haftadaki yedi gün ortaklar arasında uygunca bölünür, bölündüğü şekilde her gün bir masa ortağı mekan açar/organizasyon düzenler, diğerleri mekan açmaz ve reklamda destek olup mekanı ziyaret eder. Bir savaş durumunda masadaki ortaklar birbirlerini kollar, silah satar. Hood onaylı oluşumlar böyle bir yapı oluşturacaklarsa şehri kendi aralarında bölgelere bölüp buradan ben haraç alacağım, şuradan sen haraç al diyebilir (Valachi masasında böyle bir şeyin yapıldığına henüz tanık olmadım.). Komisyona giriş için oluşum liderleri komisyona CK izinlerini verir, oluşumlar arası anlaşmazlıklarda oy birliğiyle anlaşmazlığı çıkartan oluşum liderine hit atılır. Verdiğim örneklerin bazıları 'komisyonumsu' bir yapı oluşturmadan da yapılabilir ama daha yavaş işler ve bir düzene binmez.

Niye güçlü bir oluşum komisyonda kendisinden güçsüzlerle ortak iş yapsın sorusuna gelelim. Yanlış hatırlamıyorsam önceki mesajlarımda bu konuya değinmiştim. Gerçekte bu tür oluşumlar neden kurulur? Savaşları engellemek, iş birliği vs. Ne kadar güçlü biri olursanız olun beyninize isabet eden bir mermide muhtemelen ölürsünüz (İbrahim Tatlıses special.). Yani ufak bir çete bile kaybedecek bir şeyi kalmamışsa şehirin en güçlü adamına hit atabilir, öldürebilir. Oyundaysa CK izni olaylarından ötürü bu mümkün değil. Rolsel sebebi ve temeli bana kalırsa budur.. Ne kadar güçlü olursanız olun savaş istemezsiniz. New York'taki beş aileden Genovese, Gambino aileleri diğerlerinden daha güçlü olmasına rağmen komisyonun içinde yer alıyorlar mesela. Çünkü güçlü olsalar da savaşlar onlara para kaybettirir, ölüm riski almak istemiyorlar. Şehirdeki oluşumlarla yakın olursanız planlarını daha iyi öğrenebilirsiniz, kendi çıkarlarınızı daha iyi koruyabilirsiniz. Komisyon gibi bir yapıda iki güçlü beş güçsüz oluşum olduğunu var sayalım. Güçlü oluşumlar kendilerini görünürde komisyon lideri yapmak yerine daha baskın rol oynayabilirler ama bunu rütbeye dökmezler, aynı Lucky Luciano'nun yaptığı gibi. Hem iş birliği içinde olup gücünüze güç katarsınız, hem de masa ortağı olduğunuz oluşumlara karşı daha baskın olduğunuzu hissettirebilirsiniz. Bu kişinin rol kapasitesine bağlı bir şey. Ayrıca kendi başınıza güç olsanız bile kimse gücünü sonsuza dek koruyamaz, elbette bir gün bir oluşum sizin kadar güçlenecek ve belki de sizin gücünüzü de geçecek. Bu yüzden bu tür yapılara kendi başına güçlü oluşumlar da dahil olabilir. Son söylediğin rekabet oluşma olayı zaten olması gereken bir şey. Rekabet her zaman olur, olmalı da zaten. Rekabet daha zevkli kılar. Sunucuda bugün el ele sıkışan oluşumlar iki hafta sonra @Aureus ve benim deyimimle 'altın keleş'cilik oynuyorlar. Anlaşma için şart değil ama sunucudaki illegal rol ortamına yeni bir soluk getireceği kesin.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: lastgunmobster - 08.05.2021 22:07
tabii ki olabilir. dediklerin gerçekleşir ve düşünülmüş bir plan, senaryo, düzen gelirse zevk alabiliriz.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: karizmatik devrimci - 09.05.2021 01:01
@Rosato the Dripper uzun yazının devamına; bir de özet yazı yaz, okumaya üşenenler için :)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Rosato the Dripper - 09.05.2021 16:29
Öncelikle herkese fikirlerini ve düşüncelerini paylaştığı için teşekkür ederim. Konuyu açarken basit yorumların gelmeyeceğini ve bu işlere ilgisi olan kişilerin yazacağını tahmin ediyordum ama bu kadar güzel tartışmalar beklemiyordum. Bir tanesiniz. Kendi fikrime gelirsek...

