Okurken ambiyans açısından dinlemeniz tavsiye edilir. C.L.A.W anarşist tabanlı bir suç örgütü; bir yarışçı çetesi değil, kültüre bağlı bir sokak çetesi değil, motor kulübü değil, mafya değil, beyaz üstünlükçü çete değil. Çağımızda ABD'nin refah düzeyi yüksek şehirlerinde beyaz ağırlıklı çete bulmak çok zor. Bunun sebebi beyaz ırkın "ana akım" olması ve bütün ayrıcalıkları elinde tutması, her kulvarda haklara sahipler ve dışarıdan gelen bir tehdite karşı grup olup, çete olma ihtiyacı hissetmiyorlar. Genellikle siyahi ve latin çetelerinin olmasının sebebi uğradıkları ırkçılık, haksızlıklar ve baskılar. C.L.A.W ise anarşist bir yapılanma olarak devlet arkaplanda olmak üzere bütün otoritelere karşı çıkan bir suç örgütü. Devletin koyduğu kanunun meşruluğunu sorgulayan herkes yaptığı eylemlerin suç olup olmamasını umursamaz ve bütünü otoritelere karşı çıkarak daha otonom bir yaşam arzulamaktadır.
Antik Yunanca'da kelime anlamı yöneticisiz olan anarşizm, toplumsal otoritenin, tahakkümün, erkin ve hiyerarşinin tüm biçimlerini bertaraf etmeyi savunan çeşitli politik felsefeleri ve toplumsal hareketleri tanımlayan sosyal bir terimdir. Anarşizm diğerlerinin haklarını ihlal eden, her tür örgütlenme ve özdisiplini reddeden; mutlak, sorumsuz, toplum karşıtı bir bireysel özgürlük demek değildir. Mutlak bireysel özgürlüğe tecrit olarak kendini her şeyden soyutlayarak ulaşılamaz olsa dahi: ”Hürriyeti alıp götüren ve kişisel teşebbüsü imkansız yapan şey, kişiyi güçsüz kılan tecrittir. ”Anarşizm “özgür sosyalizm” veya “toplumsal anarşizm” terimlerinin eşanlamlısıdır. “Toplumsal” kelimesinin ifade ettiği üzere, anarşizm birlikte yaşayan ve özgür topluluklarda işbirliği içinde olan insanların özgür birliğidir. İnsanlar arasındaki toplumsal ilişkilerde bazı gönüllü normların [kural, standart] kabul edilmesi gereklidir; yani tamamen özgür bir şekilde kabul edilen bir anlaşmanın yerine getirilmesini. Anarşizm, yönetimin olmaması değildir. Anarşizm özyönetim demektir. Özyönetim özdisiplin demektir. Özdisiplinin alternatifi, yöneticilerce tebaalarına dayatılan zorunlu bir itaattir. Bundan kaçınmak için her birliğin üyeleri özgürce kendi birliklerinin kurallarını saptarlar, ve kendi yaptıkları bu kuralların arkasında durmak için anlaşırlar. Gönüllü anlaşmaya riayet ederek yaşamayı reddedenler onun sağladığı yararlardan yoksun bırakılmalıdırlar.
Ve saf anarşizm bir ütopyadır; yani olması mümkün olmayan bir durumdur. Çünkü herkesin “saf” anarşist olacağı bir zaman asla olmayacaktır; çünkü insanlık daima “günlük koşullar" yüzünden ödünler vermek zorunda kalacaktır. Bu anarşizmin “karşılıklı ilgi gruplarını” dışladığı anlamına gelmemelidir çünkü bireysel destekçilerinin dalgalanan heves ve hayallerine göre kurulan, dağıtılan ve tekrar oluşturulan sayısız çeşitlilikteki gönüllü örgütlerin varolması, özgür bir toplum için olmazsa olmaz bir koşulu oluşturan bireysel tercihleri yansıtmaktadır. 

