Konu: Forza Team  (Okunma sayısı 11662 defa)

#0 - 14.04.2021 20:24



"Sevgi ile büyüttüğünüz tohumların köklerini, nefret ile koparırlarsa o zaman ne yaparsınız?"


Forza
Toplumda  motosikletlilere karşı gösterilen bazı tepkilerin ve yanlış anlamaların kökeninde bu konuda ortaya çıkmış yanlış örneklerin varlığının etkin olduğunu görüyoruz. Oysa ki, motosiklet hem bir ulaşım hem de bir tutku aracı olarak böylesine yanlış anlamalara mahal vermeyecek bir kültürü içinde barındırmalıdır. Ne yazık ki ehliyet sınavlarında pek anlatılmayan, daha sonra yol öykülerinde ve tecrübeli sürücülerle öğrenilecek olan bir kültür... İşte bu kültürün nefrete bürünmüş haline biz "Forza" diyoruz. Forza; İtalyada "Güç" anlamında kullanılmaktadır.
Hemen hemen her motosiklet sürücüsünde olduğu gibi, motosiklet tutkusu benimde genç yaşta içime işlemişti, 14 yaşında sokaktan her geçen motosikletin CC ve Modelini tek bakışta anlayabildiğimi söyleyebilirim. İlk motosikletimi aldığımda daha 16 yaşında bir gençtim, CBR 125R model motosikletim ile sokaklarda girmediğim viraj kalmamıştı doğrusu. Bir süre sonra anladım ki bu tutkudan daha çok bir bağımlılıktı. Bu bağımlılık beni sokakların tozlu yollarına itti. Bu tozlu yollarda çok fazla temiz insan ile tanıştım, dost oldum. Bu dostluklar beni, bir grup gencin "Forza" isiminde kurduğu modern motosiklet ekibine sürükledi. Çeşitli etkinlikler bu çatı altında toplanıyordu; motosiklet gezileri, motosiklet fuarları, ziyaretler ve olmazsa olmaz trafiğe kapalı alanlarda yarışlar. Bu ekipte, hayatımın sayılı günleri o kadar hızlı geçiyordu ki, kafamı dış dünyaya çeviremez olmuşum. Bir süre sonra, aslında insanların motosiklet kültürünü bizim gördüğümüz mercekten görmediğini fark ettim. Daha çok "Serseri", "Trafik Canavarı", "Kendini Bilmez Çocukar" gibi söylemlerin, bu kültürü bilmeyen insanlar arasında yayıldığını fark ettim. Bu kadar bağlı olduğum bu ekibe ve kültüre dışarıdan kötü gözlerle bakılması gerçekten hoş değildi. Biraz daha araştırma yapınca, aslında hem trafikde hemde sivilde motosiklet kullanıcılarına zulüm edildiğini fark ettim. Konuları sadece araştırmakla kalmadım, sokaklara inerek kendi kültürümü savunmaya başladım. Bir anda kendimi gerek trafikde gerek sivilde,  bu bilgisiz insanlar ile sözlü veya fiziksel olarak tartışırken/kavga ederken buldum. Çeşitli geziler, tanıtımlar ve afişler düzenledim. Motosiklet kültürünü ve insanlarını doğru bir şekilde tanıtmak için elimden geleni yaptım, fakat toplumun "Ön yargı" duvarlarını kıramadım.
Bu çaresizlik, aslında bende daha fazla "kültürümü savunma" içgüdüsünü tetikledi. Trafikde ve normal hayatımda kendimi kanlı kavgalarda bulmaya başladım, artık sabrım neredeyse tükenmişti, iş artık motosikletten çok "çetecilik" haline bürünmüştü.
2021 Ocak ayında ekibin dağılmasıyla beraber, güvendiğim ve bana güvenen insanlar ile beraber Vice şehrine taşınmaya karar verdik, bu çürümüş zihniyetin Vice şehrini bulmaması için "Forza'nın" devamlılığını bu şehirde sürdürmeye kendimize söz verdik...