Ben de herkesin ortak noktalarını görüp bunlara katılıyorum. Şu anki düzende her ne kadar her oluşum kendi düzenini oturtmuş güzel güzel rollere devam etse de bu konuda görülen sorunların pek de büyük sorunlar olduğunu düşünmüyorum. Öncelikle şunu sormak lazım. Bir komisyon gerekiyor mu? Vice Şehri'nde yeni bir komisyon şart mı? Veya komisyonun olmaması rolleri kötü mü kılar? Tabii ki her sorunun cevabı hayır. Komisyon olmadan da gerçekten sunucudaki illegal örgütlerin iyi gittiğini düşünüyorum. Tabii bazı oluşumların yönetim biçimi en başta bir oyuncu kimliğimle baktığımda abartılı gelse de, her kral kendine göre kraliyetini idare eder diyerek bunu dert etmiyorum.

Bahsettiğim komisyon gerçekten de Lucky Luciano'nun yarattığı komisyon gibiydi ve amacım gerçekten bunun neden kurulmadığını sorgulamaktı. Genel yorumlara bakarsak birden fazla sebebi var. Sidik yarışları, herkesin bir numara olmak istemesi, Süleyman Çakır rolleri, konvoy baskınları, iç savaş tedirginliği, racon rolleri ve elbette illegallerin bunu gizlemeye ihtiyaç duymaması başlıca konular. Ancak şu açıdan bakmanızı istiyorum. Zaten gerçekte de komisyon öncesi durum böyleydi. Ortada bir düzen yoktu ve gerçekte de herkes bir numara olmaya çalışıyordu. Eğer ortaya Luciano gibi babalar çıkmasaydı ve bu figürler palazlanmasaydı Cosa Nostra denen şey çoktan yok olup gitmişti, yerine "Crazy Joe" Gallo gibi daha bireysel kariyer odaklı mafya üyeleri kalmış olacaktı. Ancak böyle bir şey olmadı ve yerine herkesin şarap ve ekmeğini bölüşmesi gerektiği, yoksa ortada bir ekmek kalmayacağının bilincinde olan suçlular yapılanması ortaya çıktı. Çünkü unutulmamalı ki, ekmek, yanında kültürü temsil eden şarap ile sunulmadığı sürece değersizdir.

En önemli çözüm: Kurallara bağlı kalmak
Ekmek teorisine kendi fikrimi de sunduğuma göre, gelelim bu olayın Roleplay dünyasında nasıl gerçekleşebileceğine. Bana kalırsa bu bir hayal değil. Bir komisyon kurabilmek için gerekli olan tek şey, yıllar önce bunu kurmuş ve düzenlemiş olan insanların kurallarına ciddi anlamda bir yeminle bağlı kalmak. Maalesef biz oyuncular olarak bu kuralları çok güzel yeniden yazdık, yorumladık, rehberlerle harmanladık ve üyelerimizin kafalarına bin bir farklı yöntemle soktuk. Ancak role adapte ederken nefsimize yenildik ve kuralları anlık hatalar sonucu hiçe saydık, zevk iştahımızla bunları bir kenara attık. Nasıl mı? Size kendi ailem olan San Fierro Ailesi'nden anlatayım.

San Fierro Suç Ailesi ve kuralları hiçe saymak
San Fierro Ailesi'ni ilk kurduğumuzda kafamızda belli kriterler vardı. New York mob örnek alınacak, komisyon kuralları sadeleştirilerek adapte edilecek ve benim yazdığım 25 oyuncudan biri bile dahil olmazsa kurulmayacaktı. Ciddi ciddi bir liste yapmıştık. "1- Rosato, 2-Vatansever, 3-Bluff, 4-Lutz..." gibi gidiyordu ve bu kişilerden biri bile dahil olmasaydı kurmayacaktık. Ancak listedeki iki oyuncunun gelmediği halde yine de kurduk. Kendi planımızla çelişmiştik. Bu ilk hataydı.