C.L.A.W, açılımıyla “criminals leading the anarchist way” Jack Valentine tarafından Vice Şehri’ndeki anarşist tabanlı suç örgütüne kendi aralarında verdiği addır. Jack Valentine, şehirde sekiz ay boyunca ismi “terör ve müzikle” aynı anda anılan Caine Blackhand’in Eastman Eyalet Hapishane’sinde tanıdığı ve RONIN örgütünü ortaya atmasını sağlayan fikir babasıdır. Ona anarşizmin, otonomizmin, anarko-sendikalizmin ilkelerini ve ücretli köleliğin adaletsizliklerini yakında serbest kalacağını da öngörerek baskıcı statükoya karşı sivil direnişle nasıl karşı koyacağını aşılayarak Vice Şehri’nde bir organizasyon kurma fikriyle aşılamıştır. Fakat Caine, Vice Şehri’nde geçirdiği sekiz ay boyunca Jack’in öğretilerinden tamamen uzaklaşarak kendini düşüncesizliklerinin kurbanı haline getirerek kurduğu “Ronin” grubunun ve bununla beraber Jack’in fikirlerine ölümcül bir yara vermişti. Şehirdeki politik gücü masa ortaklığına kadar uzanmasına rağmen kendi içindeki dengeleri oturtamayan Ronin girdiği savaşlardan yıpranıp dağılmanın eşiğine gelmiş ve hatta dağılmıştı. Öğretinin bayrak taşıyan inisiyeleri “dövmeliler” grubun kaleminin kırılmasıyla ölmüş ya da başarabildiyse şehirden kaçmıştı. Geçen bir yıla yakın sürenin ardından Sosyalist İşçi Partisi’ndeki işine son verilip bir komploya kurban giden Jack Valentine, Caine’in kendi fikrini bu denli mahvetmesine göz yumup sonunun gelmesini sonra da ortalığın sakinleşmesini bekledi. Eski bir 75. Korucu Alayı tan berelisi olarak kendi fikrinin yaban ellerde hoyrata atılmasından ve kolay yoldan para kazanabilecekken yanlış sinir uçlarını kaşımanın sonucunda yok olmanın ne denli kolay olabileceğini gören Jackie, uygun anın geldiğini düşünüp fikir ortaklarıyla birlikte tekrardan Vice Şehri’ne gelerek sokağa “direnişçi serseri gençler” imajı çizerken perdenin arkasında bir şeyleri değiştirmenin hayaliyle Doğu Sahili’ne yerleşti. Caine’in uygulamakta başarısız olduğu planı mutlak yanlışlardan yola çıkarak ve kimsenin ağız kokusunu çekmek zorunda kalmadan yaşamak istediği şekilde; faturalar, vergi harçları, spor müsabakalarındaki şikeler, evlilik programlarındaki cinsel rollerin aşağı çekilmesi ve bir otorite altında yaşamayı reddeden ve bunun gibi modern toplumun insanı koyun kıyafetlerinin içine sokan her türlü dayatmadan uzaklaşmak isteyen kendi gibi insanları toplayarak C.L.A.W organizasyonunun temelini atmanın derdindeydi ve doğru an geldi. Oğlu Mark bir kez değil iki kez öldürülmüştü; ikincisi mahkeme salonunda gerçekleştirilmişti. Jackie oğlu için artık imkanı olmasa da başka çocuklar için tıpkı o güçlü, başarılı ve alkışlarla yaşanan "amerikan rüyasındaki" gibi bir hayat sunma fırsatını eline geçirmişti.
Mark Reynolds, Kaliforniya'nın hareketli şehri Riverside'da Nick ve Laura Hoover'ın iki oğlundan küçüğü olarak dünyaya geldi. Aslen Seattle, Washington'lı olan Nick, Charleston, Güney Carolina'lı Laura ile tanıştı ve ona aşık oldu. Çift 1978 yılında yemin ederek ailelerine Matthew ve Mark adında iki oğul kattı. Hoover ailesi 1983 yılında güneşli Miami, Florida'dan taşınarak Riverside'ı yeni evleri haline getirdi. Mark, sanat ve spor da dahil olmak üzere çeşitli ilgi alanlarını keşfederek çok yönlü bir çocukluk geçirdi. Riverside İlkokulu, Greenfield Ortaokulu ve Riverside Merkez Lisesi'ne devam etti. Ancak Mark farklı bir yol izlemeye karar verdi ve müzik alanında kariyer yapmak için liseyi üçüncü sınıfta bıraktı. Sonunda 17 yaşında GED diplomasını aldı. Mark'ın sanatsal yetenekleri resim yapmaya kadar uzanıyordu ve Riverside çevresinde halka açık duvar resimlerinin yapımında yer aldı. Mark'ın hayatındaki en önemli dönüm noktası "The Sonic Rebels" adlı bir rock grubuna baş gitarist olarak katılması oldu. Profesyonel bir müzisyen olarak isim yapmayı arzuluyordu ve bu hayalini gerçekleştirme yolunda ilerliyordu. Mark canlı kişiliğiyle tanınıyordu ve yerel müzik sahnesinde karizmatik bir figürdü. Kendine özgü canlı saç modelleri ve el boyaması desenlerle süslü vintage deri ceket koleksiyonu da dahil olmak üzere benzersiz stil anlayışı, onu akranları arasında ikonik bir figür haline getirdi. Ayrıca Mark hevesli bir kaykaycıydı ve bu da yerel kaykay alt kültürüne dahil olmasına katkıda bulundu. Riverside'daki birçok genç sanatçı ve müzisyen gibi Mark da önyargı ve ayrımcılıkla karşılaşmak da dahil olmak üzere zorluklardan payına düşeni aldı. Müziğe olan tutkusunu anlamayanlar tarafından "Rockstar" ve "Rebel" gibi lakaplar takıldı. Ailesi onun seçtiği yaşam tarzını desteklemiyor, Riverside'daki insanların olası önyargıları konusunda onu uyarıyordu. Western Plaza Alışveriş Merkezi'nin karşısında bulunan International House of Pancakes (IHOP), Riverside, California'daki gençler için popüler bir buluşma noktasıydı. IHOP'ta 6 Aralık 1997 Cumartesi günü Riverside Lisesi öğrencisi ve futbol oyuncusu Dustin Camp ile yerel punk rock topluluğunun bir üyesi olan John King arasında bir çatışma yaşandı. Kendra Petitt adlı bir tanığın iddiasına göre Camp, park yerindeki serserileri ezmeye çalışırken Cadillac'ını refüjün üzerine sürmüştür. Camp'in arabasının camının John King'in polis copuyla kırıldığı iddia ediliyor. Ancak Camp ve arkadaşları bu olayları reddetti. Bu çatışmadan kaynaklanan gerginlik ve kızgınlık sonraki hafta boyunca ilgili gruplar arasında devam etti.