Team
Hades, Lena, Milan ve ben. Dört kişi Vice şehrine ilk adımlarımızı attık, etraf sakin ve güzeldi, insanlar sürekli sohbet edip kaynaşıyordu. Sanki İtalya'da ki bütün yaşadıklarımı unutup, yeniden bir başlangıç yapıyormuşum hissene kapıldım. Bir süre insanlardan uzak bir şekilde, çeşitli yollar ile para kazanmaya başladık. Bunların içerisinde; tamirhane mekanikerliği, tır şöförlüğü, araç alım satım ve sosisli satmak gibi çeşitli işler bulunuyordu. Sadece motosikletlerimiz ve biz vardık, birbirimize sırtımızı yaslayarak ilermeyi sürdürdük. Kazandığımız para ve zaman arasında büyük bir uyuşmazlık vardı, kendi ihtiyaçlarımızı bile zor gideriyorduk, bu sebeple insanlar ile tanışıp dostluklar kurmaya başladık. Bu bize çeşitli illegal kapıları aralamamızı sağladı, ilk başlarda çok amatörce ve korkakça yaklaştığımız bu gizemli yollar, bir süre sonra gündelik yaşantımız oldu. Vice aslında dışarıdan görüldüğü gibi "güneşli" değilmiş...
Yeni edindiğimiz dostluklar ve bize göre eskiden gizemli olan illegal yollardan güzel paralar kazanmaya başladık, risk yüksek fakat parada yüksekti. Forza'nın geleceği için planlar kurmaya başlamıştık, ilk adım olarak ekip için sağlam bir alt yapı kurma hedefimiz vardı, bu sayede zorda olsa Jefferson bölgesinde o muhteşem tamirhaneyi almayı başardık. Bir kaç mekaniker işçi alımından sonra, mekan 7/24 açık kaldı ve güzel paralar kazandık, bu sürede tamirhanenin ofisini, çatısını ve otoparkını güzel dekorlar ile süsledik. Bu süreçte şehirde tanınmaya başladık, besin zincirinde yüksek insanlar sürekli olarak bizimle çalıştı, bu sayede kazancımıza iki kat daha ivme kattık. Bu tamirhane, illegal yolda yürüdüğüm, kültürümü savunmak için yapacağım işlerin üstünü örtecek harika bir maske olacaktı. Artık ekip kurmak için her şeye sahiptim, daha doğrusu sahiptik...
Bu yolda Lena ve Milan, aramızdan ayrılan arkadaşlarımız oldu. Kendileri bu zorlu yolu kaldıramadı, böylelikle kardeşim Hades ve ben kalmıştık.
Hızlıca ekibi toplamaya başlamıştık, çeşitli motosiklet temalı etkinlikler düzenleyerek insanların ilgisini çekmeyi başardık. İlk başta iki kişi girdiğimiz bu ekip işinde, bir süre sonra beş altı kişi olduk. Çok az fakat kendimizi göstermek için yeterliydi, çeşitli sürüşler ve partiler düzenledik, kültürümüzü Vice halkına sergiledik. Bu sürede kültürümüze ortak olan insanlar oldu, ekip gün geçtikçe kalabalıklaşmaya başladı...
Bu kalabalık ekibi, sadece motosikletler ile tatmin edemiyeceğimizi fark ettiğimiz vakit, değişime, yani tam anlamı ile "Forza(güç)" olmaya karar verdik. Nefretimizi sadece motosiklet ile değil, şehirde her alanda başarılı olarak yansıtmaya karar verdik...


Spoiler: GösterGizle




İşletmelerimiz ve Mekanlarımız

Spoiler: GösterGizle
DODFT Auto Garage Tamirhanesi

Forza Auto Garage Ofisi ( İşyeri: 543 )

Galaxy NightClub (İşyeri: 669 )

Şehir Dışında Güvenli Ev (Ev: XXX)

Forza PUB 1 (İşyeri: 488)

Forza PUB 2 (İşyeri: 472)


Terimlerimiz:

Spoiler: GösterGizle
ABS (Anti-Lock Braking System): Frene basıldığında yol şartlarına göre kilitlenmeyi hissedip bilgisayarda değerlendirmekte ve durma süresince freni birden çok kez açıp kapayarak kilitlenmeyi önlemektedir.
Artçı Motosiklet: Artçı motosiklet; sürüşlerde en arkadan gelen motosiklete ve sürücüsüne verilen bir addır.
Alternatör: Elektrik sistemini besleyen güç ünitesi olarak adlandırılan alternatör, motor çalışırken üretilen doğru akımı sisteme iletmektedir.
Antifriz: Belirli oranlarda glisol ve su karışımı olan antifriz; soğutma suyunun donmasını engellemek için radyatöre konulan bir maddedir.
Avans: Silindirin içinde sıkıştırılan yakıt-hava karışımının tamamen yanabilmesi için gereken süre olan avans, ateşleme zamanı olarak da nitelendirilmektedir.
Balaklava: Bir nevi bere tasarımına sahip olan ve kafaya geçirilen balaklava; bazen gözleri bazen de tüm yüzü açık bırakan bir kış aksesuarıdır.
Beygir Gücü: 75 kilogramlık bir ağırlığı 1 metre hızla hareket ettirmek için gereken güç olarak nitelendirilen beygir gücü, motorun gücünü belirtmek için kullanılan bir terimdir.
Boxer: Motor kollarının hareketinin boksörlere benzetildiği için bu adın verildiği Boxer, iki pistonun yere paralel ve birbirlerine karşı çalıştığı motor sistemidir.
Buji: Ateşleme ünitesi olarak nitelendirilen buji; içten yanmalı motorlarda kıvılcım vasıtası ile sıkıştırılmış benzin ve hava karışımını ateşlemeye yarayan motor parçasıdır.
Bobin: Akü voltajını bujide atlama yapıp kıvılcım oluşturabilecek seviyede yükselten araç olan bobin, içinden akım geçebilen yalıtılmış telden ve silindirden oluşmaktadır.
Countersteer: Countersteer; gidonun, dönülmesi gereken virajın tersi yönünde çevrilmesi işlemine verilen addır.
Custom: Bir motosiklet türü olan Custom; sipariş üzerine özel üretilen ve üretim sırasında kişisel eklemeler yapılabilen modellerdir.
Cruiser: Yere yakın olarak tasarlanan modellerden olan Cruiser, fabrika üretimi tüm gezinti motosikletlerine verilen addır.
Chopper: Ön çatal açısı (rake) geniş olan cruiser tipi özel üretim motorların kullanıcının istediği gibi şekillendirdiği modellere verilen isim olan Chopper, seri olarak üretilmeyen ve dünya üzerinde tek olan araçlardır.
Conta: Sızdırmazlığı sağlayan ve genellikle ısıya dayanıklı kauçuk, kösele ve kurşun gibi malzemelerden yapılmış olan ince parçalara verilen genel addır.
Debriyaj Kuru: Yüksek torklu motosikletlerde motor hareketi ile dişli kutusunu ayıran kuru(yağsız) debriyaj sistemidir.
Debriyaj Islak: Şanzıman yağının içinde bulunan birçok kavramadan oluşur ve kavramalar arasında yağ bulunur. Daha çok, yüksek devirli spor motosikletlerde soğutmayı sağlamak için kullanılır.
Dirt Bike: Özel bir yarış türü olan ve çamurlu pistlerde yarışmak amacı ile üretilen motokros tipi motosikletlere verilen addır.
Disk Fren: Diskli fren; sabit bir kaliper, bu kaliper üzerine yerleştirilen fren balataları, fren hidrolik silindiri ve pistonlardan oluşan sistemin genel adıdır.
Distribütör: Motorun bujilere, ateşleme sırasına göre akım dağıtan aracına verilen isimdir.
Enduro: Kelime anlamı dayanıklılıktan gelen Enduro, hızdan çok zamana karşı belli tecrübe ve yeteneklerin ön plana çıktığı yarışlara verilen genel addır
Gidon: Motosikleti yönlendirmeye yarayan gidon; tutamaç ve yöneteç olarak da adlandırılmaktadır.
Hava Filtresi: Motorun emme manifolduna giden havayı temizlemeye yarayan süzgeç/filtreye hava filtresi denilmektedir.