İkinci hata ise ailenin ilk patronu ve benim ilk karakterim olan Frank Abati'nin yaptığı bir hataydı. Rolde Consiglieri'sini dinlemeden bir tansiyon yüksekliği sonrasında (ki şehirdeki ikinci haftalarıydı) Luciano Fontana'yı vurdu ve San Fierro'daki depoya kaldırdı. Bakın bu mesela çok abartılı bir hataydı. Kurmak için aylar boyunca uğraştığımız ve kendimize göre AllStar üyelerle donattığımız bu aileyi, gerçek kurallara bağlı kalmadığımız için ikinci bir hata ile kritik bir sürece soktuk. Nitekim bu hatanın sonucunda ailenin patronu bir şekilde(?) öldürüldü ve büyük bir çıkmaza girdik.

Üçüncü hatamızdan önce ders çıkardığımızı zannettik. Ancak sonrasında aileyi rayına soksak da, yine de bir takım temel hatalar yaptığımızı farkediyorum. Patronların sürekli değişmesi, şahsi karakterlerin ön plana çıkması ve Cosa Nostra temelli olmamıza rağmen siyahi çetelerle uğraşmamız, iç ticaretimizdeki monotonluğu geçici yöntemlerle dağıtmaya çalışmamız gibi hatalar yaptık. Oysa eski bir mafya üyesi, sonradan itirafçı olan John Alite'nin Gotti hakkında yaptığı yorumu bilmemize rağmen role adapte etseydik böyle hatalar yapmazdık. Kendisi şöyle demişti: "John Gotti sadece kendisini yüceltti. Oysa Cosa Nostra kişilerden daha üstün durumda kalmalıydı. Figürler değil, ailenin kendisi önemli olmalıydı." Dikkat çekmek istediğim noktayı anlatabiliyor muyum? Bu anlattıklarımı anlatma sebebim bir üstteki "En önemli çözüm" bölümünü desteklemek. Bunu kendi hatalarımızla anlatmak istemem de hem bazı konulara ışık tutmak, hem de pratikteki önemine vurgu yapmak.

 Peki bu hatalar olmasaydı? İşte o zaman bu başlığı açmamış olurdum diye düşünüyorum. Zira San Fierro ailesi planlandığı gibi yönetilseydi şimdiye çoktan gerçek komisyonumuzu kurmuştuk.

Yani? Yapılabilir mi, yapılamaz mı?
Belli kurallara bağlı kalındığını varsaydığımızda, elbette yapılabilir. Ancak detaylara çok dikkat etmek gerekiyor. Bana göre 10 maddeye uyulduğu taktirde yapılabilir.

1. En az beş patron olmalı. Böylece oylamalarda sayı üstünlüğü ön planda tutulur ve bu da ikna rollerini yükseltir.

2. Associate ve altındaki rütbeler asla sistemsel olarak birliğe alınmamalı ve aile bu kişilerin arkasında durmamalı. Gerçekte olduğu gibi sadece yeminli üyeler bu komisyon tarafından korunma altına alınır. Associate üyeler gerçek hayatta en çok para kazandıran kişilerdir çünkü amaçları kazanmaktır. Kazandır kazan kuralı da buradan gelmektedir. Ama günümüzde her üye Associate başladığı için para sadece tax günlerine kadar biriktirilen paydaylerden geliyor.

3. Her patronun birer Consiglieri'si olmalı. Her ne kadar oylama usulü gitse de, bir komisyonu ayakta tutan dinamikler Consiglieri'ilerin beyni üzerine kuruludur. İkinci adamlar olmasaydı birinci adamlar çok hata yapardı. Şöyle açıklayabiliriz. Bir Consiglieri çok zeki olmak zorunda değildir. Tek yapması gereken bir sürü tavsiye vermektir. Ki patron karakter bu fikirlerin arasında bir filtre açıp temizlerini çekebilsin. Yani bir Consiglieri'nin görevi harika fikirler vermek değil, çok fikir vermektir.

4. Her aile yatırım yapmak zorunda. Komisyon mantığında bu bir kardeşlik ortamı değil, tamamen ticari bir ortaklıktır ve ticari ortaklıklara sermaye yatırmak gerekir.