Dustin Camp ve arkadaşları 12 Aralık 1997 Cuma günü içkili bir gecenin ardından saat 23:00 sularında Western Plaza Alışveriş Merkezi'ne döndüler ve punk topluluğu üyeleriyle karşı karşıya gelmeyi bekliyorlardı. IHOP restoranının dışında sporcular ve serseriler arasında şiddet patlak verdi. Tartışma sırasında Dustin Camp Cadillac'ına çekildi. Başlangıçta Camp olay yerinden ayrılıyormuş gibi görünse de aniden keskin bir dönüş yaparak Mark Reynolds'ı hedef aldı ve ezdi. Camp'in savunması daha sonra bir sporcu arkadaşını korumak için geri döndüğünü iddia etse de bu iddia Mark'ın arkadaşları tarafından reddedildi. Camp'in cinayet davası boyunca, olaya tanık olan bir yolcu, Camp'in Mark'ı hedef alırken "Caddy'mde bir Ninja'yım!" diye bağırdığını ve daha sonra olay yerinden hızla uzaklaşırken "Bahse girerim bunu sevmiştir!" dediğini ifade etti. Dustin Camp cinayetle suçlandı ancak 100.000 dolar kefaletle serbest bırakılırken lise mezuniyet törenine katılmasına izin verildi. Duruşma sırasında Camp'in savunması, Mark tarafından saldırıya uğradığı iddia edilen bir arkadaşını savunmak için hareket ettiğini iddia etti. Camp'in avukatı Warren L. Clark, suçu Mark'ın ve punk topluluğunun üzerine yıkmaya çalışmış, onları şiddet yanlısı haydutlar olarak göstermiş, hatta onlardan "silahlı serseriler" olarak bahsetmiştir. Savunma ayrıca Mark'ın şiddet geçmişi olduğunu ve öldüğü gece saldırgan olduğunu iddia etti. Buna karşılık Camp temiz, normal bir genç olarak tasvir edildi. Savunma Camp'in Hristiyan değerlerine, Kaliforniya kökenlerine ve futbolcu statüsüne vurgu yaptı. Cinayetle suçlanmasına rağmen jüri Camp'ı kasıtlı adam öldürmekten suçlu buldu ve on yıl şartlı tahliye ve 10.000 dolar para cezasına çarptırdı. Bu hafif ceza hem Camp'in savunma avukatını hem de bölge savcısını şaşırttı. Jüri üyeleri, olaya karışan ailelerin refahı için endişe duyduklarından, duruşma sonrasında yorum yapmayı reddetti. Yedek jüri üyelerinden Wade Colvin, Camp'in Mark'a çarpmadan önce arabasını durdurma fırsatı olduğuna inandığını ve kasıtsız adam öldürme kararına şaşırdığını ifade etti. Colvin ayrıca jürinin Camp'e genç olması nedeniyle ikinci bir şans verdiğini öne sürdü. Haziran 2001'de Camp, reşit olmadan içki içmekten ve reşit olmayan bir kişinin alkol bulundurmasından dolayı tutuklanmıştır. Dustin'in babası Thomas Camp, oğlunun şartlı tahliye ihlallerini örtbas etmeye çalışmış ve polise yalan beyanda bulunmakla suçlanmıştır. Thomas Camp, ceza pazarlığının bir parçası olarak 60 gün ertelenmiş hüküm ve 100 dolar para cezası aldı. Eylül 2001'de Dustin Camp şartlı tahliyesini ihlal ettiği için sekiz yıl hapis cezasına çarptırıldı. Dustin'in kardeşi Daniel de Haziran olayları sırasında tutuklanmış, reşit olmayanlara alkol temin etmek ve polisin Dustin Camp'ı yakalama çabalarına engel olmak suçlarından bir yıl şartlı tahliye cezasına çarptırılmıştır. Dustin Camp 2006 yılında, cezası 2009 yılında sona erene kadar gözetim altında tutulmak üzere şartlı tahliye edildi.


