Motorsiklet kulübüMotorsiklet kulüpleri temelinde kardeşlik olan, toplumdan dışlandığı için bir araya gelen birkaç motor sevdalısı insanlar tarafından oluşturulan organizasyonların genel adıdır. Bu kulüpler genelde Harley Davidson model motor kullanır, ağır başlı olurlar. Çoğu motorsiklet kulübü kendini illegal olarak tanımlamaz fakat içlerinde illegal olarak yaptıkları işler de mevcuttur. Motorsiklet kulüplerinde içerisinde her ne kadar oylama sistemi, kardeşlik olsa da bazı motor kulüplerinin hiyerarşisi mafyadan bile ağır olur. Bizim şu an rol yaptığımız Schwarze Schar MC'de de ise bu olay ikisinin de tam ortası. Ne tam olarak kardeşlik bazlı ne de tam olarak hiyerarşi bazlı. Dünyada dört büyük motor kulübü bulunur; Hells Angels, Pagans, Outlaws, Mongols. Hells Angels şu an dünya üzerindeki en büyük motor kulübüdür. Yirmiden fazla ülkede kolları bulunur. Bu kulüp Outlaws ile savaş içerisindedir. Ayrıca motor kulüpleri bir eyalette, şehirde faaliyet gösteriyorsa o şehirdeki insanlar motor kulübünün ağırlığını hisseder. Motor kulüpleri toplu bir şekilde sürüş yaparlar, motorlarına ve yeleklerine canları pahasına bağlıdırlar. Hiçbir üye bir motorunu veya yeleğini kaybetmek istemez. Ayrıca bir eyalette birden fazla büyük bir motor kulübü olamaz. Çoğu motor kulüpleri birbiriyle bu konuda savaşa girer, birbirlerini kıskanırlar.
One percenter (%1)One percenter yaması bundan birkaç yıl önce ortaya çıkmıştır. AMA (American Motorcycle Assocation) tarafından bir etkinlik düzenlenmiştir. Bu etkinlikte motorcuların %99'un içinde aile sevgisi, toplumla bir yaşadıklarını ve iyi insanlar olduğunu belirttiler. Geri kalan %1'lik kısmı ise içinde aile korkusu olmayan, toplumdan dışlanan insanlar olduklarını söylediler. Bu söylemde bulunan %1'lik kısım aslında motor kulüplerine, Harley Davidson marka motor süren insanlara karşı yapılan bir söylemdi. Çoğu motor kulübü bu %1 olayını benimseyip yeleklerine diktiler. Böylelikle %1'lik motor kulüpleri ortaya çıktı.
OutlawsÇoğu kişi kendilerini Outlaws olarak adlandıran motor kulüplerine illegal gözüyle bakıyor, onlardan korkuyorlar fakat işin aslı öyle değil. Outlaws motor kulüpleri kendilerine illegal oldukları için değil AMA'nın bahsettiği %1'lik kısmında olduklarından, toplumun kurallarına uymayan, AMA'nın kurallarına uymayan insanlar olduklarını belli etmek için kullanırlar. Tabii bu motor kulüplerinin çoğunluğu illegal işler yapmış kulüpler. Ayrıca Schwarze Schar MC'de bir Outlaws MC'dir.
Motorsiklet kulübüne katılımBu tür kulüpler kardeşlik yapısına çok önem verirler. Kendi ailelerinden çok kulüpte kardeşliği esas alırlar, kulüpte daha çok zaman geçirirler. Fakat bazı kulüpler içlerinde ağır bir yapı bulundurur, hayvan gibi yaşarlar. Günümüzde ne kadar bu "hayvan" gibi yaşama olayı olmasa da birçok kulüp yine de kendi kanunlarıyla yaşarlar. Her motorsiklet kulübünün kendi içlerinde kanunları, tüzükleri bulunur. Katılmak için her üyenin bu tüzüklere uyması gerekmektedir. Motorsiklet kulübüne katılan insanların geneli toplumdan dışlanmış, arkadaşı olmayan kişilerdir. Bir ortam adına bu kulüplere katılırlar ve çoğu aklı dengesi yerinde olmayan insanlardır. Aklı başında olan insanlar bu tarz kulüplere katılmaktan çekinirler, içlerinde illegal bir yapı vardır çünkü. Kulüplere katılmak için de kulübün barına veya kulüp evine gidip "Ben size katılabilir miyim?" demek saçma bir roldür. Böyle rol yaparsanız kovulursunuz. Yapmanız gereken şey, bara gelerek kulübün destekçi ürünlerinden satın almak, birkaç kulüp üyesiyle sohbet ederek samimiyet kurmak, kendi hikayenizi, geçmişinizi anlatmak, barda iş istemek vs. Dahası da sizin hayal gücünüze kalmış. Destekçi ürünlerini satın aldıktan sonra veya barda işe başladıktan sonra yapmanız gereken şey üyelere yaranmak. Üyelerle sohbetinizi sürdürerek onlarla samimiyetinizi güçlendirmeniz lazım. Eğer kulüp içerisinde bir bar çalışanından çok kulübe girmeye çalışan birisi olduğunuz fark edilirse size karşı farklı davranılır. Kulüpler alımlarında oldukça katı kurallar sergiler. Bunun temelinde eskiden polislerin çok sayıda motorsiklet kulübünün içine sızarak illegal yapılarını tespit edip o kolları kapatmasıdır. Bundan dolayı bütün kulüpler oldukça katı bir süreç sergiler. Örnek olarak Outlaws Motorsiklet Kulübü (Böyle bir motor kulübü var.) bu kulübe direkt olarak girmek imkansızdır. Bu kulüp alımlarını destekçi kulübü olan Black Pistons MC'nin üyelerinden alır.