5. Patronlara basın ve çatışma/infaz yasağı gelmeli. Bu kuralı ihlal eden patronlar çoktan kendilerinin ve kendi ailesi içindeki yönetim ekibinin ölüm fermanlarını imzalamış olur. Televizyonda görünen veya elinde silah ile çatışmalara giren patronlar patron değildir. Sadece çatışma hevesiyle yanıp tutuşan senin benim gibi oyunculardır. (Bkz. John Scarpati karakterimle yaptığım roller. Büyük hatalardı.) Hatta bu patronlar kesinlikle infaz rollerine dahil olamazlar. Bir patronun isteyeceği en son şey bir cinayete birinci elden tanıklık etmektir. Ki insanlar böyle şeylerle tehlikeye girmemek adına patron koltuğuna geçiyorlar. Para yukarı gider, bok aşağı kuralı buradan gelir.

6. Konsepte bağlılık. Konseptin dışına çıkan herkes oluşumdan uzaklaştırılmalı. Buradaki skala çok geniş. Sakal uzatan Soldierlar, Outsiderlarla takılan Capolar, polislerle çatışan herhangi bir üyeler, barmen kızlardan kendine harem kurmuş patronlar. Klasmanı dışında takılan herkes. Bu kişiler konsepti baltaladığı sebebiyle oluşumdan uzaklaştırılmalı.

7. En az elli ev, on beş işyeri gayrimenkulü gerekliliği. Evlerin yirmi tanesi aileyle resmi bağlantıları olmayan üyelere ait olmalı ve birisi kaçırıldığında, infaz edileceğinde veya polisten saklanma durumlarında kullanılmalı. Kalan evler ise polislerin baskın yapabileceği türde evler olmalı ki, ara sıra polislere içi boş evler bırakılarak başarısız operasyonlar yaptırılabilsin.

8. Tekel olunacak yasal bir iş. Günümüzde New York'taki mafyanın favori işlerinden biri de cam temizliği işi. Gökdelenlerle dolu bu şehirde bu işte tekel olursanız yıllık gelirinizi hesaplamak için birden fazla hesap makinesi gerektirebilir. Sunucu bazlı düşünürsek, bir komisyonun tekel olması gereken iş tamirhane işidir. Bütün tamirhanelerin sahibi veya sessiz ortağı bu komisyon yetkilileri (patronlar değil) olmalıdır.

9. Para aklama mantığının oturması gerekir. Karakterlerin kazandığı her yasa dışı kuruş, yasal mekanlarda yıkanmalı ve aklanmalı. Ayrıca hiçbir karakter hiçbir para kazancından sonra hemen araba, ev gibi yerler alamaz.

10. Gayri resmi rütbeler. Bu en önemli kurallardan biri. Aslında rütbelerin arasına sıkıştırılan bazı gayri resmi rütbeler organize suç örgütlerinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Örneğin türkçesi Serdümen diyebileceğimiz bir rütbe vardır ve bu rütbedeki üyeler komisyonun silah depolarından sorumludur. Üst rütbeliler hariç hiçbir üye kendi mekanlarında tüfek gibi ağır silahlar bulundurmazlar. Bir iş olduğunda bu kişiler devreye girer. Bunun dışında doberman, Iceman ve Manifesto'nun rol dünyasına kazandırdığı "Gudio" gibi rütbeler çeşitliliği artırmakla beraber hiyerarşiyi sarsılmaz bir hale getirebilecektir.

Bunlar herhangi bir yerde yazan kurallar değildir ancak şahsımın düşüncelerine göre "Perfect Comission" için olmazsa olmaz kurallardır.

Son söz
İyisiyle, kötüsüyle bütün bu yorumlamalarımıza baktığımızda aslında en önemli şeyin rol yapmaya verilen önem olduğunu görüyoruz. İster Cosa Nostra, ister MS13, ister Vagos MC kurun. Yapmanız gereken tek şey iyi bir rolcü olup bir tiyatrocu titizliği ile konseptinize yüzde yüz hakim olmaktır. Ancak şanssız olduğumuz bir şey var ki, bizler yabancı ülke tabanlı bir roleplay mantığı oyuncularıyız. Başkalarının kültürlerini ancak araştırarak öğreniyoruz ve uygulayabiliyoruz. Bu yüzdendir ki yıllar boyunca LSRP gibi sunucular Türk rolcüler tarafından örnek alındı ve yalan yanlış Türk sunucularına uyarlandı. Belki de bu yüzden biraz bir şey başarmış oyuncular hemen Polat Alemdar, Çakır rollerine bürünüyordur. Kim bilir? Sonuçta bunlarla büyüdük ve bunlardan etkilendik.