Seraph - R20
Seraph, C.L.A.W'ın beyni olarak ne yapılması gerektiğine karar verir; kimlerle anlaşılacağını, kimlerle iş yapılacağını, kimlere yardım edileceğini ve nasıl bir davranış takınılması gerektiğini belirler. Çeteden akan parayı çetenin yararlarına kullanmakla ve ekibi yükseklere taşımakla yükümlüdür.
Justicar - R19
Justicar, Seraph'dan sonra en yetkili kişidir. Seraph'ın dediklerinin uygulanıp uygulanmadığını test eder. Archon görev dağılımından sorumludur ve sürekli faal olması gerekmektedir. Bütün yük Justicar'ın omuzlarında ileriye taşınır. C.L.AW'ın vicdanı ve yumruğudur. Suç konularında Seraph'dan daha ön planda olmalıdır.
Archon - R18
Archon altındaki hücreleri kontrol eden hücre başıdır. Her Archon bir illegal aktiviteyle tümüyle ilgilenir. Bir Archon'un eksik kaldığı yerde diğer Archon elinden geldiğince yardım eder. Uyuşturucu Archon'u, Silah Archon'u gibi görev dağılımları vardır. Archon, C.L.A.W'ın yaşam sistemidir; bir tanesinin fonksiyonunu yitirmesi diğerlerinin çökmesine sebebiyet verir.
Nephilim - R17
Nephilim, C.L.A.W'ın diplomatik elidir, alt takımların yol açtığı sorunları çözmeye, iş konuşmaya ve legal kişilerle bağlantı kurmaya bir diplomat gibi gider. Hitabet yeteneği iyi olan ve ağzı iyi laf yapan kişiler Nephilim için mükemmel adaylardır. Para işlerinden anlayan, maddi hesapları güçlü, muhasebeci tarzı karakterler güzel oluyor bur rolde. İşaretsizlerden sorumlu olmazsınız, iletişim dahi kurmanız gerekmez ama sorunları çözme konusunda kendinizi geri plana atmamanız gerekmekte.
Inquisitor - R16
Özel rütbedir, sadece bir kişi bu rolde bulunabilir. Ne yaptığını sadece Justicar ve Seraph bilir.
Seneschal- R15
Bir çetecinin yükselebileceği en yüksek mertebe, çete için çalışmaya ve para kazanmaya, çete adıyla iş yürütmeye başlayabileceğiniz rütbe burasıdır. Üstleriniz size yasadışı bahis, kumar, haraç gibi işleri verebilir bunları yürütmeye başlayıp payınızı ona ödeyebilirsiniz. Sokaklarda çeteyi temsil edersiniz, çete için iş yaparsınız.
Scourge - R11
Scourge, kendi bölgesindeki Harpy'leri kontrol eder ve C.L.A.W'ın işlerinin sürekliliğini sağlar. Kendilerince doğru olduklarını gördüğü işlere girerler ve davaya çıkar sağlamaya çalışırlar. Aldıkları aksiyonlarından ve astlarının yönetiminden kendileri sorumludur. Bütün Alastor'ların eğitimlerinden ve düşünce tarzlarından kendisi sorumludur.
Alastor - R8
Artık Harpy iken kendini kanıtlamış, çetenin suçlarına bol bol ortak olmuş ve çeteye para kazandırmış kişilerdir, işaretli adaylarıdır bundan dolayı çetenin iç işleyişini öğrenmeye çalışmalıdırlar, Alastor'un kendi Harpy'leri olabilir onlara iş vererek parayı yukarı aktarabilir.
Harpy - R6
Çete için çalışan, para getiren, iş yapan, suç ortağı olmuş olan kişiye Harpy adı verilir, "para yukarı, bok aşağı" deyiminin ortasında yer alır, görevi her hafta yaptığı işlerden kendi sorumlu olan aile üyesine para teslim etmektir. Çete sizden haftalık haracını alır ve karşılığında bölgede iş yapmanıza olanak sağlar.
Neonate - R4
Neonate, kelime anlamından da anlaşılabileceği gibi kanatları olmayan yeni doğmuş kuş: Çetenin tüm ayakçıları, fanboyları, barmenleri, korumaları, güvenlikleri, giriş rütbesindeki herkes, patronun tanımadıkları, çete için iş çevirmeyen, yalnızca çete işlerinde çalışan kişilere Outsider denir. Bu rütbede hiçbir ağırlığınız ve vasfınız yoktur.