Jant: Motosikletin aks sistemine bağlı olan jant, lastiklerin takıldığı tekerleğin çember biçimindeki bölümüdür.
Jikle (Zenginleştirici): Emme manifolduna giden havayı kısarak karışımın zengin (yakıt ağırlıklı) olmasını sağlayan düzenektir.
Kaliper: Disk frenlerin, disklerin hidrolik olarak sıkılmasına yarayan ve balataları da içeren kısmına verilen adıdır.
Karbüratör: İçten yanmalı motorlarda yakıt ile havayı karıştıran düzeneğe verilen isimdir.
Dual Sport: Hem iyi hem de kötü yol koşullarına cevap verebilecek nitelikteki motosikletlere verilen addır.
Jump Start: Şarjı bitmiş bir akünün, çalışır durumdaki bir aracın iyi durumdaki aküsünden paralel kablolarla diğer aracı çalıştırma yöntemidir.
Karter: Motorun alt kısmını muhafaza eden parçadır.
Moped: Pedaldan yardım alarak çalışan ve maksimum 50 cc’lik motor hacmine sahip olan motosiklet modellerine verilen genel addır.
Motokros (MX): Genellikle insan yapımı tepeler ve dönüşlerle dolu olan ve toprak-çamur karışımı pistlerde “Moto” adı verilen (dağ motosikleti) motorlarla yapılan yarış türüne verilen addır.
Naked Bike (Çıplak Motor): Karenajı (rüzgâr koruması) olmayan veya çok az olan ve şasesi açıkça görülebilen spor-turlama motorlarına verilen genel addır.
Motor Koruma Demiri: Motosikletin motorunu dış darbelerden korumak için şasiden desteklenerek oluşturulan çelik korumadır.
Off-Road: Asfaltlanmış, beton atılmış veya düzlenmiş; kısaca işlem görmüş yollar dışında kalan yollara verilen genel addır.
Peg (Ayaklık): Peg; motosikleti kullanırken ayakların konulduğu yer olarak nitelendirilmektedir.
Odometre: Motosikletin o ana kadar kat ettiği mesafeyi mil ya da kilometre cinsinden gösteren ekrandır.
Pilyon (Artçı): Motosiklette sürücünün arkasında yolculuk yapan kişinin motorcular arasındaki genel adıdır.
Rölanti: Gaz kelebeği serbest durumdayken motorun yüksüz ve boşta çalışma devridir.
Sele: Motosikletin veya bisikletin oturulacak yerine verilen addır.
Şase: Motosikletin iskelet yapısıdır.
RPM (Rounds Per Minute): Motorun bir dakikada yaptığı tur sayısıdır.
T-Bone: Motosikletin genellikle bir otomobile yandan vurmuş haline verilen addır.
Takometre: Motorun dakikadaki devrini gösteren ekrana verilen genel addır.
Touring Bike: Genel olarak az bakım gerektiren; çantası, büyük yakıt tankı ve rüzgâr koruması olan motosikletlere verilen genel addır.
Flat Twin: Flat twin; iki pistonun 180 derece açıyla yere paralel ve birbirlerine karşı çalıştığı motor sistemidir.
Kampana Fren: Frenlemenin; fren balatası, yay, güç kolu ve çelik tas ile sağlandığı sistemdir.
Entegre Fren: Tek bir pedala veya kola basınç uygulandığında işlemci ya da mekanik dağılım ile ön ve arka tekerleklere giden hidrolik basıncı ayarlayarak motosikletin en kısa/güvenli şekilde durmasını sağlayan fren sistemidir.
Full-Face Kask: Çenesi açılıp kapanmayan, yarım olmayan ve kafanın tamamını koruyan kask tipine verilen addır.
D.O.H.C. (Double Over Head Camshaft – Üstten İki Egzantrikli Motor): Çok supaplı motosikletlerde (silindir başına 4 ve fazlası) motor üstünde bulunan ve supap açma kapamaya yarayan çift kamın kısaltılmış halidir.
Gidon Amortisörü: Ani bir çukura girildiğinde, motosikletin yol çizgisinden sapmasını engellemek için insan gücünün karşılayamayacağı büyüklükteki yükü absorbe etmek için kullanılan düzenektir.
Yan Ayak: Motosiklet park pozisyonundayken soluna belli açıda yatmasını sağlayan yardımcı çubuğun genel adıdır.