Özet: Tembel olmayın, bir role hazırlanırken tiyatrocu titizliği ile hazırlanın ve her ne kadar çok sevseniz de Türk yapımlarını yabancı ülke tabanlı oyun platformlarına yansıtmaya kalkışmayın. Yansıtacaksanız da, bir filtreden geçirin ve konsepte uyarlayın. Diğer türlü elindeki konseptin değerini bilmeyen ve boşu boşuna bir yerlere gelmiş oyuncular olarak görüleceksiniz ve rolcüler sizi bu şekilde hatırlayacak. "X, şu Çakır rolü yapan eleman." diye anılmak istemezsiniz.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: wolfusta - 12.05.2021 19:14
Öncelikle herkese fikirlerini ve düşüncelerini paylaştığı için teşekkür ederim. Konuyu açarken basit yorumların gelmeyeceğini ve bu işlere ilgisi olan kişilerin yazacağını tahmin ediyordum ama bu kadar güzel tartışmalar beklemiyordum. Bir tanesiniz. Kendi fikrime gelirsek...

Ben de herkesin ortak noktalarını görüp bunlara katılıyorum. Şu anki düzende her ne kadar her oluşum kendi düzenini oturtmuş güzel güzel rollere devam etse de bu konuda görülen sorunların pek de büyük sorunlar olduğunu düşünmüyorum. Öncelikle şunu sormak lazım. Bir komisyon gerekiyor mu? Vice Şehri'nde yeni bir komisyon şart mı? Veya komisyonun olmaması rolleri kötü mü kılar? Tabii ki her sorunun cevabı hayır. Komisyon olmadan da gerçekten sunucudaki illegal örgütlerin iyi gittiğini düşünüyorum. Tabii bazı oluşumların yönetim biçimi en başta bir oyuncu kimliğimle baktığımda abartılı gelse de, her kral kendine göre kraliyetini idare eder diyerek bunu dert etmiyorum.

Bahsettiğim komisyon gerçekten de Lucky Luciano'nun yarattığı komisyon gibiydi ve amacım gerçekten bunun neden kurulmadığını sorgulamaktı. Genel yorumlara bakarsak birden fazla sebebi var. Sidik yarışları, herkesin bir numara olmak istemesi, Süleyman Çakır rolleri, konvoy baskınları, iç savaş tedirginliği, racon rolleri ve elbette illegallerin bunu gizlemeye ihtiyaç duymaması başlıca konular. Ancak şu açıdan bakmanızı istiyorum. Zaten gerçekte de komisyon öncesi durum böyleydi. Ortada bir düzen yoktu ve gerçekte de herkes bir numara olmaya çalışıyordu. Eğer ortaya Luciano gibi babalar çıkmasaydı ve bu figürler palazlanmasaydı Cosa Nostra denen şey çoktan yok olup gitmişti, yerine "Crazy Joe" Gallo gibi daha bireysel kariyer odaklı mafya üyeleri kalmış olacaktı. Ancak böyle bir şey olmadı ve yerine herkesin şarap ve ekmeğini bölüşmesi gerektiği, yoksa ortada bir ekmek kalmayacağının bilincinde olan suçlular yapılanması ortaya çıktı. Çünkü unutulmamalı ki, ekmek, yanında kültürü temsil eden şarap ile sunulmadığı sürece değersizdir.

En önemli çözüm: Kurallara bağlı kalmak
Ekmek teorisine kendi fikrimi de sunduğuma göre, gelelim bu olayın Roleplay dünyasında nasıl gerçekleşebileceğine. Bana kalırsa bu bir hayal değil. Bir komisyon kurabilmek için gerekli olan tek şey, yıllar önce bunu kurmuş ve düzenlemiş olan insanların kurallarına ciddi anlamda bir yeminle bağlı kalmak. Maalesef biz oyuncular olarak bu kuralları çok güzel yeniden yazdık, yorumladık, rehberlerle harmanladık ve üyelerimizin kafalarına bin bir farklı yöntemle soktuk. Ancak role adapte ederken nefsimize yenildik ve kuralları anlık hatalar sonucu hiçe saydık, zevk iştahımızla bunları bir kenara attık. Nasıl mı? Size kendi ailem olan San Fierro Ailesi'nden anlatayım.