 | Jack Valentine, 1971 senesinde Seattle'da dünyaya geldi. Lise eğitimini orada bitirip üniversite için Eastman okulunda Sosyoloji ve Felsefe bölümlerini okudu ve o sırada Güney Carolina'lı Laura ile tanıştı. Üniversite bittikten sonra çocuk yapan çift Jack'in orduya yazılmasıyla birlikte uzun süre ayrı kaldılar. Jack Victory Camp'da 75. Korucu Alayı'na girmeyi çok istiyordu ve üç senenin ardından brigetteki görevini aldı. Oğulları doğmuştu ama Afganistan Savaşı dolayısıyla çocuğu bebekliğinde bir kere görme fırsatına sahip oldu. Savaş bitiminde İtalya'daki Amerikan kampına eğitim subayı olarak giderek terhis oldu ve ailesinin yanına döndü. Babasının yokluğunda oğlu Mark okul çevresinden tanıştığı punk arkadaşlarının yaşam tarzına özenerek "babaya isyankar" bir çocuk haline gelmişti ve bu onun ölümüne sebep oldu. Dustin Camp davası sonucunda kafayı tırlatan Jack mahkemenin kararını beğenmeyip avukatı öldürmüştü. Hapiste geçen süre zarfında oğlu yerine koyacağı Caine ile tanışıp yanıldı ve şimdi yeni bir hayata adım atarak C.L.A.W adı altında Doğu Sahili'nde bir gece kulübü işletiyor. |

Yapılabilecek Roller
C.L.A.W, sebepleri farklı da olsa; aynı doğrultuda amaçları olan ve kendileri gibi olanları bir araya getiren anarko-punk illegal bir çete yapılanmasıdır. Kimisi partili sisteme kimisi televizyon programlarına kimisi futbol federasyonuna kimisi şirketlere kimisi özel mülkiyete, kısacası modern dünyanın getirdiği ve insanı tek düzeleştirip tek bir beyaz gömlek altında toplamaya çalışan, medya maymunluğuna büründüren ve sömüren mekanizmalara karşı çıkıp para kazanma yollarını arayan kanla değil düşünceyle birbirine bağlı olan bir grup. Amaçları federe devlet içerisinde azınlıkların, haksızlığa uğramışların ve alt-kültürlerin sesini duyurmak ve bunu yaparken tarzlarını olabildiğince yansıtarak uçlarda yaşamak. Yöntemleri anarşist algılansa da, devletin tamamına değil aldığı kararlara karşı saygı duymamaktan dolayı illegale başvurmaktan geçer. C.L.A.W bir suç örgütüdür ve değer yargıları diğer gruplardan oldukça farklılık gösterebilir.
Kafa Yapısı
- Kendi düşünce biçimin olsun, diğer insanların dediklerine bağlı kalma, koyun gibi sürüyle sürüklenme.
- Kaliteli bir müzik zevkine sahip ol, az da olsa bu işlerden anla en azından sitemini belli edecek favori bir tema şarkın olsun.
- Düşüncelerini saklamayıp; hareketlerine yansıt. Fikirlerinden dolayı özür dileme, eğer eşcinselsen bunu sesli ve onurlu bir şekilde uyur, eğer bağımlıysan sokak köşelerinde değil herkesin önünde çek.
- Müsrif olma; tasarrufçu ol. Büyük şirketlere paranın tamamını vermeyecek yeni eğlence yolları keşfet. Kendi gıdanı yetiştir, yırtık kıyafetlerini birleştirerek tarzını yansıtacak yeni bir stil seç ve elin alet edevat işlerine yatkın olsun. Terzilik, aşçılık, kampçılık, deri işlemeciliği, zanaatkarlık gibi el işlerine yatkın ol.
- Dövmelerinle hikaye anlat. Evet vücudundaki dövmeler senin tuvalin, dilediğince kullan ya da öyle bırak. Herkesin hikaye anlatma tarzı farklıdır.
- Bilgili ol ve kendini her anlamda eğit. Okulun sana veremediklerini dışarıdan almaya bak, bir silahın mermiye ihtiyacı olduğu kadar da bir beynin bilgiye ihtiyacı vardır. Planlı bir kaos için düzenli bir çalışma gerekir.
- Kapitalizm, Marksizm, faşizm ve diğer politik ideolojiler hakkında görüşe sahip ol.
- Kendin gibi diğer bireyleri bul ve sık sık konuş ve kelamını yay.
- Legal otoriteler karşısında haklı olduğun hiçbir konuda ezilme, kanunları iyice bil ve haklarını öğren ki sana karşı doğru kullanıdıklarından emin ol. Her ezilenin ve haksızlığa uğramışın protestosunda kendi çıkarların doğrultusunda emek ver.
İzlenebilecek Film ve Diziler
- We Are Lady Parts (2021)
- Control (2007)
- Suburbia (1983)
- Trainspotting (1996)
- Never Get Tired (2014)
- Sex&Drugs&Rock&Roll (2015)


Yapılabilecek Roller Nelerdir?
C.L.A.W başlı başına uçlarda yaşayan, kanunun sınırlarında dolaşıp kanunu çiğnemeyen, kendi yaşam tarzlarını oluşturmuş aykırı bir suç örgütü. Karakterler RONIN'in yaptığı hataların farkında ve Jack'in öğretilerini Satoshi'nin öğretileri ile birleştirmesinden dolayı ekibin grafitilerinde ve sokak sanatlarında kullandığı sembol Japon bayrağındaki güneşin üzerine atılmış bir pençe izi. Roshido gibi ağır kuralları yok ve daha temkinli hareket ediyorlar. Kara leke olarak görüyorlar anarşizme olan bakış açısının. Aslında bakarsanız bütün roller aynı dört kurala çıkıyor; 1- Sıradanlıktansa stil sahibi ol; 2- Düşüncelerin davranışlarına yansısın; 3- Hayatı uçlarda yaşa koyun dizisindeki figüranlardan olma; 4- Kuralların sınırlarında gez.