Reflektör (Yansıtaç): Gelen ışığı değişik açılarda yansıtmaya yarayan araçtır.
Radyatör: Soğutma sistemi yağ veya su ile olan araçlarda ısınmış sıvıyı peteklerinden geçirerek fan veya aracın hızının oluşturduğu akım aracılığıyla soğutan araçtır.
Tubeless: Şambrelsiz (iç lastik) lastik anlamında kullanılır.
Wheelie (Tek Teker): Gazın (debriyaj yardımı ile de olabilir) belirli bir seviyede artırılması ile ön tekerin yerden kesilmesine verilen addır.
Yağ Filtresi: Motorun yağını filtreden geçiren düzenektir.
Sportbike: Pistlerde yarışmak amacı ile üretilen hız motosikletlerinin genel adıdır.
Sissy Bar: Genellikle Cruiser tipi motorlarda yolcunun yaslanabileceği arkalıktır.
Supercroos: Motocross yarışmalarının kapalı alanlarda ve daha kısa parkurlarda yapılan halidir.
Tank Bang: Mıknatıs veya kayışlar aracılığıyla depo üstüne yerleştirilebilen fermuarlı çantaya verilen addır.
Twin-Port: İki egzoz çıkışının olduğu silindir kafasının genel adıdır.
Kickstarter: Günümüzde yaygın olarak kullanılmamakla birlikte; Motocross, Scooter, Commuter tipi motorların bazılarında elektrikli marşla birlikte veya tek başına sunulan, bir pedala aşağı doğru bir kuvvet uygulanarak motorun başlangıç hareketinin sağlanması sonucu motorun çalışmasına yardımcı olan düzenektir.
Konjektör: Alternatörün ürettiği yüksek voltajlı elektriği, tüm elektrik sistemini besleyebilecek seviyede sabit tutmaya yarayan regülatördür.
Stoppie: Ön frenlerin ayarlı bir şekilde sıkılması ile ön tekerin dengeli bir biçimde durmasına ve arka tekerleğin havalanmasına verilen addır.
Yan Çanta: Motorun arkasında her iki yana sarkan ve tutturulan sert malzemelerin veya deriden yapılmış çantaların genel adıdır.
Desmodromic: Geleneksel yay ile geri çekme yerine kullanılan özel bir supap kontrol bir sistemidir.
Kill Switch: Motorun ateşleme düzeneğine giden elektriği kesmeye yarayan düğmenin adıdır.
Zincir Tahrik: Motor gücünün arka tekerleğe bir zincirle aktarılmasına verilen addır.
Swing Arm: Motosikletin şasesi ile arka tekerleğin birbirinden bağımsız hareket etmesine olanak tanıyan parçadır.
Katalitik Konvertör: Egzoz gazında bulunan zararlı CO veya HC bileşiklerini yakarak daha az zararlı gazlara çevirerek emisyonu düşüren bir parçadır.
Dört Zamanlı: Pistonun her devrinde 4 işlem yapılmasıdır. 1: Hava veya yakıt hava karışımını emme, 2: Sıkıştırma, 3: Ateşleme/Patlama, 4: Egzozdan atma.
LED: Klasik ampullere göre elektrik akımına daha hızlı tepki verdiklerinden dolayı ikaz ışıklarında (sinyal, stop lambası gibi) kullanılan parçalardır.
Lambada Sensörü: Katalitik konvertörün önüne yerleştirilen ve egzoz gazındaki O2 miktarını ölçen aygıttır.
Supap (Valf): 4 zamanlı motorlarda silindirlerin üzerinde, iki zamanlılarda ise yanlarında bulunan giriş ve çıkış kanallarının kapaklarıdır.
Sentetik Motor Yağı: Petrol bazlı mineral yağlarının aksine kimyasal reaksiyonlarla ortaya çıkarılmış ileri teknoloji ürünü yağlara verilen genel addır.
Vuruntu: Yakıt hava karışımının bujinin ateşlemesinden önce kendi kendine tutuşmasından doğan düzensiz ateşlemedir.
İki Zamanlı: Pistonun her bir devrinde iki işlem yapılmaktadır. Piston yukarı hareketinde sıkıştırma ve patlama, aşağı hareketinde ise yakıt hava karışımın emme ve egzozu dışarı atma.
Sıkıştırma Oranı: Piston alt ölü noktada iken hesaplanan silindir içi hacmin, piston üst ölü noktaya geldiğinde hesaplanan hacmine oranıdır.
Karenaj: Motosikletin şasisini örten parçalardır.