San Fierro Suç Ailesi ve kuralları hiçe saymak
San Fierro Ailesi'ni ilk kurduğumuzda kafamızda belli kriterler vardı. New York mob örnek alınacak, komisyon kuralları sadeleştirilerek adapte edilecek ve benim yazdığım 25 oyuncudan biri bile dahil olmazsa kurulmayacaktı. Ciddi ciddi bir liste yapmıştık. "1- Rosato, 2-Vatansever, 3-Bluff, 4-Lutz..." gibi gidiyordu ve bu kişilerden biri bile dahil olmasaydı kurmayacaktık. Ancak listedeki iki oyuncunun gelmediği halde yine de kurduk. Kendi planımızla çelişmiştik. Bu ilk hataydı.

İkinci hata ise ailenin ilk patronu ve benim ilk karakterim olan Frank Abati'nin yaptığı bir hataydı. Rolde Consiglieri'sini dinlemeden bir tansiyon yüksekliği sonrasında (ki şehirdeki ikinci haftalarıydı) Luciano Fontana'yı vurdu ve San Fierro'daki depoya kaldırdı. Bakın bu mesela çok abartılı bir hataydı. Kurmak için aylar boyunca uğraştığımız ve kendimize göre AllStar üyelerle donattığımız bu aileyi, gerçek kurallara bağlı kalmadığımız için ikinci bir hata ile kritik bir sürece soktuk. Nitekim bu hatanın sonucunda ailenin patronu bir şekilde(?) öldürüldü ve büyük bir çıkmaza girdik.

Üçüncü hatamızdan önce ders çıkardığımızı zannettik. Ancak sonrasında aileyi rayına soksak da, yine de bir takım temel hatalar yaptığımızı farkediyorum. Patronların sürekli değişmesi, şahsi karakterlerin ön plana çıkması ve Cosa Nostra temelli olmamıza rağmen siyahi çetelerle uğraşmamız, iç ticaretimizdeki monotonluğu geçici yöntemlerle dağıtmaya çalışmamız gibi hatalar yaptık. Oysa eski bir mafya üyesi, sonradan itirafçı olan John Alite'nin Gotti hakkında yaptığı yorumu bilmemize rağmen role adapte etseydik böyle hatalar yapmazdık. Kendisi şöyle demişti: "John Gotti sadece kendisini yüceltti. Oysa Cosa Nostra kişilerden daha üstün durumda kalmalıydı. Figürler değil, ailenin kendisi önemli olmalıydı." Dikkat çekmek istediğim noktayı anlatabiliyor muyum? Bu anlattıklarımı anlatma sebebim bir üstteki "En önemli çözüm" bölümünü desteklemek. Bunu kendi hatalarımızla anlatmak istemem de hem bazı konulara ışık tutmak, hem de pratikteki önemine vurgu yapmak.

 Peki bu hatalar olmasaydı? İşte o zaman bu başlığı açmamış olurdum diye düşünüyorum. Zira San Fierro ailesi planlandığı gibi yönetilseydi şimdiye çoktan gerçek komisyonumuzu kurmuştuk.

Yani? Yapılabilir mi, yapılamaz mı?
Belli kurallara bağlı kalındığını varsaydığımızda, elbette yapılabilir. Ancak detaylara çok dikkat etmek gerekiyor. Bana göre 10 maddeye uyulduğu taktirde yapılabilir.

1. En az beş patron olmalı. Böylece oylamalarda sayı üstünlüğü ön planda tutulur ve bu da ikna rollerini yükseltir.

2. Associate ve altındaki rütbeler asla sistemsel olarak birliğe alınmamalı ve aile bu kişilerin arkasında durmamalı. Gerçekte olduğu gibi sadece yeminli üyeler bu komisyon tarafından korunma altına alınır. Associate üyeler gerçek hayatta en çok para kazandıran kişilerdir çünkü amaçları kazanmaktır. Kazandır kazan kuralı da buradan gelmektedir. Ama günümüzde her üye Associate başladığı için para sadece tax günlerine kadar biriktirilen paydaylerden geliyor.

3. Her patronun birer Consiglieri'si olmalı. Her ne kadar oylama usulü gitse de, bir komisyonu ayakta tutan dinamikler Consiglieri'ilerin beyni üzerine kuruludur. İkinci adamlar olmasaydı birinci adamlar çok hata yapardı. Şöyle açıklayabiliriz. Bir Consiglieri çok zeki olmak zorunda değildir. Tek yapması gereken bir sürü tavsiye vermektir. Ki patron karakter bu fikirlerin arasında bir filtre açıp temizlerini çekebilsin. Yani bir Consiglieri'nin görevi harika fikirler vermek değil, çok fikir vermektir.

4. Her aile yatırım yapmak zorunda. Komisyon mantığında bu bir kardeşlik ortamı değil, tamamen ticari bir ortaklıktır ve ticari ortaklıklara sermaye yatırmak gerekir.

5. Patronlara basın ve çatışma/infaz yasağı gelmeli. Bu kuralı ihlal eden patronlar çoktan kendilerinin ve kendi ailesi içindeki yönetim ekibinin ölüm fermanlarını imzalamış olur. Televizyonda görünen veya elinde silah ile çatışmalara giren patronlar patron değildir. Sadece çatışma hevesiyle yanıp tutuşan senin benim gibi oyunculardır. (Bkz. John Scarpati karakterimle yaptığım roller. Büyük hatalardı.) Hatta bu patronlar kesinlikle infaz rollerine dahil olamazlar. Bir patronun isteyeceği en son şey bir cinayete birinci elden tanıklık etmektir. Ki insanlar böyle şeylerle tehlikeye girmemek adına patron koltuğuna geçiyorlar. Para yukarı gider, bok aşağı kuralı buradan gelir.

6. Konsepte bağlılık. Konseptin dışına çıkan herkes oluşumdan uzaklaştırılmalı. Buradaki skala çok geniş. Sakal uzatan Soldierlar, Outsiderlarla takılan Capolar, polislerle çatışan herhangi bir üyeler, barmen kızlardan kendine harem kurmuş patronlar. Klasmanı dışında takılan herkes. Bu kişiler konsepti baltaladığı sebebiyle oluşumdan uzaklaştırılmalı.

7. En az elli ev, on beş işyeri gayrimenkulü gerekliliği. Evlerin yirmi tanesi aileyle resmi bağlantıları olmayan üyelere ait olmalı ve birisi kaçırıldığında, infaz edileceğinde veya polisten saklanma durumlarında kullanılmalı. Kalan evler ise polislerin baskın yapabileceği türde evler olmalı ki, ara sıra polislere içi boş evler bırakılarak başarısız operasyonlar yaptırılabilsin.

8. Tekel olunacak yasal bir iş. Günümüzde New York'taki mafyanın favori işlerinden biri de cam temizliği işi. Gökdelenlerle dolu bu şehirde bu işte tekel olursanız yıllık gelirinizi hesaplamak için birden fazla hesap makinesi gerektirebilir. Sunucu bazlı düşünürsek, bir komisyonun tekel olması gereken iş tamirhane işidir. Bütün tamirhanelerin sahibi veya sessiz ortağı bu komisyon yetkilileri (patronlar değil) olmalıdır.

9. Para aklama mantığının oturması gerekir. Karakterlerin kazandığı her yasa dışı kuruş, yasal mekanlarda yıkanmalı ve aklanmalı. Ayrıca hiçbir karakter hiçbir para kazancından sonra hemen araba, ev gibi yerler alamaz.

10. Gayri resmi rütbeler. Bu en önemli kurallardan biri. Aslında rütbelerin arasına sıkıştırılan bazı gayri resmi rütbeler organize suç örgütlerinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Örneğin türkçesi Serdümen diyebileceğimiz bir rütbe vardır ve bu rütbedeki üyeler komisyonun silah depolarından sorumludur. Üst rütbeliler hariç hiçbir üye kendi mekanlarında tüfek gibi ağır silahlar bulundurmazlar. Bir iş olduğunda bu kişiler devreye girer. Bunun dışında doberman, Iceman ve Manifesto'nun rol dünyasına kazandırdığı "Gudio" gibi rütbeler çeşitliliği artırmakla beraber hiyerarşiyi sarsılmaz bir hale getirebilecektir.

Bunlar herhangi bir yerde yazan kurallar değildir ancak şahsımın düşüncelerine göre "Perfect Comission" için olmazsa olmaz kurallardır.

Son söz
İyisiyle, kötüsüyle bütün bu yorumlamalarımıza baktığımızda aslında en önemli şeyin rol yapmaya verilen önem olduğunu görüyoruz. İster Cosa Nostra, ister MS13, ister Vagos MC kurun. Yapmanız gereken tek şey iyi bir rolcü olup bir tiyatrocu titizliği ile konseptinize yüzde yüz hakim olmaktır. Ancak şanssız olduğumuz bir şey var ki, bizler yabancı ülke tabanlı bir roleplay mantığı oyuncularıyız. Başkalarının kültürlerini ancak araştırarak öğreniyoruz ve uygulayabiliyoruz. Bu yüzdendir ki yıllar boyunca LSRP gibi sunucular Türk rolcüler tarafından örnek alındı ve yalan yanlış Türk sunucularına uyarlandı. Belki de bu yüzden biraz bir şey başarmış oyuncular hemen Polat Alemdar, Çakır rollerine bürünüyordur. Kim bilir? Sonuçta bunlarla büyüdük ve bunlardan etkilendik.

Özet: Tembel olmayın, bir role hazırlanırken tiyatrocu titizliği ile hazırlanın ve her ne kadar çok sevseniz de Türk yapımlarını yabancı ülke tabanlı oyun platformlarına yansıtmaya kalkışmayın. Yansıtacaksanız da, bir filtreden geçirin ve konsepte uyarlayın. Diğer türlü elindeki konseptin değerini bilmeyen ve boşu boşuna bir yerlere gelmiş oyuncular olarak görüleceksiniz ve rolcüler sizi bu şekilde hatırlayacak. "X, şu Çakır rolü yapan eleman." diye anılmak istemezsiniz.

(https://cdn.discordapp.com/attachments/815205887802081311/842072195442147349/unknown.png)

Şiir gibi.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: AllMighty - 13.05.2021 10:36
böyle bir senaryo mantıklı olurdu fakat bu durum sunucuyu ikiye bölerdi, ita-ame her zaman baştacıdır ama mazlumun yanında olacak kesim de fazla olur, böylelikle birden fazla ittifakla güzel mind game'ler dönebilir açıkçası. eğer ooc'de çok sıkı dostsanız bu tarz durumlar pürüz vermez, birçok uzun süreli saltanatını sürdüren birlikler bulunuyor örneğin. R20 olmak isteyen birisi bunu ooc kin güderek değil de rolleriyle yapmalı, bu herkese iyi gelecektir.
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: chikobyte - 22.06.2021 15:44
Abi masa abi ikiye bölündü abi
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Thoros - 04.08.2021 14:04
(https://cdn.discordapp.com/attachments/864780113141170207/864780677093392395/CommissionChart1963.jpg)


(https://cdn.discordapp.com/attachments/842867814343639060/872423334074261534/ismasasi.png)
@Rosato the Dripper
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Democrituss - 04.08.2021 14:44
(https://cdn.discordapp.com/attachments/864780113141170207/864780677093392395/CommissionChart1963.jpg)


(https://cdn.discordapp.com/attachments/842867814343639060/872423334074261534/ismasasi.png)
@Rosato the Dripper

salute :sampanya: :sampanya:

Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Rosato the Dripper - 04.08.2021 15:13
İlk adımı tamamlamışsınız. Şimdi tek faction (sistemsel) yapmanın zamanı gelmiş gibi görünüyor... :sampanya:
 
Vice City Crime Family
Seviye 6
Toplam Üye: 120+
Toplam Bölge 8+

 ;)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Aureus - 04.08.2021 16:11
Vaktinde gerekli koşullar sağlanamaz diye düşünsek bile koşulları yaratıyoruz.
İlk adımı tamamlamışsınız. Şimdi tek faction (sistemsel) yapmanın zamanı gelmiş gibi görünüyor... :sampanya:
 
Vice City Crime Family
Seviye 6
Toplam Üye: 120+
Toplam Bölge 8+

 ;)
özlenen yaşam mucizeler ile değil, devrimle olur. Biz devrim yapıyoruz.   O:-)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: wolfusta - 04.08.2021 17:09
Adım adım, mantık yolunda, diasporamıza doğru!  :sampanya: ::)
Başlık: Ynt: Oluşumların Örgütlenmesi
Gönderen: Fulwyn - 05.08.2021 02:14
Ego savaşları, imkansız gibi duruyor.