Oynanabilecek karakter arketipi/konsepti önerileri:
- Uyum sağlamayı bilen baş belası: Bu karakter arketipi bir konuda fazlaca yetenekli olduğunu savunup, burnu havada hareket etmeyi sever, tam bir "badass"; fakat içinde de bir o yumuşacık kalbe sahiptir, göstermeyi sevmese de aksiyonlarına yansıtır.
- Zor kadını kovalayan aşık: Bu karakter arketipi sanki bir Amazon kadınına aşık olmuş da onu alabilmek için her türlü aptallığı yapmaya göze alabilecek bir türdür. Kadını için aptallıklar yapar grubu tehlikeye sokar uçlarda yaşamayı abartır hatta grup kurallarına karşı çıkar fakat dönüp dolaşacağı yer yine pençelerdir.
- İlgi orospusu: Bu karakter arketipine sahip kişiler bedeli ne olursa olsun ilginin odağında kalmayı isterler. Kendilerini utandırmaktan çekinmeden sadece daha fazla ilgiye açtırlar; negatif ya da pozitif gözler üzerinde olduğu sürece bu tip mutludur.
- Güvenilir yaşlı adam:Bu karakter arketipi sözüne ve deneyimlerine güvenilen yaşlı adam figürüdür, başı sıkışan ondan tavsiye almaya gider, geçmişi çok bilinmez ama bütün grubu çocuğu olarak görür ve kendi pisliklerine onları bulaştırmak istemez.
Burjuva bohem: Bu karakter arketipi gençliğinde hipster ve punklık yapmış fakat orta yaşlarında yaşadığı sıkıntılardan veya nedenlerden ötürü burjuvazi bir yaşamı seçmiş kişidir. Hala hareketlerinde geçmişinden izler gözükse de grupla takılması günahkar hislerinden biridir ve eğlenir. - Deli mekanik: Bu karakter arketipine sahip kişi grubun aklı dengesi yerinde olmayan fakat bir o kadar da yaratıcı ve ileri görüşlü planlarla gruba adete vizyonerlik yapan mühendislik hayranı kişidir. Günlük konuşmalarında pek anlam aranmasa da bozuk saat gibi günde iki kere çok doğruyu konuştuğu da olur.
- Kibiri zedelenmiş şerefsiz: Bu karakter arketipine sahip kişi zamanında çok başarılı bir kişi olmasına rağmen yaşadığı bir olay dolayısıyla eski günlerde yaptığı şovların, üsten görmelerin sonu gelmiş ve sürekli hakarete ve iğnelemeye maruz kalan adam, eski günlerdeki şanını kovalamakta ya da yitirdiği onurunu geri kazanmaya çalışmakta olabilir.
- Sıradan sapkın: Bu karakter arketipine sahip kişi bazen cinselliklerde sadomazoşizm ve fetişizm sınırlarını aşarak, seksüel hayatını günlük yaşamına fazlasıyla entegre ederi, kemer yerine seks oyuncakları takar ve muhabbetlerinden genelde insanlar uzaklaşır, yürüyen cinsellik olarak gezen bu tip her atışını vurmayı hedeflemese de her atışı yapmayı dener.
- Ağır eroinman: Bu karakter arketipine sahip kişi başı boş bırakılmış bir tazmanya canavarı gibi etrafta kafayı bulacak şeyler arar, dolapları alt üst eder, kişisel eşyaları karıştırır ve her seferinde söz vermesine rağmen yine yaptığından tedavi olmaz; iflah olmaz bir zombidir.
- Ekstremci: Bu karakter arketepi savunduğu davayı diğer herkesten daha sert daha uçlarda savunur, normal bir muhabbetin önünde bile Rodos şövalyesi gibi "Ama sizin bütün rapçileriniz siyahlardan oluşuyor!" diye konunun en ince ayrıntısına kadar irdeler. Sosyal medyadan "Social Justice Warrior" davranışları bulunur, kimi göster devlet erkanından ya da basından hemen konuşup ters bir şeyler dedirtmeye çalışır ve her türlü aktivist eyleme katılır.
- Kötü ebeveyn: Bu arketip gençlik yıllarında yaptığı hatalardan dolayı çocuğuna ilgisiz kalmış ve iyi bir ebeveyn olamamış, kendi çıkarları doğrultusuna öz evladını yarı yolda bırakmış, sarılmaktan bile tiksinen, partnerini aldatmış ve serbest takılmaya çalışan bir kişi. Bu karakter arketipine sahip kişi aşağıdaki "Fan boy" arketipiyle birlikte ortak konsept açarlarsa tadından yenmeyecek bir rol planı izleyebilirler.
