ABS (Anti-Lock Braking System): Frene basıldığında yol şartlarına göre kilitlenmeyi hissedip bilgisayarda değerlendirmekte ve durma süresince freni birden çok kez açıp kapayarak kilitlenmeyi önlemektedir.
Artçı Motosiklet: Artçı motosiklet; sürüşlerde en arkadan gelen motosiklete ve sürücüsüne verilen bir addır.
Alternatör: Elektrik sistemini besleyen güç ünitesi olarak adlandırılan alternatör, motor çalışırken üretilen doğru akımı sisteme iletmektedir.
Antifriz: Belirli oranlarda glisol ve su karışımı olan antifriz; soğutma suyunun donmasını engellemek için radyatöre konulan bir maddedir.
Avans: Silindirin içinde sıkıştırılan yakıt-hava karışımının tamamen yanabilmesi için gereken süre olan avans, ateşleme zamanı olarak da nitelendirilmektedir.
Balaklava: Bir nevi bere tasarımına sahip olan ve kafaya geçirilen balaklava; bazen gözleri bazen de tüm yüzü açık bırakan bir kış aksesuarıdır.
Beygir Gücü: 75 kilogramlık bir ağırlığı 1 metre hızla hareket ettirmek için gereken güç olarak nitelendirilen beygir gücü, motorun gücünü belirtmek için kullanılan bir terimdir.
Boxer: Motor kollarının hareketinin boksörlere benzetildiği için bu adın verildiği Boxer, iki pistonun yere paralel ve birbirlerine karşı çalıştığı motor sistemidir.
Buji: Ateşleme ünitesi olarak nitelendirilen buji; içten yanmalı motorlarda kıvılcım vasıtası ile sıkıştırılmış benzin ve hava karışımını ateşlemeye yarayan motor parçasıdır.
Bobin: Akü voltajını bujide atlama yapıp kıvılcım oluşturabilecek seviyede yükselten araç olan bobin, içinden akım geçebilen yalıtılmış telden ve silindirden oluşmaktadır.
Countersteer: Countersteer; gidonun, dönülmesi gereken virajın tersi yönünde çevrilmesi işlemine verilen addır.
Custom: Bir motosiklet türü olan Custom; sipariş üzerine özel üretilen ve üretim sırasında kişisel eklemeler yapılabilen modellerdir.
Cruiser: Yere yakın olarak tasarlanan modellerden olan Cruiser, fabrika üretimi tüm gezinti motosikletlerine verilen addır.
Chopper: Ön çatal açısı (rake) geniş olan cruiser tipi özel üretim motorların kullanıcının istediği gibi şekillendirdiği modellere verilen isim olan Chopper, seri olarak üretilmeyen ve dünya üzerinde tek olan araçlardır.
Conta: Sızdırmazlığı sağlayan ve genellikle ısıya dayanıklı kauçuk, kösele ve kurşun gibi malzemelerden yapılmış olan ince parçalara verilen genel addır.
Debriyaj Kuru: Yüksek torklu motosikletlerde motor hareketi ile dişli kutusunu ayıran kuru(yağsız) debriyaj sistemidir.
Debriyaj Islak: Şanzıman yağının içinde bulunan birçok kavramadan oluşur ve kavramalar arasında yağ bulunur. Daha çok, yüksek devirli spor motosikletlerde soğutmayı sağlamak için kullanılır.
Dirt Bike: Özel bir yarış türü olan ve çamurlu pistlerde yarışmak amacı ile üretilen motokros tipi motosikletlere verilen addır.
Disk Fren: Diskli fren; sabit bir kaliper, bu kaliper üzerine yerleştirilen fren balataları, fren hidrolik silindiri ve pistonlardan oluşan sistemin genel adıdır.
Distribütör: Motorun bujilere, ateşleme sırasına göre akım dağıtan aracına verilen isimdir.
Enduro: Kelime anlamı dayanıklılıktan gelen Enduro, hızdan çok zamana karşı belli tecrübe ve yeteneklerin ön plana çıktığı yarışlara verilen genel addır
Gidon: Motosikleti yönlendirmeye yarayan gidon; tutamaç ve yöneteç olarak da adlandırılmaktadır.
Hava Filtresi: Motorun emme manifolduna giden havayı temizlemeye yarayan süzgeç/filtreye hava filtresi denilmektedir.
Jant: Motosikletin aks sistemine bağlı olan jant, lastiklerin takıldığı tekerleğin çember biçimindeki bölümüdür.
Jikle (Zenginleştirici): Emme manifolduna giden havayı kısarak karışımın zengin (yakıt ağırlıklı) olmasını sağlayan düzenektir.
Kaliper: Disk frenlerin, disklerin hidrolik olarak sıkılmasına yarayan ve balataları da içeren kısmına verilen adıdır.
Karbüratör: İçten yanmalı motorlarda yakıt ile havayı karıştıran düzeneğe verilen isimdir.
Dual Sport: Hem iyi hem de kötü yol koşullarına cevap verebilecek nitelikteki motosikletlere verilen addır.
Jump Start: Şarjı bitmiş bir akünün, çalışır durumdaki bir aracın iyi durumdaki aküsünden paralel kablolarla diğer aracı çalıştırma yöntemidir.
Karter: Motorun alt kısmını muhafaza eden parçadır.
Moped: Pedaldan yardım alarak çalışan ve maksimum 50 cc’lik motor hacmine sahip olan motosiklet modellerine verilen genel addır.
Motokros (MX): Genellikle insan yapımı tepeler ve dönüşlerle dolu olan ve toprak-çamur karışımı pistlerde “Moto” adı verilen (dağ motosikleti) motorlarla yapılan yarış türüne verilen addır.
Naked Bike (Çıplak Motor): Karenajı (rüzgâr koruması) olmayan veya çok az olan ve şasesi açıkça görülebilen spor-turlama motorlarına verilen genel addır.
Motor Koruma Demiri: Motosikletin motorunu dış darbelerden korumak için şasiden desteklenerek oluşturulan çelik korumadır.
Off-Road: Asfaltlanmış, beton atılmış veya düzlenmiş; kısaca işlem görmüş yollar dışında kalan yollara verilen genel addır.
Peg (Ayaklık): Peg; motosikleti kullanırken ayakların konulduğu yer olarak nitelendirilmektedir.
Odometre: Motosikletin o ana kadar kat ettiği mesafeyi mil ya da kilometre cinsinden gösteren ekrandır.
Pilyon (Artçı): Motosiklette sürücünün arkasında yolculuk yapan kişinin motorcular arasındaki genel adıdır.
Rölanti: Gaz kelebeği serbest durumdayken motorun yüksüz ve boşta çalışma devridir.
Sele: Motosikletin veya bisikletin oturulacak yerine verilen addır.
Şase: Motosikletin iskelet yapısıdır.
RPM (Rounds Per Minute): Motorun bir dakikada yaptığı tur sayısıdır.
T-Bone: Motosikletin genellikle bir otomobile yandan vurmuş haline verilen addır.
Takometre: Motorun dakikadaki devrini gösteren ekrana verilen genel addır.
Touring Bike: Genel olarak az bakım gerektiren; çantası, büyük yakıt tankı ve rüzgâr koruması olan motosikletlere verilen genel addır.
Flat Twin: Flat twin; iki pistonun 180 derece açıyla yere paralel ve birbirlerine karşı çalıştığı motor sistemidir.
Kampana Fren: Frenlemenin; fren balatası, yay, güç kolu ve çelik tas ile sağlandığı sistemdir.
Entegre Fren: Tek bir pedala veya kola basınç uygulandığında işlemci ya da mekanik dağılım ile ön ve arka tekerleklere giden hidrolik basıncı ayarlayarak motosikletin en kısa/güvenli şekilde durmasını sağlayan fren sistemidir.
Full-Face Kask: Çenesi açılıp kapanmayan, yarım olmayan ve kafanın tamamını koruyan kask tipine verilen addır.
D.O.H.C. (Double Over Head Camshaft – Üstten İki Egzantrikli Motor): Çok supaplı motosikletlerde (silindir başına 4 ve fazlası) motor üstünde bulunan ve supap açma kapamaya yarayan çift kamın kısaltılmış halidir.
Gidon Amortisörü: Ani bir çukura girildiğinde, motosikletin yol çizgisinden sapmasını engellemek için insan gücünün karşılayamayacağı büyüklükteki yükü absorbe etmek için kullanılan düzenektir.
Yan Ayak: Motosiklet park pozisyonundayken soluna belli açıda yatmasını sağlayan yardımcı çubuğun genel adıdır.
Reflektör (Yansıtaç): Gelen ışığı değişik açılarda yansıtmaya yarayan araçtır.
Radyatör: Soğutma sistemi yağ veya su ile olan araçlarda ısınmış sıvıyı peteklerinden geçirerek fan veya aracın hızının oluşturduğu akım aracılığıyla soğutan araçtır.
Tubeless: Şambrelsiz (iç lastik) lastik anlamında kullanılır.
Wheelie (Tek Teker): Gazın (debriyaj yardımı ile de olabilir) belirli bir seviyede artırılması ile ön tekerin yerden kesilmesine verilen addır.
Yağ Filtresi: Motorun yağını filtreden geçiren düzenektir.
Sportbike: Pistlerde yarışmak amacı ile üretilen hız motosikletlerinin genel adıdır.
Sissy Bar: Genellikle Cruiser tipi motorlarda yolcunun yaslanabileceği arkalıktır.
Supercroos: Motocross yarışmalarının kapalı alanlarda ve daha kısa parkurlarda yapılan halidir.
Tank Bang: Mıknatıs veya kayışlar aracılığıyla depo üstüne yerleştirilebilen fermuarlı çantaya verilen addır.
Twin-Port: İki egzoz çıkışının olduğu silindir kafasının genel adıdır.
Kickstarter: Günümüzde yaygın olarak kullanılmamakla birlikte; Motocross, Scooter, Commuter tipi motorların bazılarında elektrikli marşla birlikte veya tek başına sunulan, bir pedala aşağı doğru bir kuvvet uygulanarak motorun başlangıç hareketinin sağlanması sonucu motorun çalışmasına yardımcı olan düzenektir.
Konjektör: Alternatörün ürettiği yüksek voltajlı elektriği, tüm elektrik sistemini besleyebilecek seviyede sabit tutmaya yarayan regülatördür.
Stoppie: Ön frenlerin ayarlı bir şekilde sıkılması ile ön tekerin dengeli bir biçimde durmasına ve arka tekerleğin havalanmasına verilen addır.
Yan Çanta: Motorun arkasında her iki yana sarkan ve tutturulan sert malzemelerin veya deriden yapılmış çantaların genel adıdır.
Desmodromic: Geleneksel yay ile geri çekme yerine kullanılan özel bir supap kontrol bir sistemidir.
Kill Switch: Motorun ateşleme düzeneğine giden elektriği kesmeye yarayan düğmenin adıdır.
Zincir Tahrik: Motor gücünün arka tekerleğe bir zincirle aktarılmasına verilen addır.
Swing Arm: Motosikletin şasesi ile arka tekerleğin birbirinden bağımsız hareket etmesine olanak tanıyan parçadır.
Katalitik Konvertör: Egzoz gazında bulunan zararlı CO veya HC bileşiklerini yakarak daha az zararlı gazlara çevirerek emisyonu düşüren bir parçadır.
Dört Zamanlı: Pistonun her devrinde 4 işlem yapılmasıdır. 1: Hava veya yakıt hava karışımını emme, 2: Sıkıştırma, 3: Ateşleme/Patlama, 4: Egzozdan atma.
LED: Klasik ampullere göre elektrik akımına daha hızlı tepki verdiklerinden dolayı ikaz ışıklarında (sinyal, stop lambası gibi) kullanılan parçalardır.
Lambada Sensörü: Katalitik konvertörün önüne yerleştirilen ve egzoz gazındaki O2 miktarını ölçen aygıttır.
Supap (Valf): 4 zamanlı motorlarda silindirlerin üzerinde, iki zamanlılarda ise yanlarında bulunan giriş ve çıkış kanallarının kapaklarıdır.
Sentetik Motor Yağı: Petrol bazlı mineral yağlarının aksine kimyasal reaksiyonlarla ortaya çıkarılmış ileri teknoloji ürünü yağlara verilen genel addır.
Vuruntu: Yakıt hava karışımının bujinin ateşlemesinden önce kendi kendine tutuşmasından doğan düzensiz ateşlemedir.
İki Zamanlı: Pistonun her bir devrinde iki işlem yapılmaktadır. Piston yukarı hareketinde sıkıştırma ve patlama, aşağı hareketinde ise yakıt hava karışımın emme ve egzozu dışarı atma.
Sıkıştırma Oranı: Piston alt ölü noktada iken hesaplanan silindir içi hacmin, piston üst ölü noktaya geldiğinde hesaplanan hacmine oranıdır.
Karenaj: Motosikletin şasisini örten parçalardır.