Bu süreç başladığında herhangi bir çömeze nasıl davranılıyorsa size de öyle davranılır, sert bir karşılık alırsınız. Bütün üyeler size emir yağdırır, kötü davranır. (Tabii role göre size iyi davranan üyeler de olabilir.) bu süreçte pes etmezseniz ve herhangi bir üye sizin samimiyetinize güvenirse adınızı masaya sunar. Masada oy birliği sağlanırsa ve çavuş onay verirse Prospect yeleğini kaparsınız. İşte motor kulüplerine girmenin pişmanlığı da bundan sonra başlar.
Prospect rolleriÇömezler, çaylaklar (Prospect) yeleklerini aldıktan sonra kulübün malı, üyesi sayılırlar. Tam yamalı üye olmasalar da çömezler de neticesinde bir üyedir. Çömezlerin tam yamalı üye olması için en az bir yıl boyunca çömezlik yapıp kulübe hizmet etmesi gerekir. Çömezlerin Harley Davidson marka motor sahibi olması gerekir, yoksa çömez olamazlar. Ayrıca tam yamalı üyelerle birlikte sürüşe katılabilirler, sıranın sonunda yer alırlar. Supporterler katılım sağlayamaz, başkanın veya road captainin onayıyla anca van ile katılım sağlarlar. Çömezler bu süreç içerisinde tam yamalı üyeler ne derse yapmak zorundalardır. Kulüp üyelerinin ve çavuşun zor sınavlarından geçerler, bu sınavlardan sonra çömezin kendisini kanıtlaması beklenir. Kendisini kanıtlayan çömez herhangi bir üyenin gözüne çarparsa aynı supporterler de olduğu gibi bir üyenin masaya sunmasıyla oylaması başlanılır. Oy birliği ile tam yamalı üye olur. Bu süreç zor bir süreçtir, rolde aşağılanır, ezilirsiniz. Fakat tam yamalı üye olmak için bunlara göğüs ermeniz gerekir.
Neo-Nazi motorsiklet kulüpleriBu kulüpler Alman üstünlüğünü kabul ederler, kulüplerine genelde Alman olmayan kişileri almazlar ve ağır bir ırkçılık söz konusudur. Zencilere, yahudilere hatta Alman olmayan diğer ırklara karşı ırkçılık yaparlar. Fakat şu an rol yaptığımız kol Amerika'da bulunduğu için, Amerikalılara karşı ırkçılık yapılmaz. Fakat yine de beyaz üstünlükçülerdir, zencilere barlarında yer vermezler. Alman olmayan birisi kulübe giriş yapmak istediğinde ise bir Alman çaylağından daha zor sınavlara sokulur, çömezlik süresi de uzatılır. Eğer bu süreçlerden sonra kendisini kanıtlayabilirse tam yamalı üye olmaya hak kazanır.
Tam yamalı üyeTam yamalı üyeler kulüp içerisinde oy hakkına, söz hakkına sahip insanlardır. Çömezlik sürecini başarıyla tamamlamış ve kulübün güvenini kazanmış kişilerdir. Aynı şekilde kulüpte bu insanlardan güven sağlamasını ve kulübe fayda sağlamasını bekler. Tam yamalı üye olmak motorsiklet kulüpleri içerisinde ne kadar iyi bir şey olarak gözükse de savaş durumlarında büyük rol sahibilerdir. Tam yamalı üyeler kulübün çağrısını iki eli kanda olsa, ailesi ölüyor olsa bile yanıtlamak zorundadır, tam yamalı üyeler churchlara vakti vaktine katılım sağlamalıdır. Tam yamalı üyelerin ağır başlı ve sert kişiler olması beklenilir, kulübü temsil ettikleri için hiçbir yerde ezilmemeleri gerekir. Yeleklerini taşıdıkları her an kulübu temsil ederler.
PRESIDENT - Başkan, bir kolun yöneticisi konumunda. Masada oylama başlatabilir ve dış görüşmelerdeki ilk muhataptır.
VICE PRESIDENT - Başkanın yokluğunda geçici olarak başkan olur. İç işleriyle ilgilenir, bir sorun yaşandığında başkansız çözer.
SGT AT ARMS - Kol çavuşu kulübün düzeninden sorumludur. Kuralların uygulanması ve devamlılığını sürdürmesi, üyelerin davranış ve konuşmaları vs. sergeant'ın sorumluluğundadır.
SECRETARY - Üyelerin durumu, görüşmeler gibi işlerle ilgilenir. Churcha katılamayacak üyeler sekretere bildirmek zorundadır. Ayrıca herhangi bir üye masaya bir konu sunmak, oylama açmak istiyorsa sekretere söylemeli.
ROAD CAPTAIN - Yol kaptanı sürüşlerden sorumludur. Rotayı belirler ve sürüşün bir düzen içerisinde ilerlemesini sağlar. Sürüşün güvenliği ondan sorumludur.
TREASURER - Haznedar üye, kulübün mali işlerinden sorumludur. Kasadaki paranın kontrolü ve hesabını sadece başkan ve haznedar üye belirleyebilir. Birinin kulübe borcu varsa, bunu tahsil etmekle yükümlüdür.
VETERANS - Kulüp için yıllarını vermiş, ter dökmüş kişi. Rahatsızlıkları veya başka durumlardan dolayı geri çekilmiş, yarı emekli üye. Bir çok kulüp üyesinin akıl hocası.
MEMBER - Çaylaklık dönemini atlatmış, masa tarafından onay almış tam yamalı üyeler. Tam yamalı üyeler; kulüp çağırdığında, savaş durumlarında iki eli kanda olsa dahi yanıtlamak zorundadır. Kulübün çağrısını yanıtlamayan üyelerin yamaları sökülür, dövmesi silinir ve kulüpten bir daha alınmamak adına uzaklaştırılır.
PROSPECT - Kulübe ilk giriş basamağıdır, yeni yelek almış kişilerdir ama yeleklerinde Kulüp adına bir ibare olmaz. Tam yamalı olmak için kendilerini kanıtlamaya çalışırlar.
HANG AROUND - Kulüp üyesi olmayan, kulüp üyeleriyle takılan; yelek almak için onlara kendisini kanıtlamaya çalışan kişi.
SÜRÜŞ DÜZENİ  | Motor kulüpleri yolculuklarını bir düzen halinde yaparlar. Farklı sürüş düzenleri var, bunlardan bir tanesi mızrak formasyonu. Şekilde göründüğü gibi hiyerarşi düzeni bulunuyor. President en önde, rütbelere göre sıralanıyorlar. President'in bulunmadığı sürüşlerde yaması en yüksek üye başta olur. Road Captain yaması olan üye bu sürüşlerin düzeninden sorumludur. Gidilecek rotayı, hangi kombinasyonda gidileceği, motorların bakımı ve sürüşün güvenliği ondan sorumludur. Başkanın isteğine göre sürüşlere öncülük edebilir.
Kulüp üyesi olmayanların genellikle kendi sürüşlerinin içerisinde olmasına sıcak bakmazlar. Ancak bir etkinlik için sürüş düzenlenmişse her motordan, her insandan sürüşlerine katılmasına ve kalabalığı önemsediklerinden izin verirler. Noel, bayram, düğün, cenaze, protesto vb sürüşler düzenlenebilir. Bizim de önem vereceğimiz konulardan bir tanesi bu olacak. Motor kulüpleri bulundukları kasabaların yada şehirlerin onları kabul etmesini ve saygı göstermesini ister. Her ne kadar illegal faaliyetler içeren kulüp bile olsa bu tarz sürüş etkinlikleriyle halkın onayını kazanmaya çalışırlar.
|
|
OOC BİLGİLENDİRMEBeyaz üstünlükçü Almanlar tarafından kurulmuş bir Motor Kulübü rolü yapıyoruz. Birliğe katılmak için sadece Alman olmanız gerekmiyor ama beyaz ırkın üstün olduğunu düşünen/savunan bir karakter oluşturmalısınız. Bu tarz rol yapıyoruz diye sürekli kavga arayıp, siyahilere sataşmayacağız. Bu kafayla birliğe katılmayın, kulüp rollerini ön planda tutacağız. Birliğe katılmadan önce rehberleri iyi okumalı ve kabarık bir OOC sicilinizin olmaması gerekli. Karakterinizi oluştururken ne kadar gerçekçi yaratırsanız, rolleriniz daha iyi şekillenir ve kulüp içerisinde yükselmeniz daha kolaylaşır.