- Fan boy: Bu karakter arketipi gruba hayran, çocukluğundan beri grubun şarkılarını dinlemiş, her fırsatta yanlarına gidip bir şeyler koparmaya çalışan yaşı ufak ve bu işlere meraklı okulu aksatarak çetenin yanında takılan ve kimle takılırsa onun arketipini benimseyecek çocuk karakterlerdir.
- İkiyüzlü: Bu karakter arketipine sahip oyuncular otoritenin önünde ve grubun önünde savunduğu fikirler değişiklik gösteren hem ahlaki hem politik olarak dönme kapasitesine sahip ve işine ne gelirse onu söyleyecek iki yüzlülük yapan kişilerdir.
- Femboy: Bu arketipe sahip erkek karakterler kadın gibi giyinmese de öyle davranmayı seven, tatlı tatlı konuşan, animelerdeki klasik trap davranışa sahip karakterlerdir. Çok narin alıngan bir kişilik özelliğe sahip olabilirler.
- Drag Queen: Gösterişli ve egzantirik giyinen iki cinsiyetinde karakteristik kimlik özelliklerini taşıyan kişilerdir, keskin dilli ve kurnaz kişilik özelliklerine sahip olabilirler.
- Hayatı dalgaya alan tip: Bu tipe sahip kişiler en ciddi durumda bile ironi yapacak yer ararlar, vurdumduymaz ve komik kişiliğe sahiptirler, pek güvenilecek tipler değildir anı yaşamaktan keyif alırlar ve kimsenin ne dediğini takarak yaşamazlar.
- Hikaye anlatıcısı: Bu karakterler gerek sansasyonel gerek gerçek hikayeleri anlatmayı ve bunu ustalıkla yapmayı severler, ağızları iyi laf yapar ve yeni hikayeler yaşamak için maceracı kişilik özelliklerine sahiptirler.
- Ahlak güvenliği: C.L.A.W'a canı pahasına bağlı bütün kuralların bütün maddelerini kendi hayatına eklemiş yirmi birinci yüzyıl şövalyeleri. Kırmızı çizgileri kesindir, davası için çalışır ve diğer üyelerin Kural ihlallerini fazlaca kafaya takar, yaptığı bir ihlal sonucunda ağır depresyonlara girer.
- Mükemmelliyetçi Star: Hiçbir şey bu arketipe sahip kişinin hatası değildir; her şeyin en doğrusunu yaptığına inanır eleştiriyi asla kabul edemez at gözlükleriyle dümdüz ilerler ve geride bıraktılarının farkında olmaz, fakat Seraph'a karşı gizli bir hayranlığı vardır.
- Narsist: Konsere gelmeden ya da bir etkinliğe çıkmadan önce bir saat kendine bakar, hoş kokuyor muyum, makyajım akmış mı, ne kadar güzelim gibi dertleri vardır, topuklu ayakkabıyla araca dahi binmez kendine aşırı düşkündür, saatlerce aynada kendine bakabilir olası bir muhabbetin içinde bile birisine dönüp "Hey Caine, yeni saçımı beğendin mi?" tarzında sorular yöneltebilir.
- Toksik arkadaş: Bu kişinin verdiği tavsiyeler ve ürettiği olası çözümler genelde sıkıntılarla biter, kendi açısından durumları değerlendirir ve verdiği tavsiyeler kendi menfaati içerisindedir, prestiji düşüktür diğerlerini de kendi yanına çekmeye çalışır.
- Kıyamet günü tellali: Yaptığı her şeyi dinine veya inandığı şeylere göre yapar, her zaman olumsuzdur, ağzından olumlu söz duyamazsınız, sürekli bir şeylerin kötü gideceğinden şikayet eder, memnun olmazlar ve sürekli bir tehlikenin vuku bulacağından bahsederler.
- Özenti: Gruptaki diğer üyeleri taklit eder, onların başarısını kendi başarısıymış gibi övünür, her ortamda kendini ön plana koymaya çalışır fakat tek numarası ilgi orospusundan farklı olarak başkalarının başarısıyla övünmektir, diğer üyelerin kıyafet tarzını ve davranışlarını çalar, başkasının anlattığı hikayeleri kendininmiş gibi anlatır.
- Zengin sıkılmışlığı: İstediği her şeye sahip olup yine de düzensiz ve savsak bir hayata sahip olan milyonerlerdir, zengindir ama aradığı şey aslında para değildir.
- Hayalperest: Kıyamet tellalinin tersidir fakat daha da tehlikelisidir. Her şeye olumlu bakar hayalperesttir, pembe düşler arasında yaşar ve bu doğrultuda grubu altınan kalkamayacakları projelere imza attırmaya çalışır grubun ponpon kızı gibi sürekli moral desteği vererek herkese iltifatlar savurur.