Ekipmanlarımız:

Spoiler: GösterGizle

     

Öncelikle, kask en iyi koruma aracıdır. Motosikletinizin anahtarını elinize aldığınız anda kaskınızı da almayı alışkanlık haline getirin. İkisi ayrılmaz bir ikilidir. Elbetteki kask motosiklette her derde deva bir şey değildir ancak bir kaza anında beyninizi, yüzünüzü ve hayatınızı korur. Diğer koruyucu giysilerle birlikte kask, kaza anında yaralanmayı en aza indirir. Arabadaki emniyet kemeri gibi, kaska da gerek olmadığını düşünenler olabilir. Ama unutmayınki her an kaza olabilir.
Ne zaman ne olacağını kimse bilemez. Kendi kendinize “hemen markete gidip geleceğim, kask takmama gerek yok” demeyin. Her yıl pek çok sürücü kask taktığı için hayatta kalıyor ve buna şükrediyor.
İkinci olarak, iyi bir kask konforu yüzünden motosiklet zevkinizi ikiye katlar. Kask, kulaklarınızda kükreyen, suratınıza ve gözlerinize çarpan rüzgarı keser. Havada uçuşan böcek ve diğer nesnelerden korur. Hava değişikliklerinden etkilenmenizi ve yorulmanızı azaltır.
Üçüncü olarak, kask takmak motorcuların sorumluluk sahibi kimseler olduğunu gösterir. Kask takmak, kanuni zorunluluk olması bir yana, sürüş sırasında diğer sürücüler tarafından görülmenizi de sağlar.
Darbe : Kaskın darbe emme kapasitesi
Penetrasyon : Kaskın rüzgara karşı direnci
Sabitleme : Kayışın esnemeden ve kopmadan bağlı kalması
Görüş açısı : Kask, her iki yönden en az 105 derecelik görüş açısı sağlamalı (pekçok insan her iki taraftan yalnızca 90 derecelik görüş açısı kullanır).


Motosiklet sırtlığı, üst seviye koruma sağlayarak sürücüleri sırt, bel ve omurga bölgesinde oluşabilecek hasarlardan korur. Sırt koruması çarpışma anında sürücüler için bir nevi hava yastığı görevi görerek darbeyi emer. Sırtlık seçimi yapılırken kullanılan malzemenin dayanıklı olmasına dikkat edilmesi gerekir. Kullanılan sırtlığın hafif olması, nefes alabilir kumaşlardan üretilmesi sürücülere konfor sağlar, bu da sürüş güvenliğini artıran bir unsurdur. Çoğu mont sırtında bir koruma ile gelmiyor. Gelse de sünger bir malzeme oluyor. İşe yarayacak bir koruma değil. Onu çöpe atın, o süngerlere güvenmeyin. Montların içine giren sırtlıklar satılıyor. Her sırtlık her monta olmuyor. Her sırtlık aynı boyda olmuyor. Dolayısıyla omurganızı koruyabilecek bir sırtlık montunuzun arkasına takılabiliyorsa öyle bir ürün alabilirsiniz. Şu resimdeki Revit’in montları için üretilmiş sırtlık, omurganızı boydan boya kapatabilir mesela. Eğer montunuzun sırtındaki bölmeye uyan, içinize sinecek bir sırtlık bulamazsınız dert değil. Değişik şekillerde bellik/böbreklikler var. Bunlar montun içine giyiliyor.

?Motosiklet sürerken hem hava şartlarından etkilenmemek hemde kaza geçirme ihtimaline karşı güvenli bir sürüş gerçekleştirebilmemizin yegane çözümü. Motosiklet mont ve ceketlerinin asıl tarihi "Atları" ulaşım aracı olarak kullanmaya başladığımız zamana kadar uzanır. Motosiklet mont ve ceketlerinde yakın yıllara kadar en çok tercih edilen malzeme ise sığır derisidir, genellikle 1mm ile 1.8mm arası değişebilen kalınlıklarda kullanılan deri, yırtılmalara ve sürtünmeye bağlı sıcaklığa doğal olarak dayanıklı bir malzeme, Deri montlar kullanılmaya başlandıktan kısa bir süre sonra kullanıcının vücut şeklini alarak daha konforlu bir sürüş yapmasınıda sağlıyor. Tekstil mont ve ceketler ise gelişen tekstil ve kumaş üretim teknolojileri ile son 10 yılda büyük atak yapmış durumda.?Hangi mevsim olursa olsun, motosikletle güvenli sürüş için olmazsa olmaz koruyucu ekipmanlardan biri de monttur. İyi bir motosiklet montunda aranan en önemli özellik; omuz, dirsek ve sırt korumasının olmasıdır. Montun etiketinde mutlaka CE onayı bulunmalıdır. Ayrıca mont üzerinde karanlıkta fark edilmeyi sağlayan reflektör şeritlerinin olması da güvenli sürüş için büyük önem taşır. Ekstra korumalarla desteklenen motosiklet montlarında genellikle deri veya Gore-Tex gibi teknik kumaşlar kullanılır. Hafif, nefes alabilen, yırtılmaz, yanmaz, su geçirmez, rüzgar geçirmez, darbelere ve sürtünmeye karşı dirençli, iç ısı dengesini iyi sağlayan kumaşlardan üretilen montlar yüksek koruma ve konfor sağlar. Yaz aylarında fileli malzemelerden üretilmiş montlar da tercih edilebilir.


Motosiklet kazalarında genel olarak sürücülerin yerle ilk temas eden yerleri elleri ve avuç içleridir. Bu durum ellerde sürtünmeye bağlı yaralanmalara ve şiddetli kanamaya neden olabilir. Yüksek süratle yapılan kazalarda sürtünme esnasında, ortaya çok büyük derecelerde sıcaklık çıkar. Bu sıcaklık ciddi yaralanmalara neden olabilir. Tüm bu olasılıklardan dolayı motosiklet eldiveni kullanmak çok önemlidir. Eldiven seçiminde en sağlıklı ve güvenilir olan yazlık ve kışlık olarak iki çeşit eldiven kullanmaktır. Motosiklet eldiveni seçerken bileği, elin üst yüzeyini ve avuç içini koruyan, parmakları tam olarak saran, parmak ve bileklerde hareketi kolaylaştıran esnek bölümlere yer verilen, bilek ayarı yapılabilen modellere yönelmek gerekir. Eldivenin yüksek sürtünme dayanıklılığına sahip, yanmaz ve nefes alabilen kumaşlardan üretilmiş olması da önemli kriterler arasında yer alır.

?Motosiklet kazalarında genel olarak sürücülerin yerle ilk temas eden yerleri elleri ve avuç içleridir. Bu durum ellerde sürtünmeye bağlı yaralanmalara ve şiddetli kanamaya neden olabilir. Yüksek süratle yapılan kazalarda sürtünme esnasında, ortaya çok büyük derecelerde sıcaklık çıkar. Bu sıcaklık ciddi yaralanmalara neden olabilir. Tüm bu olasılıklardan dolayı motosiklet eldiveni kullanmak çok önemlidir. Eldiven seçiminde en sağlıklı ve güvenilir olan yazlık ve kışlık olarak iki çeşit eldiven kullanmaktır. Motosiklet eldiveni seçerken bileği, elin üst yüzeyini ve avuç içini koruyan, parmakları tam olarak saran, parmak ve bileklerde hareketi kolaylaştıran esnek bölümlere yer verilen, bilek ayarı yapılabilen modellere yönelmek gerekir. Eldivenin yüksek sürtünme dayanıklılığına sahip, yanmaz ve nefes alabilen kumaşlardan üretilmiş olması da önemli kriterler arasında yer alır.



Aktif Rol Bölgemiz

Spoiler: GösterGizle













« Son Düzenleme: 27.06.2021 17:45 amrepo »
Mükemmel
1
100
2
Vice
1
Mutlu
1
Like
3
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
amrepo,
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Cigar, amrepo,
Vice tepkisini veren kullanıcı(lar):
amrepo,
Mutlu tepkisini veren kullanıcı(lar):
amrepo,
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
weirdo, Claimer, amrepo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#1 - 16.04.2021 16:54
Doldurulacak.

« Son Düzenleme: 14.06.2021 09:23 amrepo »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#2 - 16.04.2021 16:54


OOC Alımlar Kapalı.
 "Hood" Bölgemizde Gerekli Rolleri Bize Paslayarak Aramıza Katılabilirsin.
Motosiklet Yarışcısı / Tamirhane Mekanikerliği



Spoiler: GösterGizle


Not: Birliğimizdeki hemen hemen bütün roller "Ekip" çatısı altında yapıldığı için, genel olarak rol editleri ve tanıtıma SS paylaşımlarını @amrepo  yapmaktadır.
« Son Düzenleme: 22.06.2021 13:00 amrepo »
Mükemmel
2
100
2
Tepki yok
Mükemmel tepkisini veren kullanıcı(lar):
Claimer, amrepo,
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
Claimer, amrepo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#3 - 16.04.2021 16:54

♕ Firma Kuralları ♕
➣ Firma giriş ücretleri, IC-OOC dostluğa bakılmaksınız alınacaktır.

➣ Yarışcılar  = 5.000   /    Mekanikerler = 10.000

➣ Firma bölgesinde, Mekaniker çalışan olduğu sürece, Yarışcılar Firma bölgesinde Tamir,Boya,Modifiye ekleme veya kaldırma yapmayacaktır.

➣ IC'de telefonla ulaşılıp, Firma yerini bireysel sorduğu zaman Yarışcılar kişiyi Firma bölgesine yönlendirmek zorunda, eğer Firma bölgesine Mekaniker bulunuyorsa kişi herhangi bir Tamir, Boya, Modifiye yapmayacaktır. IC olarak dostunuz, arkadaşınız, kardeşiniz, abiniz veya ablanız sizi kişisel numaranızdan özellikle arayıp Modifiye, Boya, Tamir işlemi yapmak istiyorsa istisna olarak yarışcılar kişi ile ilgilenebilir.

➣ Firma giriş ücretleri, kesinlikle firma kasasında muhafaza edilir. (/Firma yazınca kasadaki parayı görebilirsiniz). Bu ücretler birlik ve firma için harcanacaktır. Yetkililer bile dahil olmak üzere kimse paraya dokunmayacaktır. (İşyeri alımı, Bar, Cafe, Casino, Firma aracı ve Birlik aracı) gibi "Birlik ve Firma" çatısı altındaki maddeler için kullanılacaktır.

➣ Boya ve Modifiyeler = Üstüne en fazla 500 dolar koyulabilir.

➣Tamir ücreti = 100 dolar ve 600 dolar arasıdır. Çekici ile gidip tamir ettiyseniz 500-600 doları civarı bir para alabilirsiniz, onun dışında 150 dolar tamir için yeterlidir.

➣ Modifiye kaldırma = Eğer kişi modifiye kaldırıp üstüne başka bir modifiye yapacaksa ücret alınmayacak, eğer sadece modifiye kaldırmak istiyorsa 100 dolar alabilirsiniz.


« Son Düzenleme: 04.05.2021 16:05 amrepo »
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#4 - 16.04.2021 16:54
Başarılar
Like
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
amrepo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#5 - 16.04.2021 16:56
Başarılar  :vice:
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#6 - 16.04.2021 16:57
Başarılar  :vice:
Teşekkür ederiz. Nice beraber rollere.
Like
3
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Like tepkisini veren kullanıcı(lar):
Ghajua, Shizen, amrepo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#7 - 16.04.2021 16:57
 :o
100
1
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
100 tepkisini veren kullanıcı(lar):
amrepo,
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#8 - 16.04.2021 16:58
bol şans dostlar
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok


#9 - 16.04.2021 16:59
bol şans dostlar
Teşekkürler :o
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok
Tepki yok