- Akşam goth; sabah avukat: Hayatı boyunca kanunlara güvenerek yaşam sürmüş olsa bile geceleri ince eteğini sıyırıp yüzüne goth makyajını yaptıktan sonra sınırsız içki ve serbestliğin tadını çıkaran bastırılmış kişiliğe sahip kişilerdir.
Aklımızdaki konseptler bu daha yazsak elli tane çıkar fakat karmaşa olsun istemiyoruz; sizin de aklınızda konseptler varsa pek tabii bu listeye eklenebilirler. Konseptleri yazarken aklımızdaki ana sorular; "Bu konsept eğlenceli mi?" "Bu konseptin ömrü ne kadar uzun?" bunları düşünerek en uygunlarını listeledik.
Karakterlerin Ortak Özellikleri Nedir?
- Kendi düşünce biçimin olsun, diğer insanların dediklerine bağlı kalma, koyun gibi sürüyle sürüklenme.
- Kaliteli bir müzik zevkine sahip ol, az da olsa bu işlerden anla en azından sitemini belli edecek favori bir tema şarkın olsun.
- Düşüncelerini saklamayıp; hareketlerine yansıt. Fikirlerinden dolayı özür dileme, eğer eşcinselsen bunu sesli ve onurlu bir şekilde uyur, eğer bağımlıysan sokak köşelerinde değil herkesin önünde çek.
- Müsrif olma; tasarrufçu ol. Büyük şirketlere paranın tamamını vermeyecek yeni eğlence yolları keşfet. Kendi gıdanı yetiştir, yırtık kıyafetlerini birleştirerek tarzını yansıtacak yeni bir stil seç ve elin alet edevat işlerine yatkın olsun. Terzilik, aşçılık, kampçılık, deri işlemeciliği, zanaatkarlık gibi el işlerine yatkın ol.
- Dövmelerinle hikaye anlat. Evet vücudundaki dövmeler senin tuvalin, dilediğince kullan ya da öyle bırak. Herkesin hikaye anlatma tarzı farklıdır.[/color]
- Bilgili ol ve kendini her anlamda eğit. Okulun sana veremediklerini dışarıdan almaya bak, bir silahın mermiye ihtiyacı olduğu kadar da bir beynin bilgiye ihtiyacı vardır. Planlı bir kaos için düzenli bir çalışma gerekir.
- Kapitalizm, Marksizm, faşizm ve diğer politik ideolojiler hakkında görüşe sahip ol.
- Kendin gibi diğer bireyleri bul ve sık sık konuş ve kelamını yay.
- Legal otoriteler karşısında haklı olduğun hiçbir konuda ezilme, kanunları iyice bil ve haklarını öğren ki sana karşı doğru kullanıdıklarından emin ol. Her ezilenin ve haksızlığa uğramışın protestosunda kendi çıkarların doğrultusunda emek ver.
Ne Bekliyoruz?
Bu başlık altında bize katılacak arkadaşlardan ne bekliyoruz onları sıralayacağız. Sıraladığımız isteklerin hepsini tek bir odak noktası var; "eğlence."
- Öncelikle karakterinizi boş bir kabuk değil de "tek bir yaşama" sahip ve sizin karakteri açtığınız tarihte doğmamış, ondan öncesinde de bir yaşama sahip yaşayan bir bireyi canlandırmanızı istiyoruz. Klasikten uzaklaşıp, stil sahibi olun.
- Sunucu kurallarına uymanızı ve haksız çıkacağınız aksiyonlardan kaçınmanızı haklı olsanız dahi sunucu yönteminin muhakemesine ya da birlik yöneticilerine konuyu taşımanızı istiyoruz.
- İletişim çok önemli, hem oyun dışı hem oyun için yardıma ihtiyacınız olduğu konuları belirtmekten çekinmeyin. Başkasının eğlence standartlarını arttırdıkça kendi eğlencemiz de artacaktır.
- Haftanın her günü yirmi dört saat oyunda olması kimseden beklenmez fakat günde bir bilemedin iki saat ya da her halükarda haftada bir ya da iki yapılan etkinliklere katılım göstermenizi istiyoruz.
- Öğrenmekten çekinmeyin, bildiğimiz her şeyi öğretmeye niyetliyiz. Ve en önemli isteğimiz karakterinizi oynarken eğlenebilmeyi başarmanızdır. Eğer karakter konseptinizde kafanızı karıştıran bir husus vesaire varsa ben şahsım olarak size eğlenebileceğiniz ve oynarken keyif alacağınız bir karakter yaratmanızda bizzat yardım edeceğim. Bu konuda kendime güvenim tam.
Alım Süreci
Discord üzerinden ggokturk xkohen kullanıcılarına tanışmak için mesaj atarsanız ya da forumdan bana özel mesaj atarsanız birlikte hazırlıklara başlayabiliriz. IC olarak da rolleri takip ederek bizi bulup tarzınızı yansıtarak aramıza katılabilirsiniz, OOC alımlar kapalı kalacaktır.
[/list][/list][/list][/list